וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאנשים יפים יותר קל להתקבל לעבודה? תחשבו שוב

מחקר שנערך בבריטניה מגלה כי מנהלים הבוחנים מועמדים למשרות פחות מבוקשות, עשויים לדחות קבלה של בעלי מראה חיצוני אטרקטיבי - מתוך מחשבה שהם ראויים ליותר

קריירה. ShutterStock
דעות קדומות נגד אנשים יפים. צוות עובדים/ShutterStock

מחקרים רבים מראים כי אנשים הנתפשים כאטקרקטיביים יוצאים ליותר דייטים, בעלי סיכוי רב יותר להצלחה פוליטית, מרוויחים יותר כסף ונתפשים כאמינים יותר. הייתרון שאולי הוא המכעיס ביותר לו זוכים האנשים היפים הוא סיכוייהם הגבוהים יותר להתקבל לעבודות או לקבל קידום בעבודה.

מחקר חדש שהתפרסם במגזין האמריקאי לאישיות ופסיכולוגיה חברתית (Journal of Personality and Social Psychology) טוען שקיים תהליך מיון עובדים שדווקא עשוי לגרום לאדם אטרקטיבי לא להתקבל למשרה. המראה האטרקטיבי מהווה, על פי המחקר, חיסרון בולט כאשר מדובר במשרה שנחשבת לפחות אטרקטיבית.

החוקרים טוענים שמנהלים שוכרים אנשים יפים לא רק בגלל שהם מעדיפים אותם, במודע או שלא במודע, אלא שהם שוקלים באופן אקטיבי איזה תפקידים יעדיפו המועמדים טובי המראה בעצמם - ועל פי זה מקבלים החלטה אם לשכור אותם או לא. כלומר, לא רק שהמנהלים מעדיפים אנשים יפים - הם שואפים לקדם אותם למשרות טובות.

עורכי המחקר: "מצאנו כי אנשים תופשים אנשים אטרקטיביים ככאלה המרגישים ראויים לתוצאות טובות יותר משל אנשים לא אטרקטיביים"

חוקרים בבית הספר לעסקים בלונדון בחנו תוצאות 4 מחקרים שנערכו בקרב יותר מ-750 משתתפים - סטודנטים ומנהלי כוח אדם. בכל המחקרים הוצגו בפני המשתתפים תמונות של שני מועמדים פוטנציאליים, אחד בעל מראה הנחשב לאטרקטיבי ואחד בעל מראה הנחשב ללא אטרקטיבי.

המשתתפים נשאלו סדרת שאלות שנועדו לקבוע עד כמה הם חושבים שהמועמד שבתמונה ראוי להתקבל. החוקרים גם הציגו בפני המשתתפים שורה של מקצועות שנחשבים אטרקטיביים כמו מנהל, מנהל פרויקט או איש IT ומקצועות לא אטרקטיביים כמו עובד מחסן, עוזרת בית או נציג שירות לקוחות.

ב-3 מתוך 4 המחקרים הסיקו החוקרים מתשובות המשתתפים כי למועמדים האטרקטיביים סיכוי גבוה יותר להתקבל למשרות המבוקשות אבל סיכוייהם להתקבל למשרות הלא מבוקשות היה נמוך משל המועמדים האחרים.

"מצאנו כי אנשים תופשים אנשים אטרקטיביים ככאלה המרגישים ראויים לתוצאות טובות יותר משל אנשים לא אטרקטיביים", אמרה אחת מהחוקרות, מרגרט לי. "בראיון עבודה למשרה לא נחשקת כמו עוזרת בית, סביר יותר כי מקבלי ההחלטות יעדיפו להעניק את המשרה לאדם לא אטרקטיבי".

יצוין שכל הדמויות שהוצגו בפני המשתתפים היו לבנות וכי הרקע והבגדים שלבשו הדמויות נמר קבוע על מנת לצמצם השפעות של גזע או סביבה על תשובת המשתתפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully