וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע שכרה עיריית חיפה פרקליט חיצוני לטיפול משמעתי בעובדת?

8.2.2018 / 11:00

עובדת עיריית חיפה זומנה לדין משמעתי בגין התנהלות לא תקינה, אך בעירייה החליטו שלא להיעזר בשירות המשפטי. הצעד עורר את תמיהת עובדי המחלקה והסנגורית, שטענה כי מדובר בעלות של עשרות אלפי שקלים. העירייה: "מסתייעים מעת לעת בעו"ד חיצוני כמקובל"

פטיש שופט. ShutterStock
בית משפט/ShutterStock

תושבת חיפה בשנות ה-40 לחייה, נרדין ח'ורי, עובדת בעירייה עשרות שנים. לאחרונה זומנה לדין משמעתי בטענות להתנהלות לא תקינה. העירייה אף שכרה עורך דין חיצוני, תומר שוורץ, פרקליט בכיר לשעבר בפרקליטות מחוז צפון, כדי שינהל את התיק נגדה.

צעד זה, שעלותו מוערכת בעשרות אלפי שקלים, עורר את תמיהתם של עורכי הדין במחלקה המשפטית של העירייה; ואף את תמיהתה של הסנגורית מטעם העובדת, עו"ד תמי אולמן, שפנתה השבוע בעניין ישירות לראש העיר, יונה יהב, בעצמו משפטן.

עו"ד אולמן ביקשה מראש העיר שיסביר מדוע שכר עורך דין חיצוני לטפל בתיק, למרות שמדובר בעבירות מינוריות בהן ידון בית הדין המשמעתי של עובדי הרשויות המקומיות ולא בית משפט פלילי. בנוסף, ביקשה לדעת מה עלות עורך הדין החיצוני בו משתמשת העירייה, מדוע לא פורסם מכרז להעסקתו ולמה בחרה העירייה בעו"ד שלא רק שאינו עובד עירייה אלא אף אינו תושב העיר. "אני סבורה כי תושבי חיפה אמורים לדעת להיכן כספיהם מנותבים", כתבה אולמן וביקשה לדעת האם בחירת העירייה לקחת עו"ד פרטי נכונה במקרה זה, "או שמא מדובר ברדיפה אישית".

עיריית חיפה: "נעזרים מעת לעת בעורכי דין חיצוניים"

ח'ורי, העובדת במחלקת ההנדסה, חשודה כי חדרה לתיקי הבנייה של בעלי נכסים בעיר במספר רב של מקרים. על פי החשד, הוציאה מהתיקים מידע חסוי אותו העבירה לאחרים, בהם בעלה, עו"ד במקצועו. התנהלותה עלתה בשולי סדרת כתבות של העיתון "ישראל היום" שהתפרסמה לפני כשנתיים. אז עלה חשד כי זויף היתר בנייה בבניין בשדרות הציונות בו מתגוררת חו'רי וכי ההיתר המזויף נסרק לתיק הבנייה שלו.

לדברי עו"ד אולמן, מדובר בבדותות והיתר הבנייה המדובר ניתן בעת שח'ורי הייתה בת 15; אך בעקבות הכתבה הוגשה קובלנה בעניין וח'ורי זומנה לבית הדין המשמעתי. ביום רביעי שעבר התקיים דיון מקדמי בתיק והוא נקבע לשמיעת הוכחות באפריל.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "השירות המשפטי בעיריית חיפה מסתייע מעת לעת בעורכי דין חיצוניים, בהתאם לצרכי השירות והמשימות מוטלות לפתחו, כמקובל בכל הרשויות המקומיות ובהתאם להנחיות משרד הפנים ופסיקת בתי המשפט בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully