וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: השכיר שרוצה להפוך ליבואן מוצרים מסין

אלון גל

12.1.2018 / 10:00

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: בכל סוף שבוע ייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים כל אחד מאיתנו. השבוע - מאזין שמתכוון להתחיל ליבא מוצרים מסין וחושש מכישלון

עריכה: ניר חן.

(בווידאו: העורכת הכלכלית של וואלה! NEWS, הילה ציאון, מדווחת על איפה הכי משתלם לפתוח עסק בישראל)

בתוכניתו של המאמן האישי אלון גל ברדיו 103FM סיפר מאזין על החששות והפחדים שעולים בו לקראת פתיחת עסק חדש. "במשך שנים הייתי שכיר, אך בזמן האחרון תהיתי כיצד אוכל להתפתח בענף ייבוא המוצרים לבית ולגינה", סיפר המאזין. "נסעתי לפני מספר חודשים לתערוכה בסין שמאוד הרשימה אותי, יצרתי קשר עם מפעלים וניהלתי משא ומתן על מוצרים שאני מעוניין לייבא לארץ. כעת אני מתלבט כיצד אוכל למכור את המוצרים וכיצד אפחית את הסיכון לייבוא מוצרים שאולי לא יצליחו בישראל. חשבתי על האופציה של למכור את המוצרים דרך ערוצי הפצה כמו 'גרופון' ו-'וואלה שופס' במקום בחנות פיזית. מהי עמדתך בנושא?"

"לאחר שאתה שוקל ומבין מה אתה רוצה לייבא, עליך להבין במקביל למי אתה מתכנן למכור וליצור תוכנית עסקית הכוללת את עלויות הייבוא עם כלל הפרטים הלוגיסטיים", הסביר גל. "ההחלטה למכור באינטרנט בערוצים עליהם דיברת היא אופציה לא פשוטה, אך עליך לקחת בחשבון שמדובר בשוק קשה המוצף בארגונים ובפלטפורמות. אם אתה מעוניין למכור מוצרים ישירות ללקוח הסופי יהיה עליך לפתוח חנות אינטרנטית משלך. תוכל להקים חנות אינטרנטית בתוך אמזון כשאלגוריתם מברר ובודק עבורך בזמן אמת מהם הצרכים של הגולשים ברשת. גם אני פתחתי חנות אינטרנטית שכזו והצלחתי בכל רבעון להגיע ל-3% רווח.

"נשמע לי שאתה רוצה להחזיק בכל קצוות המקל. בעיני, אם יש לך מוצר מאוד מעניין תבחר להיות סיטונאי ולא קמעונאי. לטעמי עליך לבחור שלושה מוצרים מיוחדים שלא נמכרים בארץ בצורה רחבה ולפנות לקמעונאים הנכונים על מנת למכור דרכם. תיקח בחשבון שישנם אנשים שמתפרנסים ממכירה של דוכנים פיזיים בלבד אך עוסקים בזה מהבוקר ועד הערב. מדובר בהימור לא פשוט ויש לבחון את כל הצדדים לפני קבלת ההחלטה".

עוד הדגיש גל את העובדה כי יבוא הוא עסק לכל דבר. "יש להשקיע את הנשמה ואת הכסף כדי שעסק שכזה יצליח. יש להשקיע מאמצים בפרסום ובקידום תוך שמירה על סבלנות ואיפוק. אם יש לך חברים בתחום, אני ממליץ לך לחבור אליהם ולצמוח משם. מצא את שיתופי הפעולה הנכונים עבורך ועבור המוצר שאתה מייבא והתפתח משם. בהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully