וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם קיבוצי נחתם במנורה מבטחים: השכר יעלה בהדרגה

31.7.2017 / 14:54

ההסכם שנחתם בין ההסתדרות להנהלת חברת הביטוח קובע שכר מינימום בחברה, מעניק בונוס שנתי לעובדים, מוסיף ימי חופשה וקובע מעמד עובדים ותיקים

חתימת הסכם קיבוצי במנורה מבטחים. דוברות סתדרות,
מעמד חתימת ההסכם/דוברות סתדרות

הסקם קיבוצי במנורה מבטחים. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל חברת מנורה מבטחים ביטוח מוטי רוזן חתמו על ההסכם שיחול על כ-1,500 מעובדיה שהתאגדו בהסתדרות בתחילת 2016.

בין היתר, נקבע בהסכם כי השכר ההתחלתי לעובדים הקיימים בחברה ולעובדים קבועים שייקלטו לאחר מועד חתימת ההסכם לא יפחת מ-6,000 שקל. לצד זאת, נקבע כי שכר העובדים יועלה לאורך תקופת ההסכם בארבע פעימות, כאשר בפעימה הראשונה שתשולם בסמוך למועד חתימת ההסכם - בשיעור של 4% בממוצע - תינתן עדיפות משמעותית לבעלי השכר הנמוך בחברה ובעלי הוותק הגבוה. שלוש הפעימות שלאחריה יהיו בשיעור 3% כל אחת ותהיינה תלויות בביצועי החברה. הפעימה האחרונה של העלאת השכר תביא בחשבון את העובדים אשר טרם קיבלו העלאת שכר דיפרנציאלית קודם לכן.

בנוסף להעלאות השכר הוסכם כי עובדי החברה יקבלו כבר בשנה הראשונה להסכם בונוס שנתי שיחולק באופן דיפרנציאלי, ובשאר שנות ההסכם יקבלו עובדי החברה בונוס אם החברה תעמוד ביעדי הרווח שהוגדרו מראש. ההסכם בתוקף עד שנת 2020.

אבי ניסנקורן יו"ר הסתדרות העובדים בריאיון לוואלה טוק עם יעקב אילון. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"חלק ממהלך נרחב שההסתדרות מובילה לעיגון יחסי העבודה הקיבוציים בענף הביטוח". אבי ניסנקורן/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

עוד קובע ההסכם כי עובדים קיימים בעלי ותק של שנתיים ומעלה, יקבלו קביעות עם החתימה על ההסכם ועובדים חדשים יקבלו מעמד של קביעות בחברה בתוך שלוש שנים. בהמשך לכך, ההסכם מסדיר מתן קדימות למועמדים פנימיים בתהליכי איוש משרות, ומנגד מסדיר מנגנונים שונים ומשותפים להנהלה, להסתדרות ולוועד העובדים בכל הקשור לסיום העסקת עובדים. בנוסף הוסכם על העלאת דמי ההבראה, מספר ימי החופשה ותנאים נוספים.

בחתימה על ההסכם לקחו חלק יו"ר דירקטוריון מנורה מבטחים החזקות ערן גריפל, יו"ר דירקטוריון מנורה מבטחים ביטוח ומנכ"ל מנורה מבטחים החזקות ארי קלמן, יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד, המשנה למנכ"ל מנורה מבטחים משה מורגנשטרן, סמנכ"ל בכיר ומנהלת אגף משאבי אנוש בחברה הדס מרגלית, ראש חטיבת עובדי חברות הביטוח ובתי השקעות בהסתדרות המעו"ף מירי גרגיר ויו"ר הוועד ניסים טורקיה.

ניסנקורן אמר במעמד החתימה על ההסכם כי "אני מברך את נציגות העובדים והנהלת מנורה מבטחים שהגיעו להסכם שיסדיר לראשונה וישפר את זכויות העובדים, באופן שמביא לידי ביטוי באופן מרבי את הערכת החברה להון האנושי שלה, תוך דגש על צמצום פערים בין שכבות העובדים. ההסכם הוא חלק ממהלך נרחב שההסתדרות מובילה לעיגון יחסי העבודה הקיבוציים בענף הביטוח, מהלך שימצב את הביטחון התעסוקתי בתחום ויניע את העובדים להביא להצלחת מקומות עבודתם".

מנכ"ל מנורה מבטחים, מוטי רוזן, אמר כי "אנו שמחים כי לאחר כ-28 חודשים מאז החלו התארגנויות העובדים בחברה, ולאחר משא ומתן ארוך של כשנה וחצי, ממועד ההכרה של החברה בהסתדרות כגוף היציג של עובדי מנורה מבטחים בפברואר 2016, נחתם היום הסכם קיבוצי מיוחד בין הנהלת החברה לבין הסתדרות העובדים הכללית החדשה וועד העובדים במנורה מבטחים ביטוח בע"מ. המו"מ על ההסכם נוהל לכל אורכו בהגינות רבה ובהוגנות מלאה ע"י כל הצדדים להסכם, תוך שמירה על שקט תעשייתי למופת. בעיני הנהלת החברה, עובדי החברה הנם המשאב החשוב ביותר והיחיד להצלחתה של החברה. דאגנו ותמיד נדאג לרווחתם של עובדינו המסורים ולרווחת משפחותיהם. טובת עובדי החברה עמדה לנגד עינינו במהלך המשא ומתן, ואכן, ההסכם מיטיב ומשפר את תנאי העסקתם של העובדים ואנו מברכים על כך. אנו משוכנעים כי ההסכם הקיבוצי יתרום משמעותית להמשך הצלחתה של החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully