וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת החגים: משרד החקלאות צופה מחסור בעגבניות

משרד החקלאות ניתח את נתוני השוק לקראת החגים ומצא כי לא צפוי מחסור במוצרי מזון מלבד בעגבניות בהן צפוי מחסור של 20% בגלל תנאי החום בקיץ. במוצרי העוף הקפוא אף צפוי עודף

עגבניות. ShutterStock
עגבניות/ShutterStock

אין צפי למחסור בתוצרת הטרייה – בשר, ביצים, ירקות ופירות לקראת החגים, כך עולה מניתוח שערך משרד החקלאות. המוצר היחיד בו צופה המשרד מחסור הוא העגבניות, בהן צפוי מחסור של כ-20% מכמות העגבניות לאור עומסי החום. המשרד צופה כי אם לא ייובאו עגבניות מחו"ל לקראת החג תירשם עליית מחירים לקראת החג.

בענף החלב, למרות עומס החום בקיץ הנוכחי, שגורם לירידת תנובת החלב ב-4 ק"ג בממוצע ליום לפרה, לא צפוי מחסור. גם בענף בשר הבקר וענף העוף (פטם לבשר) לא צפוי מחסור - היקף הייצור נמצא בתפוקה מקסימאלית ואף צפויים עודפים בעוף הקפוא.

בענף הביצים פתח משרד החקלאות מכסת ייבוא לתקופת החגים בהיקף של כ-30 מיליון ביצים במכסה פטורה במכס. פתיחת המכסה לייבוא ביצים הינה הליך שגרתי החוזר על עצמו כמידי שנה בתקופת החגים והיא נעשתה מבעוד מועד, מתוך ההנחה שהיבואנים יביאו ביצים רק בהתאם לביקוש ולצרכים של המשווקים. הביצים צפויות להיות מיובאות ממדינות ספרד, פורטוגל ואיטליה.

ביום ראשון שלאחר ראש השנה צפוי מחסור בביצים בנקודות המכירה שלא התארגנו לקראתו מראש. מאחר ובשני ימי החג וכן בשבת לא יאספו ביצים בלולים, הביצים תגענה לחנויות לקראת יום ראשון בלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully