וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: 93% מהישראלים מבצעים קניות באינטרנט

סקר שערכה חברת eBay לקראת חגי השופינג הבינלאומיים מעלה כי מרבית הצרכנים בארץ הקונים ברשת, מתכננים לבצע קניות בחגי הקניות המרוכזים בחודשים נובמבר-דצמבר. איזה יום קניות הכי מוכר בקרב הישראלים ומה הגיל שמאפיין את הרוכשים?

אילוסטרציה. ShutterStock
כ-93% מהישראלים מבצעים קניות ברשת/ShutterStock

לא פחות מ-93% מהצרכנים בישראל רוכשים מוצרים באינטרנט - כך עולה מסקר חדש שערכה ענקית הקניות ברשת eBay לקראת חגי השופינג הבינלאומיים שייפתחו בעוד כשבועיים. הסקר בחן את הרגלי הקנייה ברשת בכלל ובמהלך "חגי הקניות" בפרט, בקרב 610 נשים וגברים מרחבי הארץ בגילאי 18-70, המבצעים רכישות ברשת (ומהווים מדגם כל ארצי מייצג).

על פי הסקר, שנערך על ידי מכון המחקר BRUMMER.DIKMAN עבור eBay ישראל שיושבת בנתניה, בקרב אלו שקנו באינטרנט, 24% נוהגים לקנות לפחות פעם בשבוע, 48% לפחות פעם בחודש, והיתר בתדירות נמוכה יותר. הקטגוריות השכיחות ביותר לקנייה באינטרנט הן אופנה, ביגוד והנעלה (57%); חופשות (55%); גאדג'טים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ומשחקי מחשב (54%); וכרטיסים לקולנוע/תיאטרון (53%).

ב-eBay מציינים כי ישנן קטגוריות ששיעור החדירה שלהן נמוך יותר, כמו הזמנת מזון בטייק אווי (42%) ואקססוריז לבית (39%). עם זאת, במהלך 3 השנים האחרונות נרשמה מגמת עלייה בהזמנות משלוחים בטייק אווי ובקניות של סופר; ולעומת זאת נרשמה מגמת ירידה בקניית כרטיסים לקולנוע ובקניית מוזיקה וספרים באמצעות האינטרנט.

95% מהישראלים מכירים את חגי הקניות הבינלאומיים

מהסקר עולה כי כ-95% מהישראלים הקונים באינטרנט מכירים לפחות אחד מחגי הקניות הבינלאומיים - כאשר 77% מהם מתכננים לבצע קניות בחגי הקניות הקרובים. היום המוכר ביותר בקרב הישראלים הוא הבלאק פריידי (94%); לאחריו יום הרווקים הסיני (67%); סייבר מאנדיי (%61) ואפילו Thanksgiving Day עם 63%.

עוד עולה מהממצאים כי כ-50% מהציבור הישראלי קנו לפחות באחד מימי הקניות הללו, כאשר היום השכיח ביותר לקניות הוא הבלאק פריידי (45%). הקנייה בחגי הקניות מאפיינת יותר את גילאי 18-44, ויורדת בגילאי 45 ומעלה, כך עולה מהניתוח הדמוגרפי של הנסקרים.

בקרב המודעים לחגי הקניות, הסיבות העיקריות שצוינו לכדאיות הרכישה בימים אלה הן העובדה שמדובר בקנייה משתלמת: מחירים זולים (48%), הנחות (28%) ומבצעים (26%). מבין אלו שערכו קניות בחגי הקניות בשנה החולפת, נרשמו הפריטים הבאים כפופולריים: בגדים/הנעלה (51%), גאדג'טים/מכשירי חשמל/טלפון/אייפד (43%), קוסמטיקה/בישום/איפור (12%) וצעצועים (11%).

עוד באותו נושא

חודש הקניות בפתח: מה וכמה מזמינים הישראלים ברשת?

לכתבה המלאה
לפטופ וכרטיס אשראי. ShutterStock
על פי הסקר, הישראלים סבורים שרכישה בחגי הקניות משתלמת/ShutterStock

74% מהישראלים מכירים את החוק המגביל את הקנייה ברשת ללא מס

"הצרכן הישראלי ממשיך לזהות הזדמנויות לחיסכון כספי ולהקלה על יוקר המחייה. יותר צרכנים ממקדים את קניותיהם בחגי הקניות, מתכננים מראש ועושים שיעורי בית - לפעמים עד שבועיים לפני החגים עצמם"

"הצרכן הישראלי ממשיך לזהות הזדמנויות לחיסכון כספי ולהקלה על יוקר המחייה, ועל פי נתוני הסקר אנו רואים שיותר צרכנים ממקדים את קניותיהם בחגי הקניות, מתכננים מראש ועושים שיעורי בית - לפעמים עד שבועיים לפני החגים עצמם", אומר אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay ישראל. לדבריו, "הצרכנים מודעים להגבלות המס ומתכננים את הקניות, כך שהסכום הממוצע עומד על כ-536 שקלים עבור ממוצע של 2 פריטים, על פי הצהרתם".

עוד עולה מהסקר כי פריטים מיוחדים שנרכשו במהלך ימי הקניות הללו כללו נעלי סטן סמיט בצבע צהוב זוהר, מדפסת תלת ממד, משחקי וינטג' שלא מוכרים בארץ, צעצוע ארנבת מקורי אנגלי, לוח שחמט עתיק ועוד. כאמור, כ-77% מהנסקרים מתכננים לקנות בימים אלה, כאשר 38% מהם יודעים בדיוק מה רוצים לקנות ו-39% מתכוונים לחפש ולמצוא "מציאות".

אחת השאלות בסקר הייתה - כמה זמן מקדישים לתכנון הקנייה? בקרב אלו שתכננו את הקנייה, התכנון ארך מספר ימים (56%); ואצל חלקם בין שבוע לשבועיים (24%). אשר למודעות לחוק המגביל את הקנייה ל-75 דולר, כ-74% מהציבור הישראלי הקונה באינטרנט מכיר את החוק המגביל את הקנייה באינטרנט (ללא מס) לסכום של 75 דולר, ורובו (57%) נמנע מלהזמין באינטרנט בסכום גבוה מזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully