וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה המוצרים שיחויבו לפרסם פערי מחירים בין ישראל לעולם

14.11.2017 / 13:44

הוועדה לבחית מחירים במשרד הכלכלה פרסמה את רשימת המוצרים הראשונה, לגביהם יחויבו רשתות הפארם לפרסם השוואות מחירים. מדובר בעיקר במשחות שיניים ודאודורנטים

משחות שיניים ומי פה. אבי כהן
משחות שיניים/אבי כהן

הוועדה לבחינת המחירים במשרד הכלכלה והתעשייה פרסמה היום (שלישי) שורה ראשונה של השוואות מחירים של מוצרים שונים בין מדינות נבחרות בעולם וישראל. הרשימה פורסמה בצו להתייחסות הציבור למשך 21 יום, זאת לאחר חתימתו של שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן על צו סימון המוצרים במחיריהם הממוצע במדינות מחוץ לישראל.

לפי הרשימה מחירה הממוצע של שפופרת משחת שיניים קולגייט מקס פרש Cool Mint בישראל עומד על 16 שקל לעומת מחיר ממוצע של 8.06 שקלים במדינות שנבדקו. כלומר, פער של 99%. שפופרת משחת שיניים קולגייט טוטאל עולה בישראל בממוצע 13.3 שקל לעומת 8.22 שקלים בחו"ל – פער של 62%.

גם בדאודורנטים נרשמו פערים גדולים בין מחירי המוצרים בארץ ובחו"ל. ספיד סטיק 24/7 Fresh Rush ג'ל 85 גרם נמכרת בחו"ל במחיר ממוצע של 10.01 שקלים בעוד בישראל עומד המחיר על 19.5 שקלים – פער של 95%. מחירו של דאודורנט ליידי ספיד סטיק ג'ל 24/7 פרש פיוזן 65 גרם בישראל עומד על 19.3 שקלים בעוד בחול הוא עומד על 9.43 שקלים כלומר, פער של 105%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רשימת המוצרים המלאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצו המורה על פרסום השוואת המחירים מצטרף לצעדים הקודמים אותם קידם משרד הכלכלה במטרה להילחם ביוקר המחייה. צעדים אלה כללו את חוק שקיפות המחירים ברשתות הפארם, הגבלת הסדרי הבלעדיות של הרשתות הגדולות במרכזים מסחריים, הגבלת כוחם של היבואנים הבלעדיים, קידום תיקון לחוק שיאפשר לרשות ההגבלים העסקיים לפעול גם נגד בעלי כוח שאינם מונופול ותמיכה באפליקציות להשוואת מחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully