וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד בארה"ב: למה לקחת הלוואה כשאפשר למשכן תיקי יוקרה?

המחירים של תיקי יוקרה דוגמת המותג "בירקין" יכולים להגיע לעשרות אלפי דולרים. חברה אמריקאית מאפשרת למי שזקוק למזומן באופן מיידי למשכן את התיק האהוב ולקבל הלוואה

תיק בירקין. GettyImages
תיק בירקין/GettyImages

לאחר שאיבדה את עבודתה, אנג'לה ריברס נזקקה לקצת מזומנים, ובמהירות. במקום להיכנס לסניף הבנק שלה, היא פנתה אל הארון שלה, בביתה שבשכונת ברוקלין בניו יורק, ארה"ב. בתור אספנית נלהבת של נעליים ותיקי יד, היא לקחה את תיק "הבריקין" האהוב שלה, בצבע חום שוקולד, וחצתה את הנהר למנהטן, שם הייתה לה פגישה מתוכננת ברובע היהלומים, בחברה למשכון בשם New York Loan Company. משרדי החברה נמצאים ברחוב 47 בעיר בין חנויות לקנייה ומכירה של זהב ותכשיטים.

"ברגע שנכנסתי לבניין היפהפה הזה, ידעתי שהם רציניים", אומרת ריברס, שהייתה בהתחלה ספקנית בנוגע לביקור שלה בחנות, למגזין "הניו יורק טיימס". בלובי של הבניין, הבנוי קירות שיש, המבקרים נותנים טביעת אצבע ועוברים במכשיר סריקה לפני שהם נכנסים למעלית המאובטחת. "נכנסתי למשרד, וחשבתי שמה שקורה כאן זה אמיתי", היא ממשיכה, "רמת התחכום היתה שונה לחלוטין ממה שציפיתי".

ג'ורדן טבק-בנק, מנכ"ל New York Loan Company, בחר את המיקום בעקבות רמת האבטחה הגבוהה. מספר קומות מתחתיו נמצא המכון הגמולוגי של אמריקה, שם מוערכות אבני חן והגמולוגים של העתיד לומדים את המקצוע, מה שמסביר את האבטחה הקפדנית.

חברות משכון מהסוג הזה מאפשרות ללקוחות למכור את דברי הערך שלהם, כמו תיק הבירקין של ריברס ששוויו מוערך באלפי דולרים, בתור עירבון להלוואה מיידית. כאשר לקוח משלם בחזרה את ההלוואה עם ריבית, החפץ מוחזר. אם ההלוואה אינה משולמת בחזרה, החברה הופכת לבעלים של המוצר, והיא יכולה למכור אותו.

טבק-בנק הוא דור שלישי לאנשי משכון. סבו פעל בעיקר בתחום התכשיטים, אמו ניהלה את העסק ואילו הוא היזם של המשפחה. "הרחבתי את העסק לשני מיקומים, ואנחנו מתעסקים הרבה עם יצירות אמנות, סכו"ם, יין ותיקי יד", הוא אומר.

עוד באותו נושא

מייקל קורס במסע קניות: רכישת ג'ימי צ'ו היא רק ההתחלה

לכתבה המלאה
קלואי קרדשיאן עם תיק בירקין, בל אייר, יוני 2011. GettyImages
בניו יורק משרתת החברה אנשי עסקים, בקליפורניה - מפורסמים. קלואי קרדשיאן עם תיק הבירקין שלה/GettyImages

"משתמשים בתיק כמו בכרטיס אשראי"

אם תגיעו עם תיק במצב מצוין של שאנל, טבק-בנק ילווה לכם כסף, אבל הוא מעדיף בירקין וקלי, האחות הקטנה של בירקין, הקרויה על שמה של גרייס קלי. השווי שלהם עומד על כ-4,000 דולר, ויכול להגיע לעשרות אלפי דלורים לדגמים הנדירים, שיכולים להימכר יותר בקלות

טבק-בנק מספר כי בניו יורק משרתת החברה יותר אנשי עסקים מאשר בסניף הנוסף שלה בבברלי הילס. "נכנסות לכאן הרבה נשים בקהילה הפיננסית, כמו גם גברים שמביאים את התיקים של בנות הזוג שלהן", הוא אומר. "בקליפורניה, החברה מושכת את הקהל של הוליווד - שחקנים, מפיקים ותסריטאים שמחפשים מזומנים מהירים. מגיעים אלינו הרבה אנשי חברה וגרושים-גרושות מבברלי הילס".

לדבריו, זה לא נדיר לראות אנשים שמשתמשים בבירקין שלהם או בחפצי ערך אחרים, ממש כמו כרטיס אשראי - נכנסים ויוצאים איתם ממשרדי החברה. הם משתמשים בכסף להשקעה, תשלום עמלות עסקיות או פשוט כי הם צריכים מזומן. "אנשים מתקשרים ושואלים: 'איזה אחוז אתם יכולים לתת על המחיר הקמעונאי של תיק יד של הרמס?'", הוא מגלה.

ואיך מתמחרת החברה את שווי התיק? המצב של התיק קובע הכול. האם הוא מגיע חדש בקופסה? האם יש לו כיסוי נגד אבק? האם יש לו את המנעול והמפתח שלו? "זה מאוד חשוב", אומר טבק-בנק. "ומה הצבע שלו? חלק מהאנשים אוהבים את הצבעים הבסיסיים - הבז', החום, השחור. בבברלי הילס מגיעים תיקים בצבע צהוב, ירקרק, סגול".

אם תגיעו עם תיק במצב מצוין של שאנל, טבק-בנק ילווה לכם כסף, אבל הוא מעדיף בירקין וקלי, האחות הקטנה של בירקין, הקרויה על שמה של גרייס קלי. השווי שלהם עומד על כ-4,000 דולר, ויכול להגיע לעשרות אלפי דלורים לדגמים הנדירים, שיכולים להימכר יותר בקלות. על פי בדיקה של חברת המחקרים האמריקאית Baghunter.com משנת 2016, השווי של תיקי בירקין עלה ב-500% ב-35 השנים האחרונות - נתון שעקף את הצמיחה של הזהב.

בהתחשב בשווי והנדירות, לא מפתיע לראות זינוק בהופעה של תיקים מזויפים. "קניתי כבר תיק מזויף, ואם לא קנית מזויף, כנראה שאתה לא בעסק הזה מספיק זמן", אומר טבק-בנק. עכשיו הוא זהיר במיוחד. הוא בוחן את התפרים, מזהה חותמות ספציפיות ויכול לזהות בין תיק אמיתי למזויף רק מהמשקל של התיק, שלדבריו כבד יותר ממה שהוא נראה.

ריברס לא הסתכנה בקנייה של זיוף. היא קנתה את הבירקין שלה בחנות הרמס בפריז בתור מתנה ליום ההולדת ה-50 שלה. וזו מתנה שהיא עדיין לא משחררת. "התיק הזה הוא המקור שלי לגאווה ואושר", אומרת ריברס. "תוך שבועיים אני בהחלט מתכננת לבוא ולקחת אותו בחזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully