וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת טבע צפויה להודיע מחר על תוכנית קיצוצים נרחבת

הדר חורש והילה ציאון

13.12.2017 / 10:00

ענקית התרופות תפרסם תוכנית התייעלות, אשר תכלול פיטורים של כ-2,000 עובדים בישראל וכ-15 אלף עובדים ברחבי העולם, לצד מכירה של פעילויות ואיחוד מטות. ח"כ שלי יחימוביץ בביקורת על המנכ"ל: "קיבל יגואר - ומפטר". טבע: "החברה לא מגיבה לשמועות"

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: העורכת הכלכלית, הילה ציאון, בדיווח על הפיטורים הצפויים בטבע במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

ענקית התרופות טבע צפויה לפרסם מחר (חמישי) את תוכנית ההתייעלות שלה, אשר תכלול פיטורים של כ-2,000 עובדים בישראל וכ-15 אלף עובדים ברחבי העולם, לצד סגירה ומכירה של פעילויות ואיחוד מטות.

בדיון בוועדה לביקורת המדינה, שעסק בתוכנית ההתייעלות, אמרה יו"ר הוועדה, ח"כ שלי יחימוביץ', כי "אני רוצה לקרוא מכאן לשר האוצר משה כחלון וליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לא לעמוד מנגד כשאלפי עובדים מושלכים הביתה, לא לשתוק על כוונת הזדון להשליך אותם עם פיצויים עלובים ודלים במיוחד, לנקוט יד קשה נגד הנהלת טבע ולהבהיר להם שמהלך אלים של פיטורים המוניים ופיצוי מגוחך לעובדים, לא רק שלא יחסוך כסף לחברה אלא גם יעלה להם פי כמה וכמה. יש דרכים רבות לעשות את זה".

ח"כ יחימוביץ התייחסה להודעתו של כחלון על הפחתת המכסים ואמרה כי "עם כל הכבוד לקמפיין 'נטו הוזלות', גם 'נטו פרנסה' זה מאוד חשוב, או 'נטו תנאי פרישה'. זה אפילו קצת יותר חשוב מרמקולים, מקרן וטלוויזיה בכמה שקלים פחות".

עוד סיפרה יחימוביץ' כי גילתה שמנכ"ל טבע, קאר שולץ, קיבל השבוע רכב חדש מסוג יגואר שעלותו 1.3 מיליון שקל. "זהו סימבול בוטה לתפיסה המעוותת של הנהלת החברה: גם נפטרת בקלות מעובדיה, גם מרפדת את בכיריה בסכומי-עתק ובפינוקים - וגם בו-בזמן שואבת הטבות של עשרות מיליארדים מהמדינה", טענה.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיע כי יכנס הערב מסיבת עיתונאים מיוחדת בסוגיית המשבר בטבע והתעשייה בישראל. במסגרת האירוע, ניסנקורן צפוי למסור הצהרה דרמטית לגבי המשך הצעדים בנושא. באירוע ישתתפו נציגי הוועדים בחברת טבע וראשי איגודים מקצועיים.

ח"כ שלי יחימוביץ בוועדה לביקורת המדינה מותחת ביקורת על מנכ"ל טבע

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

בזמן המשבר: יו"ר טבע, יצחק פטרבורג, הודיע על פרישה

ההודעה הצפויה מחר מגיעה על רקע פרישתו של יצחק פטרבורג, יו"ר טבע, אמש. החברה דיווחה כי "פרופ' יצחק פטרבורג, חבר דירקטוריון טבע, והמנכ"ל הזמני לשעבר של החברה, הודיע על פרישתו מהדירקטוריון, עם תוקף מיידי. החלטתו של פרופ' פטרבורג לפרוש היא מסיבות אישיות בלבד ולא נוגעת למחלוקת כלשהיא עם החברה. החברה מודעה לפרופ' פטרבורג על שנות שירותו המסור ומאחלת לו הצלחה בפעילותו העתידית".

בסוף השבוע האחרון דווח בסוכנות הידיעות בלומברג כי טבע שוקלת פיטורים של 10,000 עובדים בעיקר מתחומי המחקר והפיתוח ברחבי העולם. על פי הפרסום, המהלך יביא לצמצום הוצאות של 1.5-2 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות. עוד עולה מהדיווח כי קצת פחות ממחצית הקיצוץ יבוא מתחומי המחקר והפיתוח.

על פי הפרסום, טרם נפלה החלטה סופית בחברה ויעד הפיטורים עשוי לרדת אף במחצית, אולם היקף הפיטורים הכולל ינוע בטווחים של 5,000 מפוטרים עד 10,000 מפוטרים.

מחברת טבע נמסר בתגובה לידיעה כי "החברה לא מגיבה לשמועות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully