וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר "עושות חשבון": מה באמת יש בגלידות שאתם קונים?

7.8.2017 / 8:01

בדיקות מעבדה וטעימות עיוורות - התוכנית הצרכנית של ערוץ 10 יצאה לבדוק את הגלידריות והסופרמרקטים ולבדוק האם יש פער בין מה שמציגים היצרנים לצרכן למוצר האמיתי. הצצה לתוכנית שתשודר הערב

יח"צ - חד פעמי

מה באמת יש בגלידות שאנחנו מלקקים - בסופרמרקטים ובגלידריות, ומה הפער בין מה שמוכרים לנו בפרסומות ועל האריזות - לבין מה שקיים שם באמת – אלו השאלות שבדק תחקיר התוכנית "עושות חשבון" עם לינוי בר-גפן וסיון קלינגבייל שישודר היום (שני) בערב בערוץ 10. במסגרת התוכנית, בה משתתפת גם כתבת הצרכנות של וואלה! עסקים, אירה אימרגליק, נשלחו גלידות של הגלידריות המובילות לבדיקות מעבדה ולמבחני טעימה עיוורים כדי לבדוק מי מהן הטעימה והאיכותית ביותר מבחינה תזונתית, וגם כדי להשוות בינן לבין הגלידות התעשייתיות של היצרניות השונות.

בנוסף, בדקה התוכנית שורה ארוכה של מותגים הנמכרים בסופרמרקטים. כך למשל, נבדק מותג הפרימיום "קארט דאור" של שטראוס שמוצג כ"גלידת שמנת" ונמכר במחיר גבוה משמעותית מזה של הגלידות הרגילות (דוגמת לה קרמרייה או קרמיסימו). הבדיקות בחנו האם קארט דאור באמת מורכב מחומרים איכותיים יותר ועד כמה הוא דומה לגלידות השמנת האמריקאיות (דוגמת בן אנד ג'ריס והאגן דאז) שהוא מנסה להידמות לאריזה שלהן.

התוצאות הראו שבעוד שהמחיר לקילוגרם של קארט דאור בישראל גבוה יותר מזה של בן אנד ג'ריס וזהה לזה של "האגן דאז", הרכיבים העיקריים שלו לא כוללים שמנת כלל, אלא מים וסוכר. בנוסף, בהשוואה לגלידות דומות של אותו המותג בעולם התברר שהגרסה הבריטית של קארט דאור, להבדיל, גם כוללת שמנת אמיתית וגם עולה רבע מהמחיר שאנחנו משלמים בארץ על אותו המותג.

משטראוס נמסר בתגובה כי "גלידת שטראוס מובילה כבר שנים הפחתות סוכר ושומן רווי במוצריה העומדים באופן מלא בתקן גלידה בישראל. הטענות בעניין גלידת קארט דור שגויות מיסודן, שיטת מדידת המשקל לגלידות המקובלת בעולם היא על פי ליטר והחישוב המובא בכתבתכם מוטעה. כשמשווים את המחירים לליטר גלידה בין המוצרים שציינתם, מוצרי קארט דור זולים בעשרות אחוזים מהמתחרות. כמו כן, בקארט דור ערכי שומן נמוכים משמעותית מהערכים בגלידות במותגים המתחרים שציינתם, וגם כאן הכתבה עלולה להטעות את הצופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully