וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחסוך בכאב: כך תוודאו שחומרי הניקוי שקניתם בטוחים

13.7.2017 / 12:00

שימוש בחומרי ניקוי ביתיים אולי נשמע כמו משימה פשוטה - אבל חייבים להקפיד על רכישת מוצרים שעומדים בתקן הישראלי וכוללים הוראות בטיחות. במקרה של דני מכרמיאל, רכישת מוצר פגום עלתה לו ב-4 ציפורניים. אז מה צריך לדעת כשקונים מוצר? בדקנו

אישה מנקה חלון. ShutterStock
אישה מנקה חלון/ShutterStock

רכישת חומרי ניקוי ביתיים לטובת שימוש בהם אולי נראית לכם משימה פשוטה, אך נראה שגם משימה יומיומית זו מחייבת לנקוט במשנה זהירות. למעשה, חשוב להקפיד לרכוש מוצרים המסומנים על פי התקן הישראלי, ולפעול על פי הוראות השימוש בחומר. נשאלת השאלה - כיצד להימנע מקניית מוצרים שאינם תקינים?

האחריות על מניעת הפצת חומרי ניקוי מסוכנים מוטלת על משרד הכלכלה והתעשייה, שמנסה לאתר את המוצרים הלא תקינים. אך לעתים, עדיין זולגים לשוק מוצרים שאינם עומדים בדרישות התקן. לפיכך פרסם המשרד הוראות לרכישה בטוחה של חומרי ניקוי.

מנקים את הבית? שימו לב להנחיות הבאות:

בדקו את אריזת המוצר: האריזה צריכה להיות אטומה וחזקה, ובמקרים מיוחדים כאשר מדובר בחומרים מסוכנים - האריזה חייבת להיות קשת-פתיחה לילדים.

ודאו שקיים סימון כנדרש מעל האריזה של חומרי הניקוי וחומרים כימיים אחרים לשימוש ביתי: הסימון יכלול את הפרטים הבאים - שם היצרן, מספר הטלפון וכתובת, או שם היבואן, מספר הטלפון וכתובת; כמות החומר ביחידות מסה למוצקים או ביחידות נפח לנוזלים ולגזים; מנת הייצור או תאריך הייצור או תאריך אחרון לשימוש; הוראות השימוש והוראות האחסון; הוראות הבטיחות והוראות עזרה ראשונה. שימו לב: כל הסימונים על גבי האריזה חייבים להיות בשפה העברית, ברורים לקריאה ועמידים לשפשוף ולמחיקה.

יש לוודא שעל האריזה של המוצר מופיע אחד או יותר מהסמלים של קבוצת הסיכון הבאים:

עוד בעסקים

הטיסה בוטלה והמזוודה נעלמה? המדריך השלם לטסים לחו"ל

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

או מופיע סימון עדכני של קבוצות הסיכון בצורה של מלבן מסובב ב-90 מעלות, עם רקע לבן במסגרת אדומה.

המקרה של דני: צריבה, אצבעות נפוחות וציפורניים ששינו צבע

את חשיבות ההקפדה על כללי הבטיחות ניתן לראות בסיפורו של דני (שם בדוי), תושב כרמיאל בשנות ה-60 לחייו, שרכש מוצר לניקוי מתכות בשם "פיין" בעל אריזה ורודה, בסניף רשת סלאח דבאח ובניו שביישוב דיר אל אסד. על המוצר הודבקה מדבקת ברקוד, אך לדבריו לא היו הוראות שימוש ופרטי יצרן.

בשיחה עם וואלה! עסקים מספר דני: "הייתי צריך לנקות את הגרילר שלי, ומכיוון שלא היו הוראות - לא תיארתי לעצמי שיש הוראות מיוחדות לניקוי. ברגע שהחומר בא במגע עם עור הידיים שלי, התחלתי להרגיש צריבה - כל האצבעות שלי התנפחו והציפורניים שינו צבע". דני פנה לקבלת טיפול רפואי, שם נאלץ רופאו לעקור ארבע מציפורני כף ידן השמאלית בשל חומרת הפגיעה, תוך כדי שימוש בהרדמה מקומית.

בעקבות זאת פנה דני למחלקה המשפטית של סאלח דבאח ובניו בע"מ, אך לדבריו, לאחר שלא הצליח להגיע להבנות - הגיש תביעה לבית משפט השלום בחיפה, באמצעות עורכי דין רובי אנגל ושמחה מרדכי ממשרד עוה"ד שדה את אנגל מחיפה.

מפסק הדין עולה כי נציגי רשת המרכולים טענו שהמוצר שנמכר על המדף הוא בעל אריזה שחורה ולא ורודה, ומכיל הוראות שימוש ואזהרות. כמו כן, צוין כי שני המוצרים, השחור עם הוראות האזהרה, והוורוד ללא ההוראות אמנם דומים זה לזה - אך אינם זהים. ניתן לשער שהמוצר הוורוד הוא החיקוי של המוצר השחור.

שופט בית משפט השלום, אייל דורון, דחה את טענות הנתבעת וקבע כי האחריות המלאה על פגיעותיו של דני מוטלת על הרשת. הוא פסק לטובתו פיצוי בגובה של 55 אלף שקל.

מרשת סאלח דבאח ובניו בע"מ נמסר בתגובה: "אף כי עמדתנו שונה מזו של התובע, כמו גם פרטי המקרה הידועים לנו, אנו כמובן מכבדים את מערכת המשפט ומקבלים את פסק הדין. נמשיך לשרת את הציבור הרחב במקצועיות ובאדיבות למען חוויה צרכנית מובילה בישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המוצר והמוצר שככל הנראה זויף/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המוצר באריזה השחורה עם ההוראות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully