וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ראש השנה: כחלון אישר יבוא דבש ללא מכס

6.9.2017 / 12:22

שר האוצר חתם על צו המאפשר יבוא מאות טונות דבש בפטור מתשלום מכס, כדי להתמודד עם המחסור בשוק המקומי לקראת ראש השנה - תקופת השיא של השימוש בדבש בארץ

דבש. ShutterStock
דבש/ShutterStock

שר האוצר משה כחלון חתם היום (רביעי) על צו לייבוא 560 טון דבש מכל העולם בפטור מתשלום מכס. הצו נדרש לאור הערכות למחסור צפוי בדבש בשוק המקומי, והוא יחול כהוראת שעה עד לסוף שנת 2017.

הצו קובע שתי מכסות פטורות ממכס ליבוא דבש. הראשונה היא מכסה בגודל 400 טון, מתייחסת ליאריזות גדולות של מעל 50 ק"ג ומיועדות לתעשייה. שיעור המכס החל על יבוא דבש באריזות גדולות, ללא המכסה הפטורה, עומד על 10.60 שקל לק"ג אך לא יותר מ-255%.

המכסה השנייה - בכמות של 160 טון, מתייחסת לאריזות של עד 1.5 ק"ג. שיעור המכס החל על יבוא דבש באריזות קטנות, ללא המכסה הפטורה, עומד על 16.33 שקל לק"ג אך לא יותר מ-55%.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), הצריכה המקומית השנתית של דבש בישראל נאמדת בכ-4,000 טון בממוצע. התפוקה המקומית בדרך כלל אינה מספקת את כל הביקוש המקומי לדבש במדינת ישראל, ועל כן יבוא של דבש משלים את הביקושים.

ראש השנה מהווה, כמובן, את עונת השיא של הביקוש לדבש, ובמהלכו נצרכת כ-40% מהתצרוכת השנתית - כפועל יוצא, החג אחראי לכ-40% מהמכירות בענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully