וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: נשים מפסידות אלפי שקלים בפרישה בגלל חופשות לידה

26.2.2018 / 13:00

בדיקה של חברת הביטוח מנורה מבטחים מצאה כי אימהות ל-3 ילדים מפסידות במועד הפרישה כ-50 אלף שקל. הסיבה: כשיוצאים לחופשת לידה, מופסקות ההפקדות לקרן הפנסיה

חמש עובדות על כסף/מערכת "אסור לפספס"

(בווידאו: 5 עובדות על כסף)

נשים מפסידות אלפי שקלים בפרישה בגלל חופשות לידה והפסקת ההפקדות לקרן הפנסיה - כך עולה ממחקר שמפרסמת היום (שני) חברת מנורה מבטחי פנסיה וגמל, שבבעלותה קרן הפנסיה מנורה מבטחים. הבדיקה נערכה בקרב כמיליון מבוטחי הקרן, וממנה עולה נתון מדאיג לפיו ההפסד הכספי לאישה במועד הפרישה, אם ל-3 ילדים, עומד בממוצע על כ-50 אלף שקל עקב היציאה לחופשות הלידה.

עורכי המחקר התבססו על עובדת היוצאת במהלך חייה ל-3 חופשות לידה, כאשר כל חופשת לידה אורכת 6 חודשים, מהם 3 חודשים ללא הפקדות פנסיוניות. הפסקת הפקדות לתקופה מצטברת של 9 חודשים ב-3 חופשות הלידה עלולה, על פי המחקר, לגרום לפגיעה של 42 אלף שקל בהסתכלות על שכר ממוצע במשק. ההפסד מאמיר עוד יותר ל-62 אלף שקל, כשבוחנים דרגות שכר לנשים מעל הממוצע.

כך, אישה שמרוויחה יותר מהשכר הממוצע במשק, תאבד 62 אלף שקל, המהווים 50% יותר מהשכר הממוצע בקרן. סכום ההפסד של 50 אלף שקל מתייחס לשכר ממוצע; ובשכר גבוה יותר, ההפסד הפנסיוני עולה בהתאמה. במנורה מבטחים מציינים כי אם האישה תאריך את חופשת הלידה מעבר ל-3 חודשים או תצמצם את היקף העבודה לאחר הלידה, הפגיעה עלולה להיות חמורה יותר.

כמה מהפנסיה מפסידה אישה המרוויחה שכר ממוצע היוצאת לחופשת לידה. עיבוד תמונה
כמה מפסידה אישה המרוויחה שכר ממוצע מהיציאה לחופשות הלידה?/עיבוד תמונה
"במהלך חופשה הלידה קשה לפצות על ההפקדות החסרות, ולכן לא צריך להמתין לחופשת הלידה כדי לבצע אותן"

"על ציבור הנשים מוטלת חובה גדולה - תפקידנו לקחת אחריות ולדאוג לעצמנו לתוכנית פנסיה מתאימה, שתאפשר רציפות הפקדות ואשר תמקסם את זכויותינו בגיל העבודה ובגיל הפרישה", מבהירה יעל גרינולד, מנהלת אגף מכירות ושיווק משנה למנכ"ל מנורה מבטחים פנסיה וגמל.

לדבריה, "במהלך חופשה הלידה קשה לפצות על ההפקדות החסרות, ולכן לא צריך להמתין לחופשת הלידה כדי לבצע אותן. אנחנו ממליצים לבצע הפקדות שוטפות לחיסכון של האישה לצורך הגדלת הקצבה הצפויה, ורצוי שבני הזוג יפקידו באופן עצמאי בכל חודש 200 שקל".

עוד אומרת גרינולד כי "את הכספים אפשר להפקיד לתוכנית הפנסיה של האישה, הפקדה שמקנה הטבת מס או למוצרים פנסיונים אלטרנטיביים כמו קופת גמל להשקעה, אותה ניתן למשוך במידת הצורך בכל שלב".

כמה מהפנסיה מפסידה אישה המרוויחה שכר מעל הממוצע היוצאת לחופשת לידה. עיבוד תמונה
כמה מפסידה אישה המרוויחה שכר מעל הממוצע מהיציאה לחופשות הלידה?/עיבוד תמונה

91% מהנשים אינן מודעות לגובה הקצבה החודשית שיקבלו

לפי נתוני המחקר, אם נתחיל להפקיד בגילאי 20 עוד 200 שקל באופן עצמאי לקופת הפנסיה, נקבל בעת הפרישה תוספת של 1,145 שקל בממוצע

לפי נתוני המחקר, אם נתחיל להפקיד בגילאי 20 עוד 200 שקל באופן עצמאי לקופת הפנסיה, נקבל בעת הפרישה תוספת של 1,145 שקל בממוצע. בפועל, הפקדה של 200 שקל מפצה הרבה יותר על הפסד שנגרם, למשל: אישה שיוצאת לחופשת לידה בגיל 30, מאבדת 300 שקל בפנסיה; אם היא תפקיד באופן עצמאי 200 שקל - היא "תרוויח" 695 שקל, כלומר פי 2 ממה שאיבדה.

במסגרת המחקר נערך גם סקר שהעלה כי לא פחות מ-91% מהנשים אינן מודעות לגובה הקצבה החודשית שיקבלו בעת הפרישה; ו-72% מהנשים מוטרדות שהפנסיה לא תספיק צרכיהן בעת הפרישה. הסקר, שנערך על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה בקרב כ-500 נשים וגברים בין גילאי 21-67, מראה כי רק 9.1%% מהנשים הצהירו שיש להן הערכה מדויקת לסכום הקצבה החודשית שיקבלו; ורק 35% יודעות בוודאות כי ההסדר הפנסיוני שלהן כולל כיסוי לאבדן כושר עבודה וביטוח למקרה מוות.

עוד עולה מהנתונים כי 75% מהנשים סבורות שכספי הפנסיה לא יספיקו להן בבוא העת, זאת לעומת 35% מהגברים שמאמינים שהפנסיה שהם חוסכים תספיק להם. הנתון המעודד היחיד בסקר הוא שכ-83% מהנשים מכירות את החברה בה מתנהלת הפנסיה שלכן, וכן 44% מודעות לגובה דמי הניהול שהן משלמות לקרנות הפנסיה.

האם את יודעת כמה צפויה להיות פנסיית הזקנה שלך בגיל הפרישה?. עיבוד תמונה
האם את יודעת מה יהיה גודל הפנסיה?/עיבוד תמונה
האם את חושבת שהפנסיה שלך תספיק לך בבוא העת?. עיבוד תמונה
האם את חושבת שהקצבה תספיק לך?/עיבוד תמונה
עד כמה מטרידה אותך המחשבה על קצבת הפנסיה?. עיבוד תמונה
עד כמה מטרידה אותך המחשבה על קצבת הפנסיה?/עיבוד תמונה
seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully