וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים לחגים: לא צפוי מחסור - חוץ מבמלפפונים

30.7.2017 / 12:44

על פי הערכות משרד החקלאות עומסי החום לא יפגעו בזמינות המזון בתקופת חגי תשרי - מלבד מלפפונים שיחסרו במהלך חודש ספטמבר. נפתחו מכסות פטורות ממכס לייבוא ביצים

מלפפונים. אירה אימרגליק, מערכת וואלה! NEWS
מלפפונים/מערכת וואלה! NEWS, אירה אימרגליק

צפירת הרגעה: למרות החשש לא יחסרו ירקות על שולחנות החג. לקראת חגי תשרי קיימה הנהלת המשרד סדרת פגישות בכדי לוודא שתהיה אספקה סדירה של מוצרי מזון טריים. מניתוח המצב, עד כה, עולה כי בירקות ובפירות אין צפי למחסור פרט למלפפונים, בו צפוי מחסור של כ-20% מכמות המלפפונים לאור עומסי החום. המחסור צפוי להסתיים בסוף חודש ספטמבר (לקראת יום כיפור), ומתחילת חודש אוקטובר אספקת המלפפונים צפויה לחזור לשגרה. בעגבניות ובשאר גידולי הירקות והפירות לא צפוי מחסור. הערכות אלו מבוססות על ההנחה שהחקלאים ימשיכו בשגרת השתילה והזריעה כפי שהיה בשנים קודמות, ולא יממשו את איומיהם להפסיק את השתילות והזריעות, בשל השינויים המשמעותיים שחלו לאחרונה במשק המים.

גם בענף החלב לא צפוי כל מחסור - למרות עומס החום שגורם לירידת תנובת החלב ב- 4 ק"ג בממוצע ליום לפרה. ענף בשר הבקר צפוי גם הוא להתנהל כרגיל. בענף העוף (פטם לבשר), לא צפוי מחסור, היקף הייצור נמצא בתפוקה מקסימלית ואף צפויים עודפים בעוף הקפוא.

משרד החקלאות פתח מכסת ייבוא פטורה ממכס לתקופת החגים בהיקף של 100 מיליון ביצים. כך תיווצר וודאות למשווקים והמכסה לא תהווה מגבלה לייבוא. הביצים צפויות להיות מיובאות ממדינות ספרד, פורטוגל ואיטליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully