וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנדים של 2018: אלה הצעצועים שיכבשו את המדפים בחורף הקרוב

15.11.2017 / 12:00

גלגל ענק ממונע, רכבת הרים שפועלת על גומייה, משחק קופסא היישר מסקנדינביה, כלי נגינה לזאטוטים, גאדג'טים לילדים וגם בובת כרוב חדשה עם גינונים בריטיים. כל הממצאים מתערוכת הצעצועים שנפתחה השבוע וגם - כך תיזהרו מצעצועים מזויפים. צפו

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: הצצה לטרנדים החדשים בתערוכת הצעצועים לקראת חג החנוכה)

שלוש פעמים בשנה יבואני הצעצועים הגדולים בישראל מתכנסים - ומציגים את הטרנדים החמים שעומדים לכבוש את חדרי הילדים. זה קורה בחופש הגדול בואכה חגי תשרי, בסוף החורף לקראת חג הפסח, והשבוע, לכבוד חג החנוכה. מדפים עמוסים באריזות חדשות, צעצועים שעוד לא נראו בארץ, ליינים חדשים המבוססים על סדרות טלוויזיה אהובות, פטנטים מלהיבים, לצד להיטים מוכרים מהשנים האחרונות וקלאסיקות.

כך, למשל, יבואן הצעצועים "הנסיך הקטן", המשווק את מוצרי יצרנית הצעצועים האמריקאית "קונקס", מציג דגמים חדשים של משחקי הרכבה: גלגל ענק ממונע, רכבת הרים שפועלת עם גומייה, בדומה למנגנון של רוגטקה, ומסלול מכוניות. מוטות הפלסטיק הצבעוניים ניתנים להרכבה ופירוק ויוצרים מודלים שונים. המחיר החל מ-79 שקל ועד 391 שקל ומיועד לילדים מגיל 7.

"מדובר בליין חורפי, שיאפשר לילדים לשבת בבית ולבנות, לשחק ולחוות", מסביר מנהל שיווק בנסיך הקטן, עידן איזנברג, "הליין של רכבות ההרים הוא מיוחד וחדש, אין דברים דומים בשוק, אנחנו רואים את ההתלהבות של בעלי החנויות. אפשר לשחק לבד ועם חברים, וזה משחק מודולרי".

תערוכת צעצועים. יעל געתון, מערכת וואלה! NEWS
"הטוטם". יכבוש גם אותנו?/מערכת וואלה! NEWS, יעל געתון

חדש במשחקי הקופסא: נמצא "הקטאן" הבא?

יבואנית ויצרנית הצעצועים "הקוביה", שאחראית בין היתר על הלהיט הגרמני "קטאן" - משחק הקופסה שבחמש השנים האחרונות הפך פופולרי בישראל גם בקרב מבוגרים - מבטיח שבאמתחתו נמצא הלהיט הבא: "הטוטם". מדובר במשחק חשיבה, שהמטרה שלו להניע את החייל לצד השני של המגרש; מעין בן דוד רחוק של השחמט, המיועד לעד ארבעה משתתפים, ומחירו 119 שקל.

שושנה טלר, מנכ"לית ובעלי הקוביה, מספרת שהמשחק עלה לישראל מפינלנד - ושם מדובר בלהיט ענק. "למעשה, משחקים בו בכל סקנדינביה, ואנחנו מאמינים שזה יהיה להיט האסטרטגיה והמחשבה הבא", היא אומרת. בדומה ל"קטאן", גם כאן מדובר במשחק לילדים שמתאים גם למבוגרים.

בתחום הפעוטות בשורה נוספת: כלי נגינה חדשים. מדובר בתוצרת של "פישר פרייס", אבל תחת יבואן שונה, "סקאל טויז". בין הכלים ניתן למצוא מערכת תופים זעירה, גיטרה חשמלית, מיקרופון ופסנתר קטנטן. כולם מיועדים לזאטוטים בני שנתיים, והמחירים נעים בין 34.90 שקלים ועד 189.90 שקלים.

הבעלים חיים סקאל מתגאה במוצר נוסף שעומד לכבוש את המדפים השנה - "ספרו מיני". מדובר בגרסה זולה וקטנה לרובוטים הפופולריים מסדרת "ספרו", מעין גאדג'ט לילדים - כדור בו ניתן לשלוט דרך אפליקציות ייעודיות. "זה למעשה כדור שניתן לשלוט בן בעזרת טלפון, הוא עמיד ואי אפשר לשבור אותו, ויש לו ערך חינוכי", מסביר סקאל, "הוא מאפשר ללמוד לתכנת, ליצור סדרה של פקודות שהרובוט עושה בעצמו, מסלול מכשולים למשל, ובאופן הזה הילד לומד פקודות תכנות בסיסיות". סקאל מציין שהילדים יכולים ליהנות ממנו כבר מגיל חמש. המחיר בשלב זה בדולרים - בין 70-80 דולר.

תערוכת צעצועים. יעל געתון, מערכת וואלה! NEWS
בובת הכרוב החדשה? ימים יגידו/מערכת וואלה! NEWS, יעל געתון

בין המדפים העמוסים מסתתרת בובה מוכרת. הפנים העדינים מזכירים מעט את בובת הכרוב האמריקאית הוותיקה, שהייתה להיט בקרב ילדי שנות ה-80 של המאה הקודמת. מדובר ברחוקת משפחה מאנגליה, העונה לשם "בובת יוגורט", ומחירה בין 49-79 שקל. למעט הפנים החביבות, היא מפיצה ריח מתוק של פירות: אננס, תפוחים, דובדבנים ופפאיה. לכל בובה מוצץ גומי נשלף ואביזרים נלווים - כיסא אוכל, מיטה וכו'.

הליין החביב אמנם מציג בתערוכה, אבל מי שיחשוק בו כמתנת חג, יאלץ להמתין לפסח, אז תעלה הבובה על המדפים. "אלפיט", היבואן של הבובה, מציע בינתיים לחובבי הרטרו את ליין הרטרו של חברת הצעצועים האמריקאית הוותיקה "פישר פרייס". אמנם המוצרים כבר כמה שנים בחנויות, אבל בכל שנה נוסף צעצוע חדש. לצד טלפון החוגה, הפטיפון והכלבלב עם החוט, לפני כמה חודשים נכנס גם הרדיו לרשימה.

תערוכת צעצועים. יעל געתון, מערכת וואלה! NEWS
זהירות מצעצועים מזויפים. ערכה בפיקוח משרד הבריאות/מערכת וואלה! NEWS, יעל געתון

כך תיזהרו מצעצועים מזויפים

"פעמים רבות אחרי כל ההשקעה, הצעצוע נפסל", מספר אחד היבואנים, "כך למשל, בעבר ייבאנו צעצוע מעופף. אחרי בדיקה של מכון התקנים הוא לא קיבל אישור - והחלטנו לגנוז אותו; אחר כך ראינו אותו בחנויות אחרות, בלי אישור"

אחת הבעיות העיקריות שעמן נאלצים הורים לילדים להתמודד היא תופעת הצעצועים המזויפים. רק השבוע הזהירו משרד הבריאות והמרכז הארצי למידע בהרעלות בבית החולים רמב"ם בחיפה כי החומר הצמיגי "סליים", הפופולרי בקרב ילדים ובני נוער, עלול לגרום להרעלות קשות במקרה של בליעה או מגע עם העור.

מדובר במשחק במסגרתו הילדים מקבלים חומר דמוי פלסטלינה, המיוצר לרוב מדבק פלסטי, קצף גילוח, נוזל כביסה ועוד חומרים המכילים כימיקלים מסוכנים, שאותו מכינים בבית ומשחקים איתו. כעת, חברת "דיאמנט צעצועים" משיקה "סליים" מאושר על ידי מכון התקנים הישראלי, המיועד לגילאי שש ומעלה, כאשר מחיר הערכה הוא 39.90 שקלים.

"מדובר בערכת פעילות יוצרת לכל דבר", מסבירה מנהלת השיווק של "דיאמנט צעצועים", רותם פולק. "ערכות ה'סליים' נמכרות לפי נושאים, למשל: חלל, אימה, ים ועוד. בעצם, לראשונה המוצר בטוח לשימוש ללא הסכנות. חשוב לנו להדגיש שכיום בשוק אנחנו היחידים שמשווקים 'סליים' עם האישורים המתבקשים, מותאם במיוחד להורים המודאגים".

למעשה, כל צעצוע חדש, המבקש להיקלט בחנויות הישראליות, נדרש לעבור מסע ארוך עד לאישור מכון התקנים הישראלי. היבואנים מספרים שהתהליך עולה בסביבות 700-2,500 שקל לבדיקה אחת, והמחיר אינו כולל את ייבוא הצעצוע ורכישתו. "פעמים רבות אחרי כל ההשקעה, הצעצוע נפסל", מספר אחד היבואנים, "כך למשל, בעבר ייבאנו צעצוע מעופף. אחרי בדיקה של מכון התקנים הוא לא קיבל אישור - והחלטנו לגנוז אותו; אחר כך ראינו אותו בחנויות אחרות, בלי אישור".

תופעת הצעצועים ללא פיקוח אינה חדשה, ולרוב עונה על הצורך של ההורים לקנות לילדים מותגים פופולריים במחיר שפוי. כך, למשל, ניתן להשיג את בובת "סמי הכבאי", הלהיט לילדים, במחיר של 50 שקל בלבד; בעוד המוצר המקור עולה 110 שקל. דוגמא נוספת היא מטוסי העל, שמחירים המקורי הוא 40-50 שקל, והמזויף עולה כ-20 שקל בלבד. אמנם המוצר נראה דומה, אבל חסר את אישור מכון התקנים - ועלול להכיל חומרים רעילים, להתפרק ולסכן את חיי הילד.

צעצועים מזוייפים סמי הכבאי. יח"צ,
"סמי הכבאי" ופייק "סמי הכבאי". רואים את ההבדלים?/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully