וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הכלכלה: אלה הרשתות שימכרו גבינה צהובה מוזלת ב-2018

13.11.2017 / 12:19

4 הרשתות הזוכות יוכלו לייבא כ-6,000 טון גבינה צהובה עם פטור ממכס. במשרד הכלכלה מעריכים שהמחיר יהיה נמוך בשיעור של עד 40% מהמחיר הממוצע בישראל

גבינה שוויצרית מחוררת. ShutterStock
גבינה צהובה/ShutterStock

ועדת המכסות של משרד הכלכלה והתעשייה הכריזה היום (שני) על הזוכים במכסות פטורות ממכס ליבוא גבינה קשה (גבינה צהובה) לשנת 2018. הזוכים להם תוקצינה מכסות היבוא הם רמי לוי, שופרסל, עלמה, יינות ביתן, מגה, אושר עד
ו-Say cheese

היקף המכסות הפטורות ליבוא גבינות קשות לשנת 2018 עומד על כ-6,000 טון וחלוקתן תאפשר את המשך והעמקת המגמה של הגברת התחרות והפחתת המחירים לצרכן בגבינות קשות. הרשתות הזוכות התחייבו על מחירי מקסימום בהם יימכרו את הגבינות בתמורה לקבלת ההקצאות הפטורות ממכס.

100 גרם גבינה במעדנייה תימכר ברשת רמי לוי ב-3.2 שקל, בשופרסל ב-3.3 שקל, בעלמה ב-3.4 שקל וביינות ביתן, מגה ו-say cheese ב-3 שקלים. 100 גרם גבינה פרוסה באריזה קמעונאית תימכר ברשת רמי לוי ב-3.7 שקל, בשופרסל ב-4 שקלים, בעלמה ב-3.9 שקל, ביינות ביתן ובמגה ב-3.9 שקל, באושר עד ב-3.5 שקל וב-say cheese ב-3.9 שקל.

עוד באותו נושא

בשורה לצרכנים: פטור ממכס לייבוא אלפי טון שמן זית

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הכלכלה אלי כהן אמר כי "אנו מפרסמים את המחיר המרבי אשר לו התחייבו הזוכים במכסות, לידיעת הצרכנים, בהם אנו רואים שותפים למלחמה ביוקר המחיה, לתחרות ולשקיפות. אני קורא לצרכנים לנסות את המגוון, להשוות מחירים ולבחור את המוצר המתאים לכל אחד, ולא לקנות באופן אוטומטי".

יו"ר ועדת מכסות במשרד הכלכלה, יאיר שירן, ציין כי המחירים לצרכן, אשר להם התחייבו הזוכים במכסות הגבינות הצהובות הפרוסות (באריזה קמעונאית, על המדפים), לשנת 2018 נמוכים בעד כ-40% מהמחיר הממוצע של גבינה צהובה באריזה קמעונאית כיום. במקביל לכך, טווח המחירים של הזוכים בגבינות למעדנייה, נמוך ב-15%-25% מהמחיר המפוקח של גבינת צהובה העמק כיום ( 41.3 שקל לק"ג).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully