וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקופיקס" של המסעדות: המסעדה שמגישה מנות במחירי לואו קוסט

רשת "המסעדה" המתמקדת באוכל "לואו קוסט" פתחה סניף שלישי במספר ברחוב קרליבך שבלב תל אביב. הרשת מבטיחה מנות איכותיות וגדולות במחיר של 15 שקל. איך תעמוד הרשת בהבטחה בלב העיר היקרה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סניף "המסעדה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנים האחרונות נתון ענף המסעדנות בקשיים רבים ו"המחיר" הפך באופן רשמי לכוכב של התחום. להציע אוכל טוב במחיר טוב – זו הנוסחה שעליה מתבססות רוב המסעדות החדשות שנפתחות בארץ וכעת פוקדת את הענף מגמה חדשה של אוכל "לואו קוסט".

מנות של מסעדה במתכונת של פסט פוד ובמחירים זולים - זה הקונספט של "המסעדה Express", סניף חדש לרשת "המסעדה" שנפתח אתמול (שני) ברחוב קרליבך בתל אביב. הסניף יציע 15 מנות עיקריות, ביניהן המבורגר, כנפיים באפלו, קציצות בקר עם שעועית, פיש&צ'יפס וסלט עוף ב-15 שקל למנה, תוספות ב-3-7 שקל, שתיה קלה ב-8 שקל, בירות ויין ב-10 שקל, וצ'ייסרים ב-5 שקל.

נשמע מפתה ואף שאפתני יחסית לעסק במרכז תל אביב, שמשלם אלפי ועשרות אלפי שקלים בחודש על שכירות המקום, ארנונה, מים וחשמל, בנוסף לשכר העובדים. "המודל העסקי שלנו מתמקד במנות גדולות ומשביעות מחומרי גלם איכותיים ואנחנו ניתן שירות לכמות סועדים גדולה, מה שמאפשר לנו להציע מנות כמו המבורגר איכותי, שמסעדות באזור מתמחרות אותו ב-59 שקלים, במחיר שהוא רבע מזה", אומר אמיר בן שטרית, ממייסדי ובעלי הרשת.

כשבן שטרית מדבר על כמות גדולה של סועדים, הוא מדבר על סוד ההצלחה של עסק מהסוג המדובר. כשמחיר המנה נמוך ואחוזי הרווח על כל מנה עיקרית הם 50%, בעוד אחוזי הרווח הנהוגים בתחום הם 72%-65% - כמות הלקוחות היא שם המשחק. כלומר, המודל העסקי של "המסעדה" מבוסס על "טראפיק" - תנועה של לקוחות. ההשוואה המתבקשת ביותר היא לרשת קופיקס – זכייני הרשת העידו בעבר כי על מנת להרוויח מהסניף הם חייבים למכור כ-1,000 פריטים ביום.

"אנחנו נמצאים באותו המצב בדיוק", מעיד בן שטרית. "על מנת להרוויח, הסניף שלנו חייב לשרת בין 600 ל 700 לקוחות ביום ולהיות פתוח בכל השעות היום. אין למקום שלנו זכות קיום בלי תנועה של אנשים, בלי שאנחנו, בעלי הרשת, נעבוד בה בעצמנו בכל יום ביומו בשלושת הסניפים שלנו ובלי שנמצא מקום עם שכירות במחיר מציאה. אני לא הייתי פותח מקום כזה בקניון, כשמחירי השכירות גבוהים ובנוסף צריך לשלם דמי ניהול פר מטר. אני פשוט לא אעמוד במחירי השכירות ולא אהיה רווחי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בין 600 ל-700 לקוחות ביום על מנת לכסות את מחירי המנות. תפריט "המסעדה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

8,000 שקל שכירות בחודש

"אנחנו חייבים לחסוך בעלויות העובדים כי זו הוצאה מאוד מאוד כבדה לרשת עם קונספט כמו שלנו"

מחירי השכירות של מסעדות בקניונים במרכז נעים בין 350 ל-500 שקל למטר בתוספת דמי ניהול של כ-100 שקל למטר. כל קיוסק קטן על שטח של 30 מטר רבוע מתחיל את החודש בהוצאה של 15 אלף שקל על שכירות. עסקים ברחוב, לעומת זאת, אשר יכולים להיות מושכרים תמורת כ-150 שקל למטר. בעסק כמו "המסעדה אקספרס" שגודלו 70 מטר רבוע, מסתכם התשלום על שכירות בכ-8,000 שקל בחודש ההוצאות על ארנונה, חשמל ומים מסתכמות ב-3,000 שקל נוספים בחודש.

הלוקיישן של הסניף קריטי והוא שאמור להביא את ה"טראפיק" המבוקש. "האזור של רחוב הארבעה קרליבך, הוא אזור חם במיוחד ותנופת הבנייה של מבני מגורים ובתי עסק עוד בעיצומה. בין השכונות החדשות (לדוגמא פרויקט הבנייה של גינדי) ובין השכונות הוותיקות (קריית ספר, אזור הבימה וכו') זו פנינה מבחינתו ואנחנו מאמינים שבשנים הקרובות האזור רק יילך ויגדל. אנחנו שואפים לתת מענה לכל העובדים באזורי העסקים ולילדים שמחפשים ארוחה זריזה וטעימה אחרי בית הספר, כמו גם למשפחות לארוחת הערב או לבליינים המחפשים אחר נשנוש לילי", אומר בן שטרית.

"המסעדה אקספרס", היא הסניף השלישי של רשת "המסעדה", שפועלת בקונספט של מחירים נגישים עם תפריט שמציע עיקריות ב-30 שקל ומנות ראשונות ב-15 שקל. בן שטרית מעיד כי מיום ההקמה של הסניף הראשון לפני 3 וחצי שנים בראשל"צ, הוא ושני שותפיו נמצאים פיזית ועובדים בכל אחת מהמסעדות, מן הטעם הפשוט – לחסוך בעלויות העובדים. "אנחנו חייבים לחסוך בעלויות העובדים כי זו הוצאה מאוד מאוד כבדה לרשת עם קונספט כמו שלנו, אבל לא רק. ברגע שבעל המסעדה לא נמצא במקום פיזית, מתחילים לאכול ולשתות לו מהסחורה, מתחילים אי סדרים ובלגנים ומתחילים ההפסדים. מעלם לא העסקנו מנהל שכיר, כי רק כשאנחנו מנהלים את המסעדות בפועל אנחנו יכולים להקפיד שלא יהיה בזבוז מיותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כנפיים של "המסעדה"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המבורגר בשליש מחיר./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריך של "המסעדה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully