וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12.3 מיליארד דולר הושקעו על ידי חברות זרות בישראל ב-2016

6.9.2017 / 16:42

בכנס החברות הרב-לאומיות הראשון שנערך בתל אביב השתתפו נציגים מחברות בינלאומיות כמו אמזון, וריפון, IBM ו-HP, האחראיות על העסקת כ-10% מעובדי המגזר העסקי בישראל

ראיון עם שר הכלכלה אלי כהן 2.3.2017. מערכת וואלה!
שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן/מערכת וואלה!

בשנת 2016 הסתכמו ההשקעות הזרות בישראל ב-12.3 מיליארד דולר - כ-4% מהתוצר הלאומי, וכיום פועלות בארץ עשרות חברות מעבר לים. כך עולה מנתונים שהוצגו בכנס החברות הרב-לאומיות הראשון (MNC), שנפתח היום (רביעי) בתל אביב.

לכנס, אותו יזמה הרשות לקידום השקעות זרות במשרד הכלכלה והתעשייה, הגיעו משלחות של גורמים בכירים מהמגזר העסקי מכל העולם. הוא נערך על רקע האצת פעילות הרשות בשנתיים האחרונות, במטרה להגדיל את מספר החברות הזרות הפועלות ומשקיעות בישראל.

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, (הלמ"ס), מעסיקות חברות בינלאומיות בארץ כרבע מיליון עובדים - 10% מהמועסקים במגזר העסקי. חברות זרות גם אחראיות לכמחצית מההוצאה למחקר ופיתוח עסקי בישראל, כ-20 מיליארד שקל בשנה, ומעסיקות כ-50 אלף עובדי מו"פ (מחקר ופיתוח).

לדברי שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, "בעולם הכלכלי החדש, המבוסס על חדשנות וטכנולוגיה, ישראל היא שחקן מפתח. הדבר ניכר בכמות חברות ההזנק (סטארט-אפ ובמספר החברות הבינלאומיות הנוהרות לכאן. העניין שהן מגלות בנו מהווה הבעת אמון ביכולותיה של ישראל ובמקומה החשוב בעולם החדשנות, הפיתוח, והייצור - ואנו נעמיד לרשות כל חברה שתבחר לפעול מכאן סיוע, הקלות ותמיכה".

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, שי רינסקי, ציין כי "האתגר שלנו הוא להקל על החברות את הכניסה לישראל ואת הפעילות מישראל, לסייע להתמקד בעבודה ולפשט הליכים בירוקרטיים ורגולטוריים. כבר כיום ישראל היא יעד משתלם ביותר עבור משקיעים זרים, ואנחנו משפרים את האטרקטיביות שלנו כל הזמן".

לכנס הגיעו, בין היתר, נתיגים מחברות מוכרות כמו אמזון, IBM העולמית, HP העולמית, וריפון ועוד. זיוה איגר, מנהלת הרשות לשת"פ תעשייתי וקידום השקעות זרות, ציינה כי "חשוב לנו להראות למגזר העסקי בעולם שהכלכלה היציבה בישראל, בשילוב כוח אדם איכותי, יוצרת סביבה עסקית מצוינת להשקעות זרות. הודות לאטרקטיביות הנובעת משוק התעסוקה הישראלי בעל האופי היזמי, מאות חברות טכנולוגיות מכל העולם, בהן גוגל, פייסבוק ו-IBM, מקדמות חדשנות פורצת דרך באופן יומיומי במרכזי המו"פ שלהן בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully