וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הסביר התקליטן את העלמת הכנסותיו?

13.9.2017 / 10:55

בביקורת שערכה רשות המסים אצל בעלי עסקים בגוש דן נמצאו מקרים רבים של הכנסות לא מדווחות. במקרה אחד העלים תקליטן עשרות אלפי שקלים - בעודו חותם אבטלה

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

במסגרת מבצע שערכה רשות המסים, בניהולה של פקידת שומה גוש דן, נערכו 167 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים. מהביקורות עלה כי כ-13% מהעסקים שנבחנו לא רשמו הכנסות כדין.

בביקורת שנערכה אצל תקליטן באירועים, נמצא כי הוא חותם אבטלה ולא רשם כנדרש הכנסה של כ-26 אלף שקל. התקליטן הסביר: "יש לי קצת בלאגן אבל לקראת סוף שנה אני עובר על הדברים ועושה סדר". שיפוצניק אצלו נערכה ביקורת לא רשם שני צ'קים בסך כולל של כ-16 אלף שקל שנפדו בצ'יינג'. השיפוצניק טען: "אבדוק שוב". בביקורת שנערכה אצל נגר נמצא כי הוא לא רשם 2,000 שקל שקיבל מספר ימים לפני הביקורת ו-200 שקל במזומן שקיבל ביום הביקורת. הנגר הסביר: "בסוף העבודה אני רושם את הכל". במשרדו של רואה חשבון בו נערכה ביקורת נתגלו 5 צ'קים לא רשומים בסך 3,000 שקל. רואה החשבון בתגובה: "לא הספקתי לרשום".

בביקורת נוספת שנערכה בחנות פירות וירקות נמצא כי בעליה כלל לא מנהל ספרים ואין לו תיק ברשות המסים. בעל החנות: "אני בודק אם משתלם לי לפתוח תיק". בחנות תכשיטים נמצאו מספר צ'קים בסכום כולל של כ-3,500 שלא נרשמו בספרי העסק. בעל החנות טען: "לא ידעתי". במשרדו של עורך דין נמצא צ'ק בסך של כ-15 אלף שקל בתוך מעטפת הפקדה בבנק. עורך הדין הסביר: "דעתי הוסחה". במרפאה של רופא שיניים נמצאו שני צ'קים בסכום של 2,900 שקל. כאשר בדקו המבקרים את הקבלות הם מצאו כי רק על 2,000 שקל יצאה קבלה. הרופא הסביר: "מכיוון שהלקוחה התכוונה להחליף את הצ'קים לא רשמתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully