וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך הדין שמפחד מקשיי המקצוע ורוצה להיות יזם - אלון גל מייעץ

אלון גל

4.8.2017 / 12:03

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: בכל סוף שבוע ייעץ אלון גל בתחומי חיים שמעסיקים כל אחד מאיתנו. השבוע - עורך דין שחרד לחיי המשפחה. האזינו לשיחה ב-103FM

אלון גל. Creative Commons
אלון גל/Creative Commons

"אני עורך דין במקצועי, כרגע שכיר ויודע שמאוד קשה להתפרנס במקצוע הזה אלא אם כן אתה מתמסר לתפקיד ומוותר לגמרי על חיי משפחה. אני עומד בצומת דרכים - האם להתפתח לאפיקים אחרים ואולי להתקדם בתחום היזמות; או להישאר בעריכת דין?". עם הבעיה הזאת פנה מאזין למאמן האישי אלון גל בתוכניתו ב-103FM.

"בחיים אנחנו מתייחסים לדברים שאנחנו אומרים כאל עובדות שאי אפשר להתווכח איתן", ענה גל. "אני רוצה שתשים לב שברגע שהצגת את עצמך ואמרת את המשפט 'מאוד קשה להתפרנס במקצוע שלי' - הדגשת בפניי עד כמה הנוכחות שלו בחייך היא בעלת עוצמה חזקה. אני רוצה לתת לך דוגמא מעולם הטיסה - בטרם מתחילים להמריא, הטייס מתכנן את תוכנית הטיסה בדיוק למקום אליו הוא רוצה לטוס, ומשם כוח העילוי במטוס מניע אותו לפעולה.

"עכשיו, בחיים האמיתיים, אתה הוא הטייס של כוחות הנפש שלך. כוח העילוי שלך, שמאפשר לך להגיע במהירות מנקודה לנקודה, הן היכולות שלך והכישרונות שלך. ממש בתחילת השיחה שמת לי מול העיניים את תוכנית הטיסה שלך מבלי ששמת לב, בכך שאמרת שרק מי שעובד קשה ומוותר על חיי משפחה - מצליח להגיע להישגים בתחום. זאת 'הגדרת היעד' שלך, הכוחות הפנימיים שלך מניעים אותך להגיע לנקודה הזאת, וגם אם היא בפועל תוביל אותך לשום מקום - אתה עדיין תחוש סיפוק כי כל מה שחשבת לעצמך מתגשם".

אפשר להיעזר ברשתות החברתיות

כמות הפעמים בהם אדם משתמש בשירותיו של עורך דין בפועל לעומת כמות הפעמים שהוא יכול וצריך להשתמש עומדת על כ-10%

גל הוסיף: "אני רוצה לציין שאת תחושת הדואליות הזאת מאוד קשה לפרוץ, אלא אם כן מקבלים החלטה ומתחילים לשנות את תוכנית הטיסה הפנימית. רוב רובם של האנשים בתחום עריכת הדין לא עושים שום דבר שצריך כדי באמת לקצור הצלחות. הם עובדים כשכירים, ואחרי הרבה זמן יוצאים לעצמאות - ובמה זה מסתכם? בכך שהם פותחים לעצמם את המשרד הקטן, מדברים עם שניים או שלושה אנשים בהתחלה, ופה זה נגמר. מתוכם יש כמה סיפורי הצלחה בודדים, שהם האנשים שהתחילו לעבוד בתחום מתוך מקום אחר, לקחו אחריות מלאה על חייהם, ניתחו את השוק, הבינו אותו והתחילו לייצר לעצמם תעסוקה, מבלי לוותר על חיי המשפחה שלהם".

לדבריו, "לא פעם אני שומע שאומרים שבמדינת ישראל יש כמות עורכי דין גדולה מאוד ביחס לאוכלוסייה. אבל אני אומר לך שבפועל הנתונים האלה הם שטויות במיץ עגבניות. כמות הפעמים בהם אדם משתמש בשירותיו של עורך דין בפועל, לעומת כמות הפעמים שהוא יכול וצריך להשתמש, עומדת על כ-10%. לא פעם יצא לי לראות מצבים בהם אנשים היו זקוקים לשירותיו של עורך דין בכל מיני מצבים בחייהם, ועדיין מעדיפים להוריד מסמכים מהאינטרנט במקום. אני בטוח שאם הם יפגשו עורך דין שיצליח לעורר בהם את הצורך לקבל ממנו שירות, שני הצדדים ייצאו מורווחים: הם יקבלו את העזרה המקצועית שלה הם זקוקים - והוא יזכה לקבל לקוחות חדשים והרבה עבודה".

לדעת גל, אחת הדרכים הטובות לעורכי דין להיחשף ליותר לקוחות פוטנציאליים היא באמצעות שימוש חכם ברשתות החברתיות. "עורכי דין פותחים היום עמוד פייסבוק ומעלים כמה תמונות ומעט מלל על שירותי המשרד. בוא נשאל שאלה אחרת: את מי זה מעניין? למה שמישהו ישתף את זה? איזה ערך הדף הזה נותן לו? מנגד, אם אתה מייצר דף פייסבוק חי ופעיל, יודע ש'אלוהים נמצא בתוכן' ומשתף ומייצר תכנים שיצליחו לסחוף אחריהם אנשים חדשים לאורך זמן - אתה מצליח לייצר לך מערך שיווקי, מבלי לוותר על חיי משפחה. מעבר לזה, למה שלא תנסה ללכת יותר רחוק ולפתוח לעצמך אפליקציה חינמית? תבקש מכל מיני מכרים שלך, חברים, בני משפחה, חברים של בני משפחה, שיורידו את האפליקציה; ופעם בשבוע תוכל להעניק להם טיפים חינמיים לפני מעמד רכישת דירה או רכב. הרי בסופו של דבר, כשהם ירכשו דירה או רכב ויזדקקו לשירות - הם יפנו למי שהעניק להם בזמנו טיפים ללא תשלום".

להתקדם בשוק העבודה העתידי

עוד אמר גל למאזין: "יש עוד כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות כשמתפתחים ושלומדים. זה המקום שלך לצאת מהפרדיגמה, לצאת מה'אין ברירה' ולהיכנס למקום שאומר 'איך כן'. הגיע הזמן שתפרוץ את המחשבות שלך ותתקדם. בשוק העבודה העתידי אני בהחלט מאמין שיתרחשו שינויים רבים שישפיעו על כולנו, הרי ענפים רבים הולכים ונעלמים וצריך להתחיל להתרגל לכך באופן שיתאים לשינוי ולהיות יותר אקלקטיים. בעתיד אנחנו נהיה סוג של מנהלי פרויקטים, הרבה מאיתנו לא יעבדו בעבודה אחת, ובזכות ההתקדמות הטכנולוגית רובנו נמצא את עצמנו עובדים ישירות מהבית. לכן חשוב שתתאים את עצמך לשינויים בשוק שרק הולכים ומתעצמים".

לסיום סיכם גל: "אני מציע לך לייצר כבר עכשיו, תוך כדי עבודה במשרד בו אתה נמצא, לפנות למנהל שלך ולבקש להתחיל לעבוד גם באופן עצמאי. כך תוכל להתחיל לבנות מאגר לקוחות ולהשתמש בכל הכלים שיש ברשותך. זה הזמן להתבסס ברשתות החברתיות, לבנות לעצמך אפליקציה חינמית, ובמקביל כמובן להתחיל לחפש עוד אפיקים ולבדוק השקעות פסיביות מניבות כמו חנות באמזון. מעבר לזה, אתה יכול אפילו להקים קבוצה לילדים, חוג שכזה, בכל תחום המשפט והעסקים. תגבה כ-100 שקלים למפגש, ובכל פעם הילדים יגיעו, ינתחו סיטואציות ואתה תזכה להיות זה שמלמד אותם לחיים, כמו שאומרים. הדבר הזה יכול להיות מרתק עבורם ועבורך. אל תשכח שהילדים היום הם דור אחר, אני רואה את זה על הילדים שלי, בכל פעם שאני מדבר לידם על עסקים אני רואה איך הם מסתקרנים, האוזניים שלהם נעמדות, הם אוהבים להקשיב וחשופים להרבה יותר מידע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully