וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה: מדוע נעלמה מהמדפים פסטה ללא גלוטן של חברת ברילה?

26.1.2018 / 0:00

כבר 3 חודשים שקהילת הצליאק מנסה להבין מה עלה בגורל הפסטה האהובה. שמועות החלו לצוץ: יש שקשרו את העניין בסכסוך עסקי, בפרשת שחיתות ואפילו במאבק משפטי עם מתחרים. בינתיים הצרכנים מעבירים את המוצר מהאחד לשני ומחפשים חלופות במחיר סביר

צילום מסך

(בווידאו: תגובות הגולשים להעלמות הפסטה מהמדפים)

תעלומה ללא גלוטן: קהילת הצליאק בישראל מנסה להתחקות כבר 3 חודשים אחרי היעלמותה של הפסטה תוצרת חברת ברילה האיטלקית, ללא הגלוטן. מוצרים ללא גלוטן בדרך כלל יקרים יותר, המבחר שלהם מצומצם, הטעם שונה וקשה להשיג אותם; אולם הפעם מדובר במוצר שנעלם כליל מהמדפים בארץ. פסטה ברילה ללא גלוטן אזלה - וקהילת הצליאק החלה לנסות לחפש חלופות.

פנינה, בת 29 מתל אביב, מספרת לוואלה! עסקים שמדובר במכה קשה לרגישים לגלוטן. "אני כבר כחודשיים וחצי לא רואה את הפסטה הזאת על המדפים בסופרים השונים", היא אומרת, "המוצר הזה חשוב כי זו פסטה בסיסית, איכותית וטעימה, בניגוד לרוב הפסטות ללא גלוטן שלרוב יש להן טעם לוואי או שהן נדבקות בבישול. בנוסף, למרות המותג המוכר והאיכות הטובה - המחיר שלהן היה נגיש וטוב בכל הרשתות".

פסטה ברילה עלמה מהמדפים. וואלה! NEWS, צילום מסך
גולשים מנסים להבין מה קרה לפסטה/צילום מסך, וואלה! NEWS

הורים שולחים אחד לשני חבילות שנשארו במלאי

הגולשים המיואשים בינתים מתנדבים לשלוח אחד לשני ממלאי הפסטות שנאגר אצלם בבית, עד שתגיע סחורה חדשה. "יכולה לשלוח כמות בדואר רשום", התנדבה גולשת, ואחרת סיפרה: "קנינו סטוק והקטנה לא אוכלת. דברי איתי אם את רוצה"

בינתיים חרושת שמועות עקשנית הדביקה לתעלומה הזו סיפורים שונים, בהם פרשת שחיתות, סכסוך עסקי ואפילו מאבק של חברת ברילה בחברה מתחרה. "ניסיתי לדבר עם היבואן, אבל רק אומרים שיש חוסר במלאי, ולא מוכנים להסביר או להגיד מה הצפי", כתבה גולשת ברשת החברתית.

גולשת אחרת הוסיפה: "אני עובדת עם ברילה. הסיבה בגללה יש מחסור במוצרים קשורה לעיכובים בשחרור סחורה מנמל אשדוד. אין פה סכסוך עסקי. הבעיה אמורה להיפתר בקרוב".

גולשת שלישית, אף היא לטענתה עובדת עם החברה, כתבה שהעיכוב קשור בכלל במשרד הבריאות: "יש כרגע עיכובים בשחרור מכולות שמגיעות לארץ (על רקע עיכובים במערך הפיקוח של משרד הבריאות). הפסטה שלנו ממתינה לשחרור בנמל וברגע שזה יקרה היא תגיע לחנויות".

הגולשים המיואשים בינתים מתנדבים לשלוח אחד לשני ממלאי הפסטות שנאגר אצלם בבית, עד שתגיע סחורה חדשה. "יכולה לשלוח כמות בדואר רשום", התנדבה גולשת, ואחרת סיפרה: "קנינו סטוק והקטנה לא אוכלת. דברי איתי אם את רוצה".

במשרד הבריאות לא הכירו את הסיפור, והפנו לבדיקה בחברת שסטוביץ, יבואנית פסטה ברילה. "מבדיקה ברשומות מחלקת יבוא אין בקשה לפסטה ללא גלוטן ע"ש שסטוביץ, הממתינה לאישור, ומבירור מול הנמל עולה גם כי אין משלוח של מוצר זה הממתין לשחרור", מסר משרד הבריאות בתגובה לפניית וואלה! עסקים, "ייתכן שהמחסור נובע מהתנהלות המערך הלוגיסטי של החברה".

בחברת שסטוביץ, יבואנית המוצר, סירבו אמנם למסור את הסיבה הרשמית להיעדרות הפסטה ללא הגלוטן מהמדפים, אבל בשיחה עם וואלה! עסקים הבטיחו סוף טוב לפרשה, כבר בשבוע הבא: "אכן הייתה בעיה בזמינות פסטה ברילה ללא גלוטן. אנו שמחים לבשר שבתחילת השבוע תחזור הפסטה למדפים לרווחת כל נמנעי הגלוטן".

פסטה ברילה עלמה מהמדפים. וואלה! NEWS, צילום מסך
לאן נעלמה הפסטה? גולשים תוהים בקבוצת הצליאק/צילום מסך, וואלה! NEWS
seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully