וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקזיט ישראלי ענק: חברת הביומד קייט פארמה תימכר ב-11.9 מיליארד דולר

28.8.2017 / 14:14

חברת הביומד, שנוסדה ב-2009 בארה"ב על ידי האונקולוג הישראלי-אמריקאי אריה בלדגרין, הסכימה להצעה של 180 דולר למניה מענקית התרופות האמריקאית גיליאד סיינס

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

בדרך לאקזיט ישראלי ענק: חברת הביומד הישראלית "קייט פארמה", שנוסדה ב-2009 על ידי האונקולוג הישראלי-אמריקאי אריה בלדגרין, תימכר לענקית הפארמה האמריקאית "גיליאד סיינס" תמורת כ-11.9 מיליארד דולר.

חברת גיליאד תשלם כ-180 דולר למניה, מחיר המגלם פרמיה של 29% על מחיר הסגירה של מניית קייט פארמה ביום שישי האחרון. מדובר באחת העסקאות הגדולות אי פעם של חברה שהמוצרים שלה עדיין אינם מאושרים לשיווק.

גורמים המעורבים בעסקה אמרו לאתר החדשות האמריקאי "מרקט-ווטש" כי העסקה צפויה להשתוות בגודלה לרכישה אותה ביצעה חברת גיליאד ב-2012, כאשר רכשה את חברת התרופות פארמסט - רכישה שהביאה לה את אחת מהתרופות הננמכרות בעולם לטיפול בהפטיטיס C.

קייט פארמה מפתחת תרופות חדשניות לתחום הסרטן. היא פיתחה שיטה חדשה להנדסה גנטית של תאי מערכת החיסון, כך שיתקפו באופן ממוקד את הגידול הסרטני. החברה הוקמה בארה"ב על ידי פרופ' בלדגרין, ששימש בעבר גם דירקטור בטבע, ואשר על שמו רשומים שני אקזיטים גדולים בעבר.

אריה בלדגרן מייסד קייט פארמה. צילום: יח"צ, גלובס
מייסד קייט פארמה אריה בלדגרין/גלובס, צילום: יח"צ

המוצר העיקרי של קייט פארמה, המכונה Axi-cel ("אקסי סל"), מועמד כעת לאישור לשיווק הן בארה"ב והן באירופה. על פי מרקט-ווטש, אנליסטים מעריכים כי המוצר צפוי להימכר ב-1.7 מיליארד דולר בשנת 2022. ציפיות גבוהות אלה גרמו למניות החברה לזנק בצורה חדה בשנה האחרונה. עם זאת, צפויה התרופה להיתקל בתחרות קשה מצד חברת התרופות הבינלאומית נובארטיס, היושבת בשוויץ, אשר כבר הגישה בקשה לאישור לתרופה דומה. מספר חברות אחרות עובדות במקביל על פיתוח תרופות דומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully