וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשב הכללי מציג: כך נעלה את התוצר ב-0.5%

20.6.2017 / 12:42

בכנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה הציג רוני חזקיהו תוכנית לשיפור הסביבה העסקית בישראל. מטרת התוכנית היא למצב את ישראל במקום טוב יותר במדד Doing Business של הבנק העולמי

המפקח על הבנקים רוני חיזקיהו בועידת ישראל לעסקים. אורי לנץ
רוני חזקיהו/אורי לנץ

אחרי התוכנית רב?שנתית להשקעה בתשתיות בתחומי האנרגיה, המים, התחבורה והתשתיות הביטחוניות, הציג היום (שלישי) החשב הכללי, רוני חזקיהו, בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה תוכנית לשיפור הסביבה העסקית בישראל. מטרת התוכנית היא למצב את ישראל במקום טוב יותר במדד Doing Business של הבנק העולמי. התוכנית לשיפור הסביבה העסקית מהווה חלק מהתוכנית האסטרטגית של אגף החשב הכללי באוצר, שמטרתה היא הגדלת הצמיחה והפריון.

חזקיהו ציין, כי עודף בירוקרטיה ביישום הרגולציה הוא האתגר המרכזי בו יש לטפל וכי הניסיון העולמי מראה שאפשר להגיע לשיפור של עד 0.5% בתוצר כתוצאה מכך. לדבריו, ישראל מפגרת כעת אחרי מדינות רבות במספר מדדים דוגמת תשלום מסים, בו היא ממוקמת במקום 96 לעומת ממוצע של 50 המדינות המובילות במדד (מיקום ששווה ערך למקום 42), קלות רישום נכס בו ישראל ממוקמת במקום ה-126 לעומת 38 ומדד קלות אכיפת חוזים בו ישראל ממוקמת במקום ה-89 לעומת 37.

במסגרת התוכנית החדשה, אגף החשכ"ל יתמקד בתחומי המסים והבירוקרטיה ויוביל צוותי עבודה חוצי משרדים ממשלתיים, שיאתרו ויפחיתו נטל בירוקרטי עודף, יתמקדו בסביבה העסקית לעסקים קטנים ובינוניים ויציבו יעדים לשיפור במדדים של רישוי עסק, רישום נכס, נגישות לאשראי ועוד. הפעילות תבוצע תוך שיתוף של המגזר העסקי ותוך קיום קשר הדוק עם הבנק העולמי.

חזקיהו ציין כי אגף החשב הכללי מתכוון לשמש דוגמא ולייעל את ממשקיו מול משרדי הממשלה השונים ובין הממשלה, שמהווה את הלקוח הגדול ביותר במשק הישראלי, למגזר העסקי. הוא התייחס למהלכים לייעול תהליכי הרכש במשרדי הממשלה ובהם ביטול דמי ההשתתפות במכרזים והגמשת מכרזים שונים, הקלה של דרישות ערבות מספקים וייעוץ והכוונת משרדי הממשלה לקיצור זמני ההכנה של מכרזים.

בימים אלה שוקדים באגף החשב הכללי על כמה מהלכים נוספים בתחום כגון, הקמת קניון דיגיטלי ממשלתי לרכש מהיר בכמויות קטנות, העברת המכרזים לפלטפורמה אינטרנטית (מערכת נעמ"ה), תבניות מאושרות למכרזים, פלטפורמה ממשלתית לקבלת רעיונות למוצרים ושירותים חדשניים וארגז כלים אינטראקטיבי שיסייע למשרדים לנהל מכרזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully