וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהיום: אי אפשר למכור ביטוח אובדן כושר עבודה - מה עושים?

רן קלי

1.8.2017 / 8:01

רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר אסרה על חברות הביטוח לשווק החל מחודש אוגוסט ביטוחים קיימים לאובדן כושר עבודה - אך עדיין לא אישרה את הפוליסות החדשות. התוצאה: עובדים חדשים לא יכולים לרכוש ביטוח כזה. כיצד עליהם לפעול? מדריך

סוכן ביטוח. ShutterStock
סוכן ביטוח/ShutterStock

מצאתם עבודה חדשה? החל מהיום (שלישי) כנראה שלא תוכלו לרכוש כיסוי ביטוחי במקרה של אובדן כושר עבודה. הסיבה: משרד האוצר אסר על חברות הביטוח להפסיק לשווק החל מחודש אוגוסט את התוכניות הקיימות לביטוחי אובדן כושר עבודה, במסגרת ביטוחי מנהלים; ובמקומן אמורות החברות להציע פוליסות חדשות, שיוכנו על פי כללים שיכתיב האוצר. אז מה הבעיה? נכון למועד כתיבת שורות אלו, רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון עדיין לא אישרה את הפוליסות שהציעו חברות הביטוח.

בשנים האחרונות חותרת הרשות ליצירת אחידות בקרב חברות הביטוח, בכל הנוגע לתנאים ולהגדרות במקרה של אובדן כושר עבודה. המטרה היא ליצור בהירות ושקיפות כלפי המבוטחים - דבר שאמור להוביל, בסופו של דבר, גם להגברת התחרות על המחירים. ההוראות שפרסמה הרשות מכתיבות מבנה פוליסה באופן כזה, שבו הכיסוי יכלול תוכנית בסיסית שאליה ניתן יהיה לצרף נספחים המרחיבים אותו - על פי בחירת המבוטח.

בעקבות ההנחיות, ביקשו חברות הביטוח לייקר את פרמיות הביטוח עבור הפוליסות החדשות, בטענה כי ההוראות של רשות שוק ההון מרחיבות את חבותן ומגדילות את עלויות הביטוח. הרשות, מצדה, פסלה את התעריפים ואף סירבה לדחות את מועד כניסתו לתוקף של החוזר לגבי אובדן כושר העבודה - מה שהיה מאפשר את המשך שיווקן של פוליסות קיימות עד שיגיעו הצדדים להסכמות.

אז מה העובדים צריכים לעשות?

בעקבות המצב שנוצר, נשאלת השאלה מה צריך לעשות כעת עובד חדש, המבקש לרכוש ביטוח אובדן כושר עבודה. ראשית, חובה על עובדים חדשים, שברשותם ביטוח קיים למקרה אובדן כושר עבודה מתקופת מעסיק קודם, להמשיך את הביטוח הקיים - גם עם עלותו גבוהה מהתעריף הקבוצתי המוצע להם (אם מוצע) בארגון החדש.

שנית, עובדים שאינם מבוטחים במסגרת ביטוח מנהלים, יכולים לבטח את מלוא שכרם בקרן פנסיה חדשה, לרבות בקרן פנסיה משלימה, הכוללת כיסוי מובנה למקרה נכות. במקרה זה, יש לוודא בחירת מסלול ביטוח בקרן, המבטיח קצבת נכות בשיעור 75% מהשכר המבוטח.

עובדים המעוניינים בכל זאת להצטרף לביטוח מנהלים, יכולים להפקיד לפוליסת ביטוח המנהלים תשלומים על חשבון עובד ומעסיק בשיעורים הנורמטיביים: 8.33% - 6.50% - 6%; כאשר הפקדת המעסיק בשיעור 6.50% מופנית במלואה לטובת חיסכון לגיל פרישה.

במקביל, יכולים העובדים לרכוש באופן פרטי פוליסת ביטוח למקרה של תאונות אישיות, הכוללת תשלום פיצוי שבועי במקרה של תאונה או מחלה, ו/או ביטוח למקרה נכות מוחלטת ותמידית/נכות מקצועית.

חשוב לציין שלשינוי כעת אין השלכות עבור עובדים קיימים, המבוטחים כבר בפוליסות קיימות לביטוח אובדן כושר עבודה. לגבי עובדים שביקשו להצטרף לביטוח אובדן כושר עבודה בעת האחרונה - בימים או בשבועות האחרונים - ככיסוי נלווה אל ביטוח מנהלים, או במסגרת פוליסה עצמאית לביטוח אובדן כושר עבודה נערך מהלך תפעולי מזורז כדי להבטיח את קבלתם לביטוח.

עוד בעסקים

מכרז חדש לביטוח רכב לעובדי מדינה בהיקף 300 מיליון שקל

לכתבה המלאה

הכותב הוא מנכ"ל קבוצת קלי העוסקת בהסדרים פנסיונים, שוקי הון, בריאות וסיעוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully