וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תפקירו את המפתח: כך תגנו על הבית שלכם מפריצות

דיויד קוגן

13.12.2017 / 9:52

מספר הפריצות בישראל גבוה מאוד ביחס למדינות המערב האחרות. כדי לדאוג שרכושכם בטוח מפני הגנבים, כדאי לדאוג למנעול בעל צילינדר חסין ולבטיחות המפתחות. מדריך

צילום: יותם רונן עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: דיווח במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על אדם שהפתיע פורץ בביתו ונדקר)

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2016 נפרצו בישראל 160,580 דירות. בממוצע מדובר על 440 פריצות לדירות בכל יום - 18 פריצות בכל שעה. זהו מספר שיא הגבוה בעשרות אחוזים מהממוצע במדינות מערב אירופאיות.

המנהג הנפוץ להשאיר "אור בסלון" ואולי אף את קול הטלוויזיה בזמן יציאה ממושכת מהבית, כבר לא מרתיע את הפורצים כיום. דפיקה קלה על הדלת, מכשיר פריצה קטן ותוך דקות ספורות ושקטות הבית נפרץ. עיקר הפריצות לבתים בישראל הן "פריצות שקטות", כלומר פריצה של המנעול - הצילינדר עצמו ללא פעולה אלימה ורועשת נגד הדלת. ככל הנראה מרבית הפריצות בבניינים משותפים, מקומה 2 ואילך הן "פריצות שקטות". מרבית הצילינדרים היום בישראל עובדים בטכנולוגיה מיושנת וקלה לפריצה, והעבריינים מנצלים זאת היטב.

הפורצים היום מתוחכמים מאוד ומעתיקים מפתחות בצורה פיראטית ללא ידיעתכם. בנוסף, ישנם כלים שפורצים היום את הרוב המוחלט של הצילינדרים בישראל וניתן להשיג אותם באתרי הקניות ברשת באופן חופשי. פריצות לבתים מתבצעות לצערנו מידי יום, אך בתקופות של חגים ובמהלך החופשות, ישנה עלייה ניכרת של מקרי פריצה.

על מנת למנוע פריצה שכזו יש לשים לב לכמה דברים:

1. לא לחשוף את המפתח שלכם – רובנו מניחים את המפתח באופן חופשי על שולחן בבית קפה, בעבודה, אצל השכן ואפילו מעלים תמונות של המפתח ברשתות החברתיות. רוב המפתחות בארץ מיוצרים בטכנולוגיה פרימיטיבית וקלה מאוד להעתקה. חשיפה קצרה של המפתח לעבריין יכולה להביא לקריאת הקוד שלו ומשם הדרך לפריצה אליכם הביתה קצרה מאוד.

2. לא להשאיר מפתחות אצל אחרים – המנהג של השארת מפתח אצל העוזרת או אצל השכן הוא מסוכן מאוד. אנו נתקלים כל יום במקרים שבהם עוזרי בית איבדו את המפתחות או שכפלו אותם למטרת פריצה לבית. היום, כל טמבורייה משכפלת את מרבית דגמי המפתחות בארץ ללא כל בקרה וזה פתח לפריצות. שימו לב – גם אם הובטח לכם שאת הצילינדר שלכם לא ניתן לשכפל ללא "כרטיס" - אם השכפול עצמו נעשה במקום ולא דורש המתנה של כמה ימים – לא באמת קיבלתם בקרת שכפול על המפתח שלכם ואתם חשופים להעתקה פיראטית.

3. חשוב לדעת – גם מנעול דלת עליון, המכונה "מנעול כספת", ניתן כיום ל"פריצה שקטה" באמצעות כלי פריצה. הגורם שחשוב באמת בהגנה על הבית הוא הצילינדר.

4. להתקין בדלת צילינדר בדרגת "היי סקיוריטי" – צילינדר שלא ניתן לפריצה עם מכשיר "הבאמפקי" (אקדח הקפצת פינים) ו"הגלמים" של הצילינדר לא נמכרים למנעולנים אלא משוכפלים בחברה בלבד, כמו במודל האירופי – כך תמנעו שכפול פיראטי. דרשו הסבר מפורש מהמנעולן על הצילינדר.

5. בחירת מנעולנים נכונים – אם אתם מחליפים צילינדר קחו בחשבון שבישראל אין פיקוח על שוק המנעולנות, וגם בעלי עבר פלילי יכולים להיות מנעולנים. לכן בדקו היטב מי המנעולן שאתם מזמינים.

6. דרשו אחריות על הצילינדר – צילינדר ללא אחריות של שנה לפחות אינו בטוח.

7. בבתים פרטיים ובקומות ראשונה ושניה מומלץ למגן חלונות וויטרינות בנעילות ייחודיות שקיימות בשוק ומקשות מאוד על הפריצה.

עוד באותו נושא

המדריך המלא: כל מה שצריך לדעת לפני שסוגרים אולם לחתונה

לכתבה המלאה
אילוסטרציה פריצה לבית. ShutterStock
בבתים פרטיים ובקומות ראשונה ושניה מומלץ למגן חלונות וויטרינות בנעילות ייחודיות/ShutterStock

איך נדע אם הצילינדר בטוח?

בישראל כל אחד יכול להיות מנעולן - כולל בעלי עבר פלילי

אם הצילינדר שלכם עונה על אחד מהסעיפים לפחות -אתם חשופים לפריצה שקטה:

1. צילינדר שבנוי על טכנולוגיית "פיני בית - פיני תוף". מדוע? מדובר בטכנולוגיה מיושנת שנפרצת בקלות באמצעות אקדח הבאמפקי ושיטת "נייר הכסף" הנפוצות אצל עבריינים.

2. צילינדר שהמפתח שלו משוכפל במקום אצל המנעולן (לא משנה עם הוא בא עם/בלי כרטיס). מדוע? זה אומר שיש גלמים של הצילינדר בשוק והרבה יותר קל לבצע העתקה פיראטית של המפתח שלכם - שיטת פריצה נפוצה מאוד וחביבה על עבריינים.

3. צילינדר שהותקן על ידי מנעולן שאינו מפוקח. מדוע? כי בישראל כל אחד יכול להיות מנעולן - כולל בעלי עבר פלילי. אינכם רוצים שמישהו מפוקפק יקבל גישה לצילינדר שלכם ולמפתחות.

במקרים אלה מומלץ להחליף את הצילינדר בהקדם.

הכותב הוא מנכ"ל משותף לוקוגן סקיוריטיס יבואנית EVVA וAnchor LAS – בישראל. מומחה ב"פריצה שקטה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully