וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחיר לצרכן יירד? שופרסל תתחיל למכור סחורה לחנויות קטנות

16.1.2018 / 13:00

הרשת הודיעה על השקת "שופרסל עסקים" שתנצל את כוח המיקוח מול הספקים והיצרנים כדי לספק סחורה לבעלי עסקים במחירים נמוכים. "נכון יהיה לגלגל חלק מההוזלה לצרכן"

עריכה: נועה לוי

(בווידאו: מבחן טעימה - האם יש הבדל בטעם משקה הקולה של שופרסל ושל קוקה קולה?)

חברת שופרסל הכריזה הבוקר (שלישי) על מיזם חדש בתחום הקמעונאות: הרשת חנכה בבאר יעקב חנות ראשונה מסוג "קאש אנד קרי" - חנות המיועדת לקמעונאים וסוחרים ובה ניתן לקנות סחורות במחירים סיטונאיים עבור בתי עסק. השירות מיועד בעיקר לבעלי חנויות קטנות: מכולות, מינימרקטים, קיוסקים ועסקי מזון קטנים.

שופרסל, בעלת רשת המרכולים הגדולה בישראל, מתכוונת לנצל את כוח המיקוח שלה מול הספקים והיצרנים כדי לרכוש את המוצרים במחירים סיטונאיים נמוכים, ולספק אותם לבעלי החנויות. היתרון העיקרי של המיזם החדש אמור להיות בתחום ההפצה. בעלי החנויות הקטנות נסמכים היום על מערכות ההפצה של הספקים או על מפיצים עצמאיים קטנים ולעתים הם נתקלים בקשיים לקבל אספקה סדירה או מוצרים במחירם יציבים.

המיזם של שופרסל אמור לפתור חלק ניכר מהבעיה. בעלי החנויות יכולים להגיע בעצמם למרכז ולשרת את עצמם ללא תלות במפיצים אחרים. שופרסל תציע גם שירות הובלה לבית הלקוח, במחיר אחיד של 119 שקל להובלה. בשלב זה יוצע השירות רק בטווח של 35 קילומטרים מהחנות שבבאר יעקב, אולם בהמשך מתכוונת החברה להרחיב את הרשת לשבע סניפים שיאפשרו לה לספק שירותי הובלה לחנויות ברוב אזורי ישראל.

חנות שופרסל לעסקים. מקור רני רהב,
חנות קאש אנד קארי של שופרסל/מקור רני רהב

מנכ"ל שופרסל, יצחק אברכהן, אמר עם השקת המיזם שהוא יתרום, להערכתו, להורדת המחירים עבור הצרכנים. "אנחנו נכנסים במסה גדולה לשוק ויהיה זה נכון מצד העסקים הקטנים לגלגל חלק מההוזלות שנביא לשוק גם לצרכן הסופי", אמר אברכהן.

החנות, שתמותג כ"שופרסל עסקים" תציע לסוחרים בעיקר מוצרים עמידים, ולפי שעה לא ניתן יהיה לקנות בה מוצרי חלב או בשר טרי. עם זאת מציעה החנות פירות וירקות ובשר קפוא. כמו כן ימכרו בחנות מוצרי המותג הפרטי של שופרסל ולראשונה ניתן יהיה לרכוש אותם גם בחנויות שאינן שייכות לרשת שופרסל.

נסיצפי לתפוס 10-20% מהשוק הקמעונאי

מכיוון שהמוצרים אינם מיועדים לצרכן סופי הם לא יקודדו, כפי שמחייב החוק בחנויות המיועדים לצרכנים סופיים

כל המוצרים בחנות שופרסל עסקים יימכרו באריזות סיטונאיות שאינן מתאימות בדרך כלל למשקי בית. מכיוון שהמוצרים אינם מיועדים לצרכן סופי הם לא יקודדו, כפי שמחייב החוק בחנויות המיועדים לצרכנים סופיים והמחירים על האריזות בחנות נקובים ללא תוספת מע"מ, למרות שבקופה יחויבו הקונים במע"מ. בשופרסל מסבירים שהסיבה לסימון המחיר ללא מע"מ היא שהקונים הם עוסקים מורשים שהמע"מ מבחינתם הוא תשלום המקוזז ממחיר הסחורה ומועבר לרשות המסים.

בשופרסל עסקים צופים שתת הרשת החדשה תגלגל מאות מיליוני שקלים ותשרת אלפי לקוחות עסקיים ומוסדיים. במרבית מדינות העולם המערבי פועלות רשתות דומות המשווקות לעסקים בלבד ומהוות בין 10% ל-20% מהשוק הקמעונאי. בעבר ניסתה הרשת הבינלאומית "מטרו" לפתוח חנויות "קאש אנד קארי" בישראל אולם היא נכשלה, נוכח אי רצונם של ספקים לשתף איתה פעולה.

בשופרסל טוענים שהיום המצב בשוק הקמעונאי שונה לחלוטין וכמעט כל הספקים משתפים פעולה עם המיזם ומוכרים באמצעותו. יצויין שהסחורה הנרכשת עבור חנות הקאש אנד קארי ארוזה באופן מיוחד ונשלחת על ידי הספקים ישירות לחנות, כך שכל ספק שהמוצרים שלו נמכרים בחנות, יודע על כך.

ישראל ברמן, יו"ר שופרסל ואיציק אברכהן , מנכ"ל שופרסל. מקור: רני רהב,
מנכ"ל שופרסל, יצחק אברכהן, ויו"ר שופרסל, ישראל ברמן/מקור: רני רהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully