וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר כחלון הכריז על הורדת מכסים בהיקף של 800 מיליון שקל

11.12.2017 / 11:20

בזמן שרה"מ בחו"ל, כינס משה כחלון מסיבת עיתונאים, שבה הודיע על הפחתת מכסים ומסי קנייה על מוצרי צריכה מיובאים שאינם מיוצרים בישראל. אחת המטרות היא סיוע לענף האופנה להתמודד עם יבוא אישי באמצעות אתרי הקניות ברשת

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: שר האוצר משה כחלון מכריז על הורדת המכסים במסיבת עיתונאים במשרד האוצר בירושלים)

שר האוצר, משה כחלון, כינס הבוקר (שני) בירושלים מסיבת עיתונאים, שבה הודיע על הקלות לציבור בדמות הפחתת מכסים ומסי קנייה על מוצרים מיובאים שאינם מיוצרים בישראל בהיקף של קרוב למיליארד שקל. במסיבת העיתונאים, שבה הוכרזה התוכנית "נטו הוזלות" והועברה בשידור חי בוואלה! עסקים, השתתפו גם מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, מנהל רשות המסים משה אשר, הממונה על התקציבים שאול מרידור והכלכלן הראשי יואל נוה.

ההפחתות יחולו על מוצרי צריכה בתחום הטקסטיל, החשמל האלקטרוניקה ומוצרי טואלטיקה בהיקף של 800 מיליון שקל. אחת המטרות של התוכנית היא סיוע לענף האופנה להתמודד עם יבוא אישי באמצעות אתרי הקניות באינטרנט. המוצרים המיובאים באמצעות הקניות באתרים פטורים ממע"מ וממכס עד סכום של 70 דולר, ולטענת היבואנים יוצרים תחרות בלתי הוגנת מול החנויות ורשתות השיווק המקומיות.

הפחתת המכסים עשויה לסייע לחנויות, אם כי אינה פותרת את בעיית הפטור ממע"מ בשיעור של 17% ממנו נהנים הקונים ברשת. כמו כן, הפחתת המכסים לא תשפיע על יוקר המוצרים מתוצרת הארץ ועל התחרותיות המקומית, שכן האוצר נמנע לפי שעה מהפחתות מכסים על מוצרים שיש להם תחרות מייצור מקומי.

על אלו מוצרים יופחתו המכסים? לחצו כאן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוכנית נטו הוזלות/מערכת וואלה!, צילום מסך

"800 מיליון שקל שחוזרים לאזרחים"

"ראש הממשלה מעודכן ואנחנו פועלים לפי מדיניות של הממשלה", פתח השר כחלון את מסיבת העיתונאים, בהתייחסו לכך שהוא כינס מסיבת עיתונאים בהיעדרו של בנימין נתניהו. הוא הוסיף: "אנחנו במדיניות שלנו משנים את המגמה, תוך כדי שמירה על אחריות תקציבית, גם במסגרת גירעון וגם במסגרת תוצאה. שנת 2018 תהיה שנת תקציב רביעית ברציפות של הפחתות מכסים ומסים".

"אני שמח לבשר על מהלך של 800 מיליון שקל שחוזרים לאזרחים במסגרת תוכנית נטו הוזלות", המשיך כחלון, "היום אנחנו מתחילים מהלך חסר תקדים בהיקפו של הפחתת מכסים ומסי קנייה שיוחזרו לציבור. מאז שנות ה-90 לא יצא לפועל מהלך כזה".

לדבריו, "התוכנית גובשה יחד עם אוריאל לין, נשיא לשכות המסחר, והיא נוגעת לכל אזרח במדינת ישראל. יהיה כמובן מהלך של שימוע ציבורי ונשמע את כל מי שירצה לטעון בפנינו. הייתה דרישה מאיתנו לפגוע בקניות באינטרנט - לא הסכמנו. יש כ-500 אלף עסקים קטנים שכן נפגעים בזה, כי מי שקונה באינטרנט לא משלם מכס, בעוד קמעונאי קטן כן משלם. כדי לא לפגוע בעסקים הקטנים, החלטנו להוריד את המכסים לאפס".

תוכנית נטו הוזלה. משרד האוצר,
תוכנית נטו הוזלות/משרד האוצר

ההפחתות יחולו על מוצרי צריכה בתחום הטקסטיל, החשמל האלקטרוניקה ומוצרי טואלטיקה בהיקף כולל של של כ-800 מיליון שקלים. הפחתת המכסים ומיסי הקנייה צפויה להפחית את מחירי המוצאים בשיעורים של 6% להלבשה מיובאת ועד 30% למכשירי טלוויזיה מהדגמים היקרים של 50 איץ' ומעלה.

במסגרת התוכנית יבטלו מסי הקנייה המוטלים כיום על מוצרי אלקטרוניקה בגובה של 10%-30%. עלות הביטול היא 245 מיליון שקל בשנה. הביטלים נוגעים למס המוטל על: טלוויזיות, רמקולים, מסכי תצוגה, מכשירי וידאו, מקרנים, מגברים, מערכות הגברה, מיקרופונים, אוזניות, צגי LCD ועוד.

בנוסף יבוטלו מכסים בעלות של 60 מיליון שקל בשנה המוטלים על מוצרי חשמל שונים ובהם: מקררים, תנורים לחימום המרחב, מחממי מים, תנורים לבישול חשמליים, מקפיא ביתי, מערבלי מזון, מסחטות לפירות וירקות שכיום מוטל עליהם מכס של 12%.

יבוטלו גם המכסים בגובה 8%-12% המוטלים על מנורות, נברשות ומתאמי תאורה בעלות של 61 מיליון שקל בשנה. ביטל מכסים נוסף בשווי 11 מיליון שקל בשנה יהיה על תמרוקים: תכשירי איפור, תכשירים לשמירה על העור, לרבות תכשירים לסינון קרני שמש או שיזוף, תכשירי מניקור ופדיקור, תכשירים לשיער ובהם שמפו, תכשירים לסלסול, סבונים מוצקים, מגבונים לחים ודאודורנטים.

ביטול נכסים גדול נוסף יחול על מוצרי טקסטיל שכיום מוטל עליהם מכס של 6%. הביטול שעלותו 400 מיליון שקל בשנה יחול על כל פרטי הביגוד. בגם המכס בדובה 12% המוטל על צעצועים יבוטל בעלות של 36.2 מיליון שקל בשנה. לא יוטלו מכסים על משחקי וידאו, ציוד ספורט להתעמלות, בריכות שחיה ביתיות ובריכות לילדים, פריטים לחגיגות, משחקי שולחן, משחקי חברה, משחקי מטבעות או שטרות, נדנדות, תיאטרון נייד וקלפים.

הפחתת מיסי הקניה תהיה מיידית, בעוד שהפחתת המכסים על המוצרים תוצג לשימוע ציבורי ותכנס לתוקפה לאחר השינויים רק בשנה הבאה.

ראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור אמר שההחלטה לא תפגע במסגרת התקציב ותמומן מעודפי גביית המסים . מנכ"ל המשרד שי באב"ד אמר שהמוצרים שנבחרו לצורך הפחתת המסים הם בתחומים בהם מתקיימת תחרות בין היבואנים ולכן יש סיכוי גבוה שמרבית ההוזלות במסים ישורשרו לצרכנים. מרבית ההוזלות יהיו במוצרי חשמל אלקטרוניקה וטקסטיל. משקל מוצרי הטואלטיקה ברפורמת המיסוי החדשה הוא שולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully