וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא הוכמן בודק: האם אתם מזהים את השטרות החדשים?

17.12.2017 / 10:40

דמויותיהן של רחל המשוררת ולאה גולדברג מתנוססות על גבי השטרות החדשים. גיא הוכמן יצא לבדוק - האם הישראלי ברחוב יודע בכלל מי הן? ואם כבר מדברים על כסף - איך כדאי לדאוג למי שאין להם? צפו

צלם: מאצ'י הוף, עריכת וידאו: נועה לוי

(בווידאו: סקר רחוב - מיהן הנשים המוטבעות על גבי השטרות החדשים?)

השטרות החדשים של בנק ישראל, שטר בערך 100 שקל הנושא את דמותה של המשוררת לאה גולדברג ושטר בערך 20 שקל הנושא את דמותה של המשוררת רחל, נכנסו לאחרונה למחזור. גיא הוכמן יצא לרחוב לבדוק – מה דעתם של האזרחים על השטרות החדשים, האם הם מרוצים מהחידושים והשאלה הגדולה מכולן - האם הם מכירים את הדמויות המתנוססות עליהם?

"גולדה מאיר", "נעמי שמר", "סופרת אחת", היו חלק מהתשובות שקיבל הוכמן כשהראה למרואיינים את השטר. הרוב נזקקו לעזרה כדי להיזכר בשם המשוררת.

בהזדמנות זו ביקש גיא הוכמן מהמרואיינים לענות על שאלות קצת יותר חשובות: האם הישראלי הממוצע ברחוב יידע מה שיעור העוני בישראל, כמה ילדים עניים יש בארץ וכמה צריכה משפחה ממוצעת להרוויח על מנת לשמור על מצב כלכלי סביר ולא להידרדר לעוני?

אז כמה ילדים עניים יש בישראל? התשובות נעו בן 300 אלף למיליון וחלק מהמרואיינים הופתעו מהנתונים לגבי היקף העוני בישראל.

לאחר מכן נתבקשו המרואיינים לייעץ: מהם לדעתם הגורמים למצב, מי אחראי לטיפול בנושא ומה הם היו עושים אם היו בנעליהם של חברי הממשלה על מנת לדאוג יותר טוב לעניים בישראל. בין הפתרונות שהציעו: "להעלות את שכר המינימום", "לקחת יותר מסים מהדתיים" ו"ביטוח לאומי צריך לטפל בזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטר חדש של 100 שקל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטר חדש של 20 שקל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully