וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים לסערה: כל מה שצריך לדעת כשרוכשים מוצרי חימום

4.1.2018 / 14:51

הישראלים נערכים לקראת הסופה ופקדו משעות הבוקר את רשתות השיווק כדי להצטייד בציוד ותנורים. איזה רדיאטור כדאי לקנות, מה עדיף - מזגן או מפזר חום ואיך ביטוח דירה ותכולה יכול לסייע במקרה של נזק בעקבות גשמים וברד? בדקנו

קניית מפזרי חום במחסני חשמל. מחסני חשמל,
מפזרי חום/מחסני חשמל

הישראלים נערכים לקראת הסערה שצפויה היום (חמישי) ועשויה להימשך לאורך כל סוף השבוע: מאות צרכנים פקדו משעות הבוקר את רשתות השיווק כדי להצטייד בציוד, תנורים ומפזרי חום או הזמינו משלוחים. זאת על מנת שלא יאלצו לצאת מהבית בימים הקרובים, ויוכלו להיערך בהתאם לסופה, לאחר שמשרד הפנים ביקש מהרשויות המקומיות להיערך למזג אוויר קיצוני.

"הבוקר יצאו פי 3 משלוחים מביום רגיל", סיפרה לוואלה! עסקים קופאית בסניף שופרסל תל אביב, "בימי חמישי בדרך כלל עמוס אבל לא ככה. לקוחות ממהרים לחזור לפני הגשם, וניכר עומס בקופות בשעות העבודה". אז אם גם אתם ממהרים לחנות הקרובה כדי לרכוש מחממים חשמליים, כדאי שתיערכו לכך בהתאם. שוחחנו עם שי ספיר, מנהל תחום מוצרי חשמל קטנים ברשת מחסני חשמל, שסיפק לנו טיפים על רכישה נבונה של מכשירים מסוג זה.

"חפשו את תווית האנרגיה כאשר אתם קונים מכשיר חדש, והעדיפו מכשיר בדרוג אנרגטי גבוה יותר", הוא ממליץ, "כדאי לזכור שרדיאטורים, קונווקטורים (מפזר חום גדול שדומה בעיצוב לרדיאטור - י.ג) ומפזרי חום זולים משמעותית ממחירו של מזגן, ויעילים במיוחד בחימום נקודתי לפרקי זמן קצרים. יש להם צריכת חשמל דומה, כאשר החיסרון במפזרי חום הוא שהם בדרך כלל קטנים ובעלי פתח קבוע שאינו מתכוונן".

קניית מפזרי חום ברשת מחסני חשמל. רשת מחסני חשמל,
נערכים לסערה/רשת מחסני חשמל

למרות המחיר, ספיר מדגיש כי "המזגן צורך עד כ-30% פחות אנרגיה מכל מכשיר חשמלי אחר בחימום חדר בגודל נתון - מכיוון שהוא מנצל ביתר יעילות את האוויר, כדי ליצור חום בחדר במהירות גבוהה יותר. הטמפרטורה המומלצת לחימום הבית במזגן היא 20 מעלות (במצב חימום-ציור של שמש). כל מעלה נוספת מעלה את צריכת החשמל בכ-5%".

אם אתם רוצים לרכוש רדיאטור, כדי שתדעו שהוא צרכן החשמל הגדול ביותר, שכן הוא עובד על שמן וצורך חשמל לחמם את השמן לפעולתו - עוד לפני שהוא מתחיל להפיץ חום לחלל החדר. לדבריו, "עם זאת, משך הזמן שלוקח לרדיאטור להתקרר הוא רב ביותר, כך שניתן לכבות אותו כחצי שעה לפני היציאה מהבית או כשהולכים לישון - ועדיין ליהנות מהחום שהוא מפיץ".

אם אתם משתמשים במוצרי חימום חשמליים (שלא פולטים גזים), ספיר ממליץ לסגור חלונות ודלתות למניעת בריחת החום. כמו כן, העדיפו מחממים עם תרמוסטט שהם חסכוניים יותר בצריכת חשמל וכוונו את התרמוסטט ל-18-20 מעלות. "גם את הפטרייה הדקורטיבית שמופעלת על גז ומוכרת מבתי קפה ומסעדות, אפשר למצוא ברשתות בגרסה ביתית קטנה יותר", הוא אומר, "ואם יש צורך אפשר לרכוש מחמם לאמבטיה".

המזגן לא מחמם מספיק? זה מה שצריך לעשות

"בחורף יש לוודא בשלט רחוק של המזגן יש אייקון של שמש והטמפרטורה בחדר היא 30 מעלות בשלב ראשון ולאחר מכן להוריד בהתאם. אם קופץ פקק ונופל בלוח החשמל בעת הפעלת המזגן, משמע המזגן מקצר - וחובה להזמין טכנאי"

"אם המזגן לא מחמם מספיק, כנראה שהפילטרים מלוכלכים", אומר יוסי יוסף, מנהל טכני באלקטרה מיזוג אוויר, "עליכם לכבות את המזגן, לפתוח את הפאנל הקדמי של המאייד שעל הקיר על ידי הפעלת לחץ קל משני צדדיו והרמתו. חשוב להסתכל על המסננים (פילטר) שנמצאים בקדמת המזגן (בדרך כלל שני מסננים מלבניים). אם יש עליהם שכבת אבק סמיכה, יש לשלוף אותם מהמסילה, לשטוף במים פושרים, לייבש באוויר החופשי, להחזיר אותם למסילה ולסגור את הפאנל".

לדבריו, "אין להשתמש בחומרי ניקוי או לייבש בשמש. את מכסה הפלסטיק (פאנל) יש לנקות באמצעות מטלית אבק יבשה או עם חומר ניקוי קל בלבד. כמו כן, יש להימנע ממגע של המטלית עם התצוגה או העינית. אם המזגן ממשיך לא לחמם - קראו לטכנאי".

אם יוצא מהמזגן ריח לא טוב, יוסף מסביר שכנראה הצטבר אבק או עובש. "יש לפתוח את פאנל המזגן ולוודא שאין על היחידה הפנימית הצטברות של עובש כתוצאה מלחות ואבק. עליכם לבדוק את צינור הניקוז של המזגן (במידה שקיים), אשר מגיע לביוב - ולוודא שהוא לא נסתם והריח מגיע למזגן".

"אוויר קר נוטה לרדת למטה ואוויר חם נוטה לעלות למעלה. לכן, במהלך החורף, מומלץ לכוון את כנפוני יציאת האוויר באלכסון כלפי מטה, על מנת לזרוק את האוויר החם לתוך חלל החדר בצורה מיטבית", מוסיף יוסף. לדבריו, "בחורף יש לוודא בשלט רחוק של המזגן יש אייקון של שמש והטמפרטורה בחדר היא 30 מעלות בשלב ראשון ולאחר מכן להוריד בהתאם. אם קופץ פקק ונופל בלוח החשמל בעת הפעלת המזגן, משמע המזגן מקצר - וחובה להזמין טכנאי. גם אם מרימים את הפקק בלוח החשמל והמזגן ממשיך לעבוד כרגיל, עדיין צריך להזמין טכנאי על מנת שיוודא כי לא קיים קצר במערכת שעלול להתפתח למשהו רציני יותר".

ביטוח דירה, מבנה, תכולה - וצריך את זה בכלל?

"ביטוח מבנה ותכולה מבטיח שאם חלילה הנכס או התכולה יפגעו כתוצאה מההצפות או משריפות הנגרמות מקצרים חשמליים, הנכס והתכולה יהיו מבוטחים"

אז קניתם מוצרי חימום והכנתם את הבית לסערה. אבל מה קורה במצב שבו חלילה יש שיטפונות ונוצר נזק לבית? אם שואלים את אנשי המקצוע, מומלץ לרכוש מבעוד מועד ביטוח דירה ותכולה. "כמחצית מהדירות בארץ בלבד מבוטחות בביטוח דירה, ורק בחלק מהדירות המבוטחות יש גם ביטוח תכולה, בנוסף לביטוח המבנה", אומר קובי סבן, משנה למנכ"ל ביטוח ישיר וסמנכ"ל מכירות.

לדבריו, "ביטוח המבנה מכסה מפני מגוון גדול של סיכונים, בהם שריפה, ברק, התפוצצות, נזקי סערה, שיטפון ממקור מים חיצוני ועוד. סיכונים אלה עלולים לגרום נזקים למבנה הדירה או הבית (קירות, רצפה, תקרה, גג, דלתות, חלונות וכו') וכן לחלקים הצמודים לו (מרפסות, מחסן, צנרת, מתקני הסקה, מערכות סולריות, מתקני טלפון וחשמל, שערים, גדרות וכו')".

מכאן, הוא מסביר, שביטוח המבנה יכסה נזקים שיגרמו בשל הסערה, הגשם, השלג או הברד למבנה הדירה; ואילו נזקים לתכולת הדירה יכוסו רק אם ביטוח הדירה כולל גם ביטוח תכולה. בנוסף, בפוליסות דירה בהן קיים ביטוח צד שלישי, יכוסו תביעות בגין מקרים בהם נפגע צד שלישי, כגון אדנית שעפה ממרפסת הדירה בשל הסערה ופגעה ברכוש או בגוף (בהתאם לפקודת הנזיקין).

"כדי להימנע ככל הניתן מנזקים לרכוש, מומלץ לבצע פינוי עלים מהמרזבים ולנקות פתחים של צינורות ניקוז בגגות ובמרפסות", הוא מוסיף, "על מנת למנוע רטיבות, נזילות והצפות כדאי להכניס הביתה עציצים ולהדק כל ציוד חיצוני רופף למניעת נפילתם ופגיעתם בגוף וברכוש. כמו כן, בעת השהייה בבית, מומלץ לנתק מהחשמל מכשירים חשמליים שאינם הכרחיים לשימוש בזמן הסערה, על מנת למנוע קצר חשמלי".

"ביטוח מבנה ותכולה מבטיח שאם חלילה הנכס או התכולה יפגעו כתוצאה מההצפות או משריפות הנגרמות מקצרים חשמליים, הנכס והתכולה יהיו מבוטחים", מחזק את הדברים סוכן הביטוח ניר ריבק, מנכ"ל ריבק ביטוחים. לדבריו, "המצב שונה לגבי כלי רכב, כיוון שקשה מאוד לעשות ביטוח מקיף בהתראה כה קצרה". בהקשר זה סבן ממליץ להחנות את הרכב בחניה מקורה ולהימנע מהחניית רכב תחת עצים ו/או סככות לא בטוחות מחשש שיקרסו ויגרמו נזקים.

"אם רכבכם ניזוק מנפילת עץ, עמוד חשמל, תמרור וכדומה, מומלץ לצלם ולתעד את האירוע על מנת להקל על הטיפול עבורכם בדרישת הנזקים מהגורם האחראי", הוא אומר. ישראל גרטי, יו"ר הוועדה לביטוח אלמנטרי בלשכת סוכני ביטוח, ממליץ להזעיק שמאי מטעם חברת הביטוח במקרה של נזק, לצורך התביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully