וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד רשת יפנית שתתחרה במקס סטוק והכול בדולר בדרך לישראל?

6.2.2018 / 12:49

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר בוועידת הקמעונאות השנתית כי בנוסף לרשת המוצרים המוזלים "דייסו" - ענקית יפנית נוספת נמצאת במגעים מתקדמים לכניסה לישראל: "שתי הרשתות מיפן שיגיעו בקרוב מאוד ארץ יהוו שחקנים מרכזיים בשוק"

שר הכלכלה אלי כהן בוועידת הקמעונאות של מידע כנסים וקבוצת סינרגיה. דרור סיתהכל,
שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן/דרור סיתהכל

"המטרה שלנו היא להקל על העסקים הקטנים ולתת להם אפשרות לבחון את מחירי היבואנים. הפחתת הרגולציה משמעה הפחתת התשלומים של הצרכנים, ובסופו של דבר הצעדים בהם אנו נוקטים, בין אם מדובר בהפחתת רגולציה או הפחתת מסים, מביאה לחסכון של מאות שקלים למשפחה מדי חודש". כך אמר היום (שלישי) שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, בוועידת הקמעונאות השנתית שנערכה בקריית שדה התעופה על ידי חברת מידע כנסים בשיתוף קבוצת סינרגיה.

כהן התייחס למלחמה הנמשכת ברגולציה ולאי השוויון בין הצרכן ליבואן הישראלי, תוך דגש ללחצים הרבים שמופעלים בנושא. הוא הציג את המהלכים שנוקטת הממשלה במטרה להקל על הצרכנים ולהילחם במחירים הגבוהים של מוצרים. "אי השוויון בין הצרכן ליבואן נולד מכך שהרגולציה לא הוגדרה עד היום - וזה הדבר הראשון שעשינו, לצד הפחתת מכסים", הוסיף, "אנחנו מכניסים היום תקינה בינלאומית ומונעים מגורמים אינטרסנטיים למנוע כניסה של מוצרים חדשים לישראל".

השר כהן חשף כי בנוסף לרשת "דייסו" היפנית שצפויה להיכנס לישראל ולהוות תחרות לרשתות מוזלות כמו מקס סטוק והכול בדולר - רשת יפנית ענקית נוספת נמצאת במגעים מתקדמים לכניסה לישראל. "שתי הרשתות הענקיות מיפן שיגיעו בקרוב מאוד ארץ יהוו שחקנים מרכזיים בשוק הקמעונאות", הדגיש.

הוא אף התייחס לתופעת היבואנים הבלעדיים ואמר כי "התופעה הזאת תחלוף בקרוב ואני מתכוון להמשיך ולהילחם בה. המלחמה בשקיפות המחירים מטרידה לא מעט שחקנים במשק. אנחנו נתונים ללחצים המופעלים על ידי גורמים רבים, שמגיעים עד לסגן שר המסחר האמריקאי ולחברות בינלאומיות גדולות. לא ניתן ללחצים להשפיע עלינו ונמשיך לפעול למען שקיפות מחירים. המסר שלנו ברור מאוד - היבואנים צריכים למכור במחירים הגיוניים".

בנושא האשראי, סיפר כהן כי במשרד פועלים "על מנת לקיים מדיניות סליקה, במסגרתה החיוב באשראי ירד באותו יום, בדומה לנעשה בעולם". עוד אמר כי "הפחתנו מסים ב-11 מיליארד שקל ומכסים ב-800 מיליון שקל - כל המהלכים האלו משפיעות על הכיס של כל משפחה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully