וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאק פריידי מתקרב: כל מה שצריך לדעת כששולחים חבילה לישראל

19.11.2017 / 10:04

יום שישי השחור מתקרב בצעדי ענק וטומן בחובו הנחות מפליגות באתרי אונליין בחו"ל. בדקנו מהי הדרך הזולה ביותר לשלוח את הקניות שלכם בבטחה לישראל, האם מומלץ להשתמש בשירות חינמי ומה קורה כשאין משלוחים לארץ. מדריך קצר לקניות גדולות - תתחדשו

יום שישי השחור בניו יורק 2014. AP
הנחות ענק צפויות גם בישראל. "יום שישי השחור" בטרגט/AP

חודש הקניות בשיאו, וזוהי שעתם היפה של חובבי השופינג המקוון. אחרי המולת "יום הרווקים הסיני" ו-"ShoppingIL", יום הקניות הישראלי, אנחנו בפתחו של אירוע נוסף עתיר הוצאות ורכישות: יום שישי השחור ("הבלק פריידי"), שמתקיים מדי שנה ביום השישי הרביעי בחודש נובמבר, כלומר יום שישי הקרוב. עבור האמריקאים מדובר בחגיגת קניות של ממש, כזו הפותחת את מסעות הרכישה העצומים לקראת חג המולד המתקרב. אצלנו זו בעיקר הזדמנות ליהנות מהנחות הענק שמציעים אתרי הקניות בעולם, ולרענן את המלתחות.

גם הרשתות הישראליות מצטרפות לחגיגה, ומנסות להשאיר את הרוכש הישראלי, או לפחות את כספו, בתוך גבולות הארץ. מדובר בהנחות גדלות ובמבצעים על רכישות ברשת ובחנויות עצמן, שחוסכות את זמני ההמתנה המייגעים, ופותרות אותנו מסוגיית המסים והמשלוח. מי שבכל זאת יחליט לנדוד לאתרים הזרים מעבר לים, ויקווה להתחדש בתחפושות לפורים, לאבזר את המטבח, או להצטייד בזוג נעליים - קרוב לוודאי יידרש לסוגיית המשלוח. האם יש כזה דבר משלוח חינם, מה עושים כשאין משלוח לישראל ואיך אפשר להוזיל את השירות? הכנו מדריך קצר לכבוד חגיגת הקניות הגדולה.

תיעוד מחנות של נייקי לאחר טרפת בלאק פריידי. אינסטגרם, צילום מסך
"בלאק פריידי" בחברת "נייקי" 2016. חודש הקניות בשיאו/צילום מסך, אינסטגרם

אז הנה הגיע הרגע המיוחל. "יום שישי השחור" החל, בחרתם מראש את המוצרים החביבים עליכם וכל שנותר הוא להסיע את עגלת הקניות הווירטואלית לקופה הווירטואלית - ולשלם כסף ממשי. הזנתם את פרטי האשראי, וכעת עליכם לבחור מבין אפשרויות משלוח, במידה ויש כאלה. מרבית האתרים מספקים שתי אפשרויות מרכזיות: משלוח מהיר במיוחד, עליו תשלמו תוספת של כמה עשרות דולרים ותוכלו להבטיח שהחבילה תגיע לישראל תוך 3 ימי עסקים. האפשרות השנייה היא משלוח מהיר רגיל, ובו התחייבות שהחבילה תגיע בין 5-7 ימי עסקים, במחיר משתנה.

סיימתם את כל התהליך? החבילה יצאה לדרך במזל טוב ותנחת הישר בחיקו של המכס. שם היא תעבור שיקוף ובדיקה ואם ימצא שהכל תקין, היא תעבור אל חברת השילוח המקומית. החברה המוכרת ביותר היא דואר ישראל, אבל היא בהחלט לא היחידה. בשוק קיימות אפשרות נוספות למשל E-POST, UPS GCX ועוד. כל אתר קניות עובד עם משלוח אחר. E-POST, לדוגמא, היא חברת השילוח וההפצה הבלעדית של אסוס, שנכנסה לתמונה אחרי שהאחרונה הפסיקה לעבוד עם דואר ישראל. יו.פי.אס מספקת שירותים לאמזון עבור הצרכן הישראלי.

מכירת בלאק פריידי בטארגט בניו יורק, נובמבר 2014. AP
ניו-יורק, בלאק פריידי ב"טרגט" 2014. כבר לא עושה משלוחים לישראל/AP

משלוח חינם, יש דבר כזה?

אתרים רבים מושכים לקוחות בעזרת פרסומות על משלוחים חינם. זה אמנם נראה מפתה, ונותן תחושה של עלויות מופחתות, אבל כידוע אין מתנות חינם

אתרים רבים מושכים לקוחות בעזרת פרסומות על משלוחים חינם. זה אמנם נראה מפתה, ונותן תחושה של עלויות מופחתות, אבל כידוע אין מתנות חינם. פעמים רבות האתר המפרסם מגלם את מחיר המשלוח בעלות המוצר, וזה רק נראה חינם, אבל הקונה עלול לשלם בסופו של דבר מחיר מלא ואף למעלה מכך. כדי להימנע ממלכודות כאלה, מומלץ להשוות את מחיר המוצר באתרים השונים, כאלה שעלות המשלוח נפרדת.

אם בכל זאת תחפצו להוזיל עלויות, בנקודה הזו אנחנו ממליצים לבחור באפשרות שלישית, היא אמנם לא נפוצה, אבל הזולה ביותר: משלוח דואר רגיל והובלה דרך הים. ייתכן וזמן ההמתנה יהיה ארוך, אפילו ארוך מאוד, אבל אנחנו מבטיחים שלא יהיו הפתעות כלכליות בעת המשלוח. חשוב לציין, הפער בין משלוח דרך הים למשלוח באוויר הוא בממוצע 4 דולר, וזה האחרון יקצר לכם לפחות בחצי את זמן ההמתנה. לשיקולכם.

ND פריצה למרכז המיון המרכזי של דואר ישראל. אתר רשמי
"דואר ישראל", אחת מחברות השילוח המקומיות. בתמונה: מרכז המיון אחרי הפריצה/אתר רשמי

מה קורה כשאין משלוחים לישראל?

קניית מוצרים בחו"ל פטורה ממסים רק עד סכום של 75 דולר, כולל עלות המשלוח. וכבר הזכרנו שאין מתנות חינם, גם לא משלוחים. שירותי התיווך עולים כסף, לעתים לא מעט, והסיפור הופך להיות יקר ולא צפוי

אתרים רבים לא מאפשרים משלוחים לישראל מסיבות שונות. רק לאחרונה ענקית הקמעונות האמריקאית "טרגט" חזרה בה מהאפשרות להוציא משלוחים לישראל, ועוררה את חמתם של רבים. לקוחות מאוכזבים שבכל זאת מבקשים לרכוש לעצמם פריט מבין מוצרי החברה, יאלצו להשתמש בחברות שילוח. מדובר בשירות המספק כתובת חלופית אליה ניתן לשלוח את המוצר. ברגע שהחבלה הגיעה לכתובת, היא נארזת ונשלחת מחדש לישראל. בין חברות השילוח שפועלות בשוק אפשר למצוא את DealTas, ,ushops mustop, Nextag.com, ,PriceGrabber.com, ועוד.

נשמע פשוט? ובכן, המשלוח פטור ממס רק אם קניית המוצרים פטורה ממס, כלומר לא עוברת את ה-75 דולר. וכבר הזכרנו שאין מתנות חינם, גם לא משלוחים. שירותי התיווך עולים כסף, לעתים לא מעט, והסיפור הופך להיות יקר ולא צפוי כשחברה כזו נכנסת לתמונה. איך זה עובד? חברת השילוח בדרך כלל אינה מספקת מחיר עד שהיא לא מקבלת את המוצר. למעשה הקונה שביקש להתחדש במחשב חדש, ועבר את הסכום הפטור ממסים, עלול לגלות שהמס תפח משמעותית אחרי שהמוצר הגיע לחברת השילוח.

מה בכל זאת עושים? החברות השונות מצאו פתרון גם לזה: ראשית על הקונה לחשב את משקל המוצרים שלו במעמד הקנייה הראשונה. אחר כך הוא ימצא באתר חברת השילוח מחשבון שיסייע לו במחיר הסופי. מומלץ שמשקל החבילה לא יעלה על שני קילו כדי לא לנפח את מחיר המשלוח. מסובך? יתכן, ואולי זה בכלל עניין של הרגל. רק זכרו שבעבר הלא רחוק קניות אונליין נראו אתגר מסובך, היום זה הפך לחלק משגרת חיינו. אגב, חלק מחברות השילוח מציעות לרגל יום שישי השחור מחיר אחיד, קבוע מראש, על חלק מהקטגוריות. מומלץ להתעדכן באתרים לפני הקנייה, המהלך עשוי לחסוך לכם כמה שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully