וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת לנהגי המוניות בנתב"ג: לא רשמו הכנסות

26.7.2017 / 13:11

רשות המסים ערכה ביקורת על רקע השינויים בתנאי הפעלת שירותי המוניות בנתב"ג. כל הנהגים שנבדקו לא רשמו את ההכנסות. בין הסיבות, לטענתם: "אני שכיר ויצא לי מהראש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוניות בנתב"ג/מערכת וואלה!, צילום מסך

נהגי המוניות בנתב"ג נתפסו מעלימים הכנסות: יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה אתמול (שלישי) בשעות הבוקר המוקדמות פעילות ביקורת ראשונית, כהכנה לפעילות רחבת היקף בקרב נהגי מוניות הנותנים שירותי הסעה לנתב"ג וממנו. לאור השינויים בתנאי הפעלת שירותי המוניות בנתב"ג, בדקו מבקרי היחידה את ספרי העסק של שמונה נהגי מוניות.

ברשות המסים מציינים כי התוצאה הייתה עגומה והצביעה על ליקויים אצל כל הנבדקים. אחד מנהגי המוניות שנבדק, נתפס כאשר לא רשם 120 שקלים. הוא טען כי הנוסעים לא שילמו לו עדיין והוא צריך להחזיר אותם, אולם כשהמבקרים ביקשו ממנו את הטלפון של אחד הנוסעים, הוא הודה שלא רשם.

נהג אחר, שנצפה שאינו רושם 200 שקלים ששולמו לו, טען כי הוא עובד רק יומיים. שלושה נהגים אחרים שלא רשמו את נסיעת הביקורת טענו: "שכחתי", "אני שכיר ויצא לי מהראש" ו"אני מודה, כמה זה יעלה לי".

מתצפית נוספת עלה כי נהג מונית נוסף לא רשם 200 שקלים ולא רשם את נסיעת הביקורת. לחוקרי רשות המסים אמר שלא שילמו לו כלל: "אני מקבל פתק מהתחנה לפני שאני יוצא ואחר כך מתקזז בחשבוניות", הוסיף - אולם כשהתבקש להציג את הפתק, טען שהפתק בתחנה.

הגדיל לעשות נהג מונית אחר, שהפעיל את המונה בעת נסיעת הביקורת, אולם במהלכה עצר את המונה והדפיס 20 שקלים בגין נסיעה קודמת, אף על פי שעלותה הייתה גבוהה יותר. לדבריו, "הוא דיבר דברי תורה עם הנוסעים הקודמים".

פעילות זו נערכה במסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully