וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ישראל תרוויח מהאקזיט הענק של נוירודרם?

24.7.2017 / 15:30

חברת הביומד נוירודרם נמכרה למיצובישי היפנית תמורת 1.1 מיליארד דולר, אך המשקיעים הישראלים לא ייהנו מהרווחים מכיוון שהמנייה נסחרת בבורסה הניו יורקית

צילום: ניב אהרונסון עריכת וידאו: ניר חן

יניב פגוט, אנליסט בכיר באיילון בית השקעות מדווח למהדורת וואלה! NEWS על יום המסחר בבורסה התל אביבית. הבורסה מתנהלת במגמה של ירידות קלות בשוק המניות ועליות קלות בשוק אגרות החוב. במקביל ממשיך השקל במגמת ההיחלשות של הימים האחרונים וממשיך לרדת, אם בתגובה לאירועים הבטחוניים, ואם בתגובה לגורמים כלכליים אחרים.

החדשות הרעות מגיעות מכיוונה של חברת טבע. טבע צריכה לעמוד בהחזר חובות מאוד קשיח לאחר שלקחה על עצמה הרבה אשראי על מנת לממן רכישה גדולה. כעת היא ניצבת מול הצורך לקצץ בעובדיה בעולם וגם בישראל לצרכי ההתייעלות ועל פי ההערכות היא תיפרד מ-300 עד 400 עובדים.

החדשות הטובות של היום מגיעות מחברת הביומד הישראלית בחלקה נוירודרם מרחובות שנמכרת ב-1.1 מיליארד דולר למיצובישי היפנית. מדובר בצ'ק שמן לחברה שמי שהשקיע בחברה הזאת הכפיל ושילש את כספו בשנה האחרונה – חברה מצליחה מאוד. החדשות הרעות הן שהמנייה נסחרת רק בניו יורק כך שהמשקיעים הישראלים לא יהנו מהעיסקה. בנוסף מדובר שוב בטכנולוגיה ישראלית טובה שנמכרת למישהו אחר ולא מגדלים כאן חברה גדולה אלא היא תתפתח תחת מיצובישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully