וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה ביוקר המחייה: יוקם צוות לבחינת הסרת חסמי יבוא אישי

18.6.2017 / 13:29

הצוות שבראשו תעמוד סגנית הממונה על התקציבים, שירה גרינברג יבחן את מצב תחום הייבוא האישי כיום ואת החסמים העומדים בפני הגברתו וייגבש המלצות לפתיחת השוק. ההמלצות יתמקדו בעיקר בהעלאת סכום הרכישה שמחויב במכס העומד כיום על 75 דולר בלבד

חבילת דואר בארה"ב. GettyImages
חבילת דואר בארה"ב/GettyImages

הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית, את הצעת שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אלי כהן, להקמת צוות שיגבש המלצות להסרת חסמים לייבוא אישי. מטרת הצוות הנה לבחון את התנהלות היבוא האישי כיום, השוואתו לעולם, בחינת חסמי היבוא המקשים על היבוא האישי. הצוות ימליץ על דרכי פעולה, לרבות הגדרת המוצרים המקנים פטור מהיתרים או רשויות, בהתאם לקריטריונים של כמות או כסף, ביטול חסמים, הקלה בבירוקרטיה ועוד.

בצוות, אשר בראשו תעמוד סגנית הממונה על התקציבים, שירה גרינברג, יהיו חברים מנכ"ל משרד הכלכלה, שי רינסקי, נציגי רשות המסים, הרשות להגבלים עסקיים ונציגים ממשרדי התחבורה, התקשורת הבריאות, האנרגיה ומשרד ראש הממשלה. הצוות יגיש המלצותיו לשרים עד אמצע חודש ספטמבר. לוואלה! עסקים נודע, כי ההמלצות יתמקדו בעיקר בהעלאת סכום הרכישה שמחויב במכס העומד כיום על 75 דולר בלבד והוא בין הנמוכים בעולם ועל העלאת תקרת הרכישה העומדת כיום על 500 דולר.

ח"כ אלי כהן, מפלגת כולנו. אולפן וואלה 27 בספטמבר 2016. ראובן קסטרו
אלי כהן/ראובן קסטרו

כחלון אמר כי "מדובר במהלך נוסף במסגרת המאמץ הממשלתי להפחתת הבירוקרטיה. יישום הרפורמה יביא לצמצום נטל הרגולציה, הגדלת שיעור המוצרים המיובאים, תחרות ליבוא המסורתי וכתוצאה מכך יסייע בהפחתת יוקר המחייה. אנחנו מתכוונים להמשיך להגביר את התחרות, להיאבק ביוקר המחייה ולצמצם את הבירוקרטיה והרגולציה שמעכבות את הצמיחה במשק".

כהן אמר כי "מדובר בצעד נוסף להורדת יוקר המחייה. סל המוצרים הישראלי גבוה בכ- 19% בהשוואה לOECD בעוד ש- 50% מאזרחי ישראל משתכרים בפחות מ- 7,000 שקל בחודש. הסרת החסמים בייבוא האישי תאפשר לצרכנים לייבא מוצרים איכותיים כפי שמקובל בכל העולם, ולייצר תחרות מול היבוא המסורתי. נמשיך לפעול בנחישות במגוון ערוצים שונים להורדת יוקר המחייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully