וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיקוח על הבנקים הורה לנתח סיכוני אשראי בענף הרכב

9.7.2017 / 12:47

הפיקוח העביר לבנקים הנחיות לפיהן יונהג יחס מקסימלי של 60% בין שווי הרכב לבין השווי המוכר כבטוחה בגין ההלוואה ויוגבל משך ההסתמכות על שווי הרכב כבטוחה. ההנחיות אינן מחייבות

פקק תנועה בכביש 1 בדרך לירושלים. 22 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
פקק תנועה בכביש 1 בדרך לירושלים. 22 בינואר 2017/נועם מושקוביץ

הפיקוח על הבנקים הנחה היום (ראשון) את התאגידים הבנקאיים ואת חברות כרטיסי האשראי לבצע ניתוח סיכונים לאשראי לענף "מסחר כלי הרכב" ולאשראי הצרכני לרכישת רכב. ניתוח הסיכונים יבוצע באמצעות תרחישים שונים שעשויים להשפיע על הענף, כגון עלייה בשיעור הריבית וירידה בשווי הביטחונות. בהתאם לתוצאות הניתוח, הבנקים וחברות כרטיסי האשראי יידרשו לבחון את הצורך בעדכון מדיניות האשראי לענף ואת הצורך בהידוק הבקרה לגבי לווים משמעותיים קיימים ולגבי אשראי צרכני לרכישת רכב.

הנחייה זו ניתנה לאור העובדה כי החשיפה לענף מהווה אמנם חלק קטן בסך הנכסים של המערכת הבנקאית אך קיימות אינדיקציות לעליה ברמת הסיכון של חלק מהלווים בענף (ובפרט בחברות הליסינג). לכן קבע הפיקוח כי חשוב לוודא שנהלי החיתום והבקרות בתאגידים בנקאיים ובחברות כרטיסי אשראי יתנו מענה מתאים לרמת הסיכונים העולה.

בנוסף, הועברו לבנקים הצעות לכללים שונים במימון לענף -בדגש על ענף הליסינג. בין היתר קובעים הכללים יחס מקסימלי של 60% בין שווי הרכב לבין השווי המוכר כבטוחה בגין ההלוואה וקביעה שאין להישען על שווי הרכבים לבטוחה מעל 5 שנים. כללים אלה אינם מחייבים אך מצופה מכל תאגיד בנקאי וחברת כרטיסי אשראי לבחון את נכונותם להסתכן בהתייחס אליהם. יצוין כי כבר כיום חלק מהבנקים וחברות כרטיסי האשראי מיישמים מדיניות אשראי הדוקה בענף כלי הרכב ופועלות בהתאם לפרקטיקות המקובלות למימון הענף. בהיבט זה, מטרת הפיקוח על הבנקים להביא לכך שפרקטיקות אלה ייושמו בכל המערכת הבנקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully