וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הכלכלה נגד יבואני הטואלטיקה: "חזירות בלתי נתפסת"

10.9.2017 / 16:00

משרד הכלכלה והתעשייה ערך בדיקה לגבי המחירים של מוצרי הטואלטיקה המיובאים באופן בלעדי לישראל, ומצא פערים של מאות אחוזים ביחס למדינות אחרות

ראיון עם שר הכלכלה אלי כהן 2.3.2017. מערכת וואלה!
שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן/מערכת וואלה!

את ישראל מתמחרים ביוקר: משרד הכלכלה והתעשייה פרסם היום (ראשון) ממצאי בדיקה שערך לגבי המחירים של מוצרי טואלטיקה ברשתות הפארם, המיובאים באופן בלעדי לישראל. על פי הממצאים, המוצרים יקרים במאות אחוזים בהשוואה למקביליהם הנמכרים בפולין ובמדינות אחרות בעולם.

כך, למשל, משחת שיניים "קולגייט אופטיק וויט" שנמכרת על ידי היצרנים הבינלאומיים והיבואנים הבלעדיים לחנויות בפולין ב-4.2 שקלים, נמכרת לחנויות בישראל ב-15.4 שקלים - פי 3.7. דוגמא נוספת היא של קרם "ניוואה סלולר" שנמכר לחנויות בפולין ב-26.8 שקלים, ואילו לחנויות בישראל נמכר ב-76.7 שקלים - פי 2.9.

במשרד הכלכלה מסבירים כי הפערים הגדולים בין המחירים בישראל ובפולין קשורים בראש ובראשונה לספקים הבינלאומיים, כמו קולגייט פלמוליב, יוניליוור ופרוקטר אנד גמבל, שמתמחרים את ישראל במחיר גבוה יותר; וליבואנים כמו שסטוביץ' ודיפלומט שבישראל נהנים מבלעדיות, בשונה ממדינות אחרות בעולם בהן יש מגוון של מפיצים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הכלכלה: "הצרכן הישראלי הפך להיות מחלבה"

במהלך החודשים האחרונים נוקט משרד הכלכלה והרשויות הכפופות לו צעדים לקידום התחרות. כך, לדוגמא, בתחילת יולי נכנס לתוקף חוק שקיפות המחירים גם ברשתות הפארם. במקביל מקדם המשרד את תקנות התמרוקים בוועדת העבודה והרווחה (שבינתיים הוקפאו על ידי משרד הבריאות); וכן הקים ועדה לייבוא אישי, שצפויה לתת את מסקנותיה בסוף ספטמבר.

במשרד מציינים כי פועלים שם גם לקידום החוק להגבלת כוחם של יבואנים בלעדיים, אשר צפוי לעלות לוועדת שרים עם תחילת מושב הכנסת הבא; ובנוסף בוטלו הסדרי בלעדיות של רשתות גדולות במרכזים מסחריים, וכן נחתם הצו לשקיפות מחירים - שיחייב הצגת השוואה בינלאומית ברשתות הקמעונאיות.

לדברי שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, "הצרכן הישראלי הפך להיות המחלבה של היצרנים הבינלאומיים והיבואנים הבלעדיים. הגיע הזמן לשים סוף לחגיגה הזו. נפעל בכל הכלים להפסקת העושק של הצרכן הישראלי. לא חייבים לקנות ממי שמזלזל בצרכנים. יצרנים בינלאומיים ויבואנים מנצלים בלעדיות בייצוג מותגים בינלאומיים לטובת מחירים גבוהים בשוק הישראלי, מה שמביא לפערי מחירים בלתי סבירים בין ישראל לעולם".

הוא הוסיף כי "משרד הכלכלה, לרבות הרשויות הכפופות אליו, ימשיכו לקדם בנחישות מהלכים להורדת יוקר המחייה. הכניסה של חברות בינלאומיות לישראל אשר מוכרות במחיר הוגן בדומה לעולם, מוכחת כמשתלמת הן לחברות והן לצרכנים ותפסיק את רכישת המוצרים של ישראלים בחול או בייבוא אישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully