וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש הקניות בפתח: מה וכמה מזמינים הישראלים ברשת?

31.10.2017 / 8:44

יום הרווקים הסיני, בלאק פריידי וסייבר מאנדיי בחודש נובמבר, כמו גם ההיערכות לכריסמס בחודש דצמבר, מעלים את היקפי הקניות של הישראלים באמצעות אתרי האינטרנט. נתונים חדשים חושפים את ממדי הקנייה, האתרים הפופולריים והמוצרים המבוקשים ביותר

כרטיס אשראי. ShutterStock
קונה ברשת/ShutterStock

בשנים האחרונות ביססה ישראל את עצמה כמעצמת קניות באינטרנט. גם ב-2017 המשיכו הישראלים לפקוד את אתרי הקניות השונים, והיד עוד נטויה. לקראת עונת הסיילים הגדולים ברשת, אספנו עבורכם את המידע הכי רלוונטי שמאפיין אותנו כצרכני אונליין - מה אנחנו קונים ברשת? באיזה היקפים? וכמה מוציאים על כל התענוג?

נתוני חברת דואר ישראל עשויים להמחיש את ממדי הקניות של הישראלים ברשת. מהנתונים עולה כי בשנת 2016 חילקה החברה 52 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל, בשווי מוערך של 2 מליארד דולר. ההערכה היא שב-2017 היקף המשלוחים יעלה - ובסך הכל יחולקו כ-60 מיליון חבילות. בין היתר משום שחגי תשרי הביאו לגידול של הזמנת חבילות מחו"ל, ובחודשים ספטמבר ואוקטובר נרשם גידול של כ-25% במספר החבילות הנכנסות לארץ לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

על פי הנתונים, בחודש ספטמבר השנה מסרה דואר ישראל 4.4 מיליון חבילות במשקל כולל של 730 טון, ובחודש אוקטובר נמסרו כ-5.2 מיליון חבילות במשקל כולל של 860 טון. בספטמבר 2016 חולקו 3.5 מיליון חבילות במשקל כולל של 580 טון, ובחודש אוקטובר 2016 חולקו 4.2 מליון חבילות במשקל כולל של 700 טון.

"מעריכים שחודש נובמבר יחצה את שיאי הקניות בישראל"

"אנו מעריכים כי השנה, חודש נובמבר יחצה את שיאי הקניות בישראל עם מעל 1,000 טון חבילות שינחתו בישראל", אומר חיים מזעקי, סמנכ"ל התפעול בדואר ישראל. לדבריו,"בתקופת החגים הבינלאומיים, החל מ-11 בנובמבר, יום הרווקים הסינים, דרך בלאק פריידי וסייבר מאנדיי בסוף נובמבר, ועד מבצעי הכריסמס בסוף דצמבר - יחול גידול משמעותי בהזמנת מוצרים מחו"ל בעקבות ההוזלות המשמעויות בתקופה זו".

לכן, מוסיף מזעקי, "אנו נערכים לעלייה בהזמנות באמצעות תגבור כוח האדם במרכז הסחר המקוון שפתחנו במודיעין, אשר ערוך לקלוט ולמיין מעל 100 מיליון חבילות בשנה. בנוסף, פתחנו לאחרונה 40 מרכזי מסירת חבילות נוספים ברחבי הארץ, כך שכיום אנו מציעים את הפרישה הארצית הרחבה ביותר עם 1,100 נקודות מסירה, הכוללות 404 מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר, זאת בנוסף לכ-700 יחידות הדואר".

גם מנתוני חברת הבלדרות הישראלית GCX עולה כי זרם החבילות לישראל מתגבר. ברבעון האחרון של השנה נרשם זינוק של 13% בהיקף הרכישות בהשוואה לרבעון הקודם, והן הסתכמו ברבעון זה ב-6.96 מיליון דולר. בהשוואה לרבעון הראשון השנה, מדובר בזינוק משמעותי יותר של כ-22%.

מהנתונים עולה עוד כי ערך עסקה ממוצעת ברבעון השלישי הסתכם ב-88 דולר - גידול של 6% בהשוואה לרבעון הקודם. כמו כן, 27.5% מהעסקאות היו בשווי גבוה מ-75 דולר - סכום המהווה את סף החבות במס למוצרים בייבוא אישי, בהתאם לחוק. על פי תקנות רשות המסים, רכישות מחו"ל בסכומים גבוהים מ-75 דולר מחויבות במכס ובמע"מ, וכן בעלות דמי טיפול בהתאם לתעריף שמפרסמות חברות השילוח.

עוד באותו נושא

כרטיס אשראי חדש לישראכרט ועלי אקספרס: מה ההטבות לרוכשים?

לכתבה המלאה
משחק סמארטפון. ShutterStock
38% מהרוכשים יקנו מכשירים ניידים/ShutterStock

מה יקנו הישראלים בסיילים ברשת?

מחקר של חברת PayPal, שבוצע באמצעות מכון רושינק, חושף כי כ-94% מהגולשים באינטרנט קונים ברשת - וקרוב למחצית מהם (49%) מתכננים להגדיל את היקפי הקניות ב-2018. על פי הנתונים, 58% מהישראלים הקונים ברשת ירכשו פריטי אופנה, 38% ירכשו מכשירים ניידים חכמים ומוצרים נלווים, 37% גאדג'טים ומשחקי מחשב, 35% ביגוד לילדים ו-35% מוצרי בישום וטיפוח.

לפי נתוני המחקר, אלו הם גם המוצרים הפופולריים ביותר בקרב הישראלים במשך השנה, בנוסף לקופונים לאטרקציות (41%) ולחנויות ולמסעדות (36%), וכן כרטיסים להופעות ולמשחקי ספורט (35%).

רוב הישראלים רואים בקנייה ברשת משתלמת כלכלית (73%), נוחה (60%) ומהנה (41%). הדברים החשובים ביותר מבחינת הצרכן הישראלי בעת רכישה באינטרנט הם מחירים טובים (74%), דרך מאובטחת לשלם (49%) ואיכות מוצר גבוהה (39%).

מאילו אתרים ומדינות רוכשים הישראלים?

היתרונות ברכישה מאתרים סיניים הם בעיני הישראלים בעיקר המחירים הטובים (90%), מגוון המוצרים הרחב (71%) וההיצע המתחלף ומתעדכן (49%) – ופחות זמן המשלוח המהיר (9%) או האיכות הגבוהה של המוצרים (6%)

לפי המחקר, מגלים הישראלים מודעות רבה לאפשרויות הקנייה המגוונות העומדות בפניהם, ברכישה מאתרים מקומיים ובינלאומיים. האזורים הפופולריים ביותר בקרב הישראלים הם ארה"ב (94%), סין (82%) ואירופה (44%).

מנתוני דואר ישראל, האתרים האהובים על הישראליים בהזמנות מחו"ל הם Aliexpress, eBay, Next, Amazon. במחקר של PayPal צוינו גם אתרים אהובים כגון אסוס ודיל אקסטרים. כמו כן, הוזכרו אתרי הקניות הישראליים המועדפים גרופון, זאפ (השוואת מחירים), וואלה שופס, קסטרו ועזריאלי.קום.

לפי המחקר, הגורמים העיקריים המעודדים את הצרכן הישראלי לקנות באתרים ישראליים, הם בעיקר השפה העברית הנגישה להם (62%), זמן המשלוח המהיר (53%) ותחושת הביטחון (28%).

היתרונות ברכישה מאתרים סינים דוגמת עלי אקספרס ודיל אקסטרים, המופיעים בראש הדירוג, הם בעיני הישראלים בעיקר המחירים הטובים (90%), מגוון המוצרים הרחב (71%) וההיצע המתחלף ומתעדכן (49%) - ופחות זמן המשלוח המהיר (9%) או האיכות הגבוהה של המוצרים (6%).

באתרים האמריקאים, דוגמת eBay ואמזון הפופולריים, הצרכן הישראלי מוצא מחירים טובים (61%) ומגוון מוצרים רחב (60%) - אבל גם איכות גבוהה יותר של מוצרים (47%). הצרכן הישראלי בוחר לקנות מאתרים אירופיים דוגמת נקסט ואסוס, כאשר הוא מחפש מוצרים באיכות גבוהה (56%) וכן זמן משלוח מהיר (31%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully