וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קיבלתי חשבון חשמל כפול? שאלות ותשובות

בעקבות השביתה האחרונה בשירותי הגבייה של חברת החשמל, צפויים הצרכנים לקבל בקרוב במקום חשבון אחד - שני חשבונות חשמל בבת אחת. מה לעשות ומתי לשלם? מדריך

לפני כחודש וחצי השביתו עובדי חברת החשמל את שירותי הגבייה של החברה, ובעקבות זאת לא נשלחו לבית הצרכנים חשבונות החשמל עבור חודשים אפריל-מאי. רק לפני כשבוע הונפקו החשבונות ונשלחו - ולפיכך בשבועיים הקרובים צפויים הצרכנים לקבל שני חשבונות - של חודשים אפריל-מאי וכן של חודשים יוני-יולי.

בחברת החשמל מודים כי מצב זה גרם לבלבול רב בציבור, ובשבוע האחרון דווחו פניות רבות של צרכנים בנושא. אספנו עבורכם כמה מהשאלות השכיחות המתקבלות בתקופה זו במוקד הפניות, ובנינו יחד עם אורן הלמן, סמנכ"ל שיווק ורגולציה בחברת החשמל, מדריך לתשלום חשבונות אלו.

נזכיר כי ועד העובדים של חברת החשמל נקט בעיצומים בתגובה לכוונת המדינה להכניס לתוקף את רפורמת הפרטת משק החשמל, ולהעביר בניית תחנת כוח חדשה לידיים פרטיות. העובדים ביקשו להיות חלק מהמתווה החדש של הרפורמה, ולשבת לשולחן המשא ומתן על תנאי יישומה.

העובדים שבתו - למה אנחנו צריכים לקבל חשבונות "כפולים"?

לא מדובר בחשבונות כפולים. בימים אלה נשלחים חשבונות עבור חודשים אפריל-מאי או מאי-יוני, בהתאם לחשבון האחרון ששולם על ידי הלקוח. החשבון הבא יישלח כשלושה שבועות אחרי עבור חודשים יוני-יולי (חשבון קיץ). לכן בחברת החשמל אפשרו להגדיל את טווח התשלום המקובל, ואת חשבון הקיץ ניתן יהיה לשלם בתוך 32 יום ולא בתוך 14 יום בלבד כמקובל. כך שבפועל יש בין חמישה לשבעה שבועות פער בין תשלום חשבון אחד לשני.

עוד באותו נושא

פוחדים מהחיוב? המחשבון שיגלה לכם כמה תשלמו על החשמל

לכתבה המלאה

החשבון לא הגיע - האם יגבו ממני ריבית על האיחור?

מטבע הדברים, מקורה של הדחייה בתשלום אינה בלקוחות, ולכן חברת החשמל לא תגבה ריבית על פיגורים. יחד עם זאת, הלקוחות נדרשים לבדוק מהו המועד האחרון לתשלום אשר מוטבע על החשבון, על מנת למנוע איחורים בתשלום בשל בלבול.

קראתי שחשבונות החשמל יהיו מנופחים - מה זה אומר?

חשבונות החשמל משקפים רק את הצריכה בפועל של הלקוח. בתקופת הקיץ (כמו גם בתקופת החורף) צריכת החשמל עולה, בין היתר בשל שימוש מוגבר יותר במזגנים ומאווררים בימי החום, בשל שהייה ממושכת של הילדים בבית ועוד. לכן חשבונות החשמל בתקופת הקיץ גבוהים בכ-50% מחשבונות החשמל בתקופת עונת המעבר כמו באפריל ובמאי.

אילוסטרציה. ליבי, ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock, ליבי

האם אפשר לפרוס את החשבונות לתשלומים?

בעלי כרטיס אשראי יכולים לפרוס את התשלום בהתאם להסדר הקיים עם חברת האשראי, אולם יש להיות מודעים לכך שהפריסה כוללת ריבית.

אני משלם לחברת החשמל בהוראת קבע, מתי ירדו התשלומים?

הוראת קבע בכרטיס אשראי: החיוב הוא בהתאם למה שנקבע בחשבון החשמל, אך החיוב בבנק הוא בהתאם להסכם שבין הלקוח לחברת האשראי.

הוראת קבע בבנק שלא באמצעות כרטיס אשראי: אם מדובר בהוראת קבע שבה הלקוח קבע את מועד החיוב בחשבון הבנק, החיוב יהיה בהתאם לבחירת הלקוח (מועד זה מוצג בחשבון החשמל). אם הלקוח לא בחר מועד לחיוב, הוא יהיה בהתאם למועד הפירעון כפי שנקבע בחשבון החשמל.

כמו כן, ישנם צרכנים הרשומים בתוכנית חשבון "גמיש חודש בחודשו", ונשאלת השאלה כיצד ניתן להקל עליהם את התשלום מאחר שהחשבונות אינם דו חודשיים. לפיכך, כדי להקל על לקוחות חשבון גמיש, ניתן לפרוס את התשלום עד ארבעה תשלומים ללא ריבית.

ואם בכל זאת קיבלתי חשבון כפול, מה ניתן לעשות?

מדובר במקרה חריג, וככל הנראה נבע מהנפקה אוטומטית של המחשב. צרכנים שקיבלו חשבון כזה יכולים לפנות באופן מיידי באמצעות מוקד 103, האפליקציה, סמס או דף הפייסבוק לחברת החשמל כדי שהחברה תטפל בנושא באופן פרטני.

האם ישנה דרך לקבל את חשבון החשמל עם הפקתו ולא להמתין שישלח בדואר? בהחלט - ניתן להירשם לשירות חשבונית במייל דרך האתר.

ויש גם חדשות טובות

רשות החשמל פירסמה היום לשימוע ציבורי את בסיס תעריף החשמל שישלמו הצרכנים עבור מקטעי הרשת והאספקה. עדכון נוסחת הבסיס לתעריף הרשת והאספקה יביא לירידה של 15% בתעריף בתחילת 2018 וישלים ירידה מצטברת של 20% עד 2020. למרות ירידה זו ההשפעה על הצרכנים הביתיים צפויה להיות קטנה בהרבה – ירידה של 3% בלבד. הסיבה לכך היא שהתעריף החדש שעודכן מהווה רק 20% מתעריף החשמל הכולל עבור הצרכן הביתי הממוצע – עלויות ייצור החשמל מהוות את שאר ה-80% בחשבון החשמל שמקבלים הצרכנים הביתיים.

ברשות החשמל מבטיחים כי בנוסף להורדת המחירים, צפוי מבנה התעריף המעודכן לפתור בעיות יסוד במשק החשמל ובראשם מניעת הזנחת רשת הקווים שעלולה לגרום לריבוי הפסקות חשמל, ומניעת האפשרות של הפניית תקציבים על-ידי חברת החשמל משדרוג ותחזוקה של קווי ההולכה למטרות אחרות, פחות חשובות לציבור, כמו תנאי השכר של העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully