וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הרווקים הסיני: כך תרכשו מה שאתם רוצים בלי להסתכן

11.11.2017 / 0:00

חודש הקניות בעיצומו, וכעת מגיע תור האתרים הסיניים שמציעים מבצעים אטרקטיביים במיוחד. לצד חדוות השופינג, כדאי להיזהר ולהימנע מנוכלים שינסו לנצל את החגיגה לרעה

יום הרווקים הסיני – שופינג און ליין. ShutterStock
קניות ברשת/ShutterStock

יום הקניות הישראלי כבר מאחורינו, חודש הקניות בעיצומו והיום (שבת) מגיע גם "יום הרווקים הסיני" - יום הקניות המפורסם, שבו מציעים אתרי אינטרנט הסיניים הנחות ומבצעים לעשרות מיליוני צרכנים מכל רחבי העולם, המשתתפים מדי שנה בחגיגת המבצעים הזו - ומנצלים את ההזדמנות לקנות מוצרים במבצעים אטרקטיביים במיוחד.

אבל לא הכל נוצץ: כיום, יותר מאי פעם, אנו חשופים למזימות זדוניות באינטרנט, המאיימות לחשוף את פרטינו האישיים ולעשות בהם שימוש לרעה. אתרי הרכישות הסיניים במיוחד, הפכו בשנים האחרונות לפופולריים מאוד בקרב הקהל הישראלי; והמודעות לימי הקניות המרוכזים באתרים אלו עולה מדי שנה.

ככל שאתר קניות פופולרי יותר, ופוקדים אותו יותר רוכשים, כך הוא הופך ליעד אטרקטיבי יותר עבור האקרים - ועלול להוות סכנה גדולה יותר עבור הגולשים. לכן מומלץ לאמץ מספר הרגלים ואמצעי זהירות פשוטים ויעילים, כדי לצלוח את היום הזה ללא חשש.

סקר שערכה גוגל מגלה כי בשנת 2015, כ-45% מההונאות שבוצעו באמצעות מיילים שיווקיים הצליחו לגרום לממוענים ללחוץ על הלינק החשוד. למעלה מ-37 מיליון משתמשים חוו התקפות פישינג בשנת 2014.

ומה קורה בישראל? במחקר של בזק בינלאומי, שנערך באמצעות חברת TNS, בשנת 2016 ציינו 42% מהנשאלים כי מישהו שהם מכירים חווה גניבת מידע אישי או פריצה באינטרנט. לדברי ערן טלנר, מנהל מחלקת פיתוח מוצרים בבזק בינלאומי, אלה נתונים משמעותיים, שרק הולכים וגדלים מדי שנה - ומבצעי ההונאות ברשת גם הם מתפשטים ומשתכללים.

לכל המלצות השופינג האופנתיות ביום הרווקים הסיני לחצו כאן

שופינג אונליין באמצעות סמארטפון. ShutterStock
שופינג זה לגמרי לבד. קניות בסמארטפון/ShutterStock

מספר כללי זהירות פשוטים

לעתים אתרים זדוניים יראו בדיוק כמו האתר המקורי ממנו אתם רוצים לרכוש מוצר

1. שימו עין על החשבון - בשימוש בכרטיסי אשראי עבור רכישות ברשת, כולנו מהווים מטרה אטרקטיבית עבור הנוכלים והרמאים. פקחו עין מקרוב על הפעילות בחשבונכם. הבחנתם ברכישות שלא ביצעתם? פנו מיד לחברת כרטיס האשראי שלכם.

2. היזהרו מספאמרים ומדואר זבל - בעונת השופינג און ליין מגיעים לתיבת המייל כמויות רבות של הודעות עם מבצעים והנחות על מוצרים. יש להיזהר מלפתוח מיילים מחנויות שאינן מוכרות על מנת שלא תיפלו למלכודות של נוכלי רשת. אם המייל בכל זאת מסקרן אתכם, כדאי לבדוק בגוגל על החנות לפני שפותחים אותו.

3. בדקו את כתובת האתר המופיע בדפדפן - לעתים אתרים זדוניים יראו בדיוק כמו האתר המקורי ממנו אתם רוצים לרכוש מוצר. מומלץ לבדוק את כתובת האתר ולוודא שהכתובת תואמת במדויק את זו שאתם מכירים. אתרים זדוניים נוטים להשתמש בשמות דומים מאוד לאתרי הקניות המוכרים - שימו לב אם סיומת האתר מופיעה כ-net או org, לרוב אתרי הקניות לא משתמשות בסיומות מהסוג הזה.

4. ודאו כי האתר בטוח - לעולם אל תרכשו מוצרים מאתר שלא מופיע בו סימון ה-https בתחילת כתובת האתר. זהו סימון לאתר בטוח. בלעדיו, עדיף להימנע מרכישה באתר זה.

5. השתמשו בשיטת תשלום בטוחה - רכשו מוצרים רק מאתרים שמציעים תשלום בשיטות מאובטחות כמו תשלום בכרטיס אשראי או PayPal, כיוון שיהיה יותר קל לבטל תשלום במידה ואתם מרגישים שהונו אתכם.

6. חקר מקדים - ההצעות בימי המבצעים באמת יוצאות דופן, אבל לפעמים נוכל להיתקל במבצעים שהם טובים מדיי מכדי להיות אמיתיים. מומלץ לא לרכוש את כל מה שיש עליו תווית של "מבצע" וכדאי לזכור שאם אנו רואים מוצר בהנחה גדולה מדי, סיכוי טוב שזו רמאות. לדוגמא, אייפון 8 המוצג למכירה ב-200 דטלר, עלול להיות מבצע חשוד. אם יש ספק, אפשר לחפש את שם המוצר בגוגל ולוודא אם רמת המחירים באתרים אחרים תואמת את זו שבאתר שבו ראיתם את המבצע.

7. ביקורות, מוניטין ומה שביניהם - כשגולשים באתרים הגדולים והמוכרים הפועלים בשיטה שבה מוכרים פרטיים יכולים להעלות את מוצריהם לאתר ולמכור אותם, חשוב לקרוא את הביקורות והדירוגים של המוכרים הללו טרם רכישת המוצר מהם.

בנוסף גם חשוב לקרוא את פרטי המוצר כדי להבין מאיפה הוא נשלח, מה עלויות המשלוח (אם יש כאלו), האם המוצר חדש או מחודש, מהי מדיניות הביטולים ומהן שיטות התשלום האפשריות.

מלבד המבצעים האטרקטיביים, ישנה אפליקציה ישראלית הנקראת "cashdo" שמעניקה החזר כספי על כל קנייה. במסגרת מבצעי יום הרווקים הסיני, החל מהיום ועד יום ראשון, תעניק החברה החזר של 3%-8% באתר עלי אקספרס.

באתר דיל אקסטרים יוכלו הצרכנים לקבל החזר של 7%; רכישה באתר גירבסט תעניק לרוכשים החזר של 5%-10%; ובאתר בנגוד תזכו להחזר של 6% על כלל המוצרים.

גם אתר אסוס מצטרף לחגיגה, ובקנייה דרך "cashdo" יקבלו לקוחות חדשים 12% החזר כספי. בנוסף מקבלים הלקוחות 10 שקלים בונוס. את הזיכוי רואים באופן מיידי, וברגע שההחזר מגיע ל-100 שקלים, ניתן לקבלו היישר לחשבון הבנק.

גם האתר הוותיק cashback.co.il משתתף ביום הרווקים, ובאמצעותו ניתן לרכוש ב-300 אתרי אונליין מובילים ולקבל החזר. כך, בעלי אקספרס תקבלו החזר בשיעור של 8%-2%; באתר אסוס תקבלו החזר של 10.5%-3.5%; באתר Gearbest תקבלו החזר בשיעור של מ-10%-4%; באתר Banggood תקבלו החזר של 6%; ובאתר Geekbuying תקבלו החזר של 4%.

פרסום ראשון: 10.11.2017 0:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully