וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה לקנות אוזני המן? בדקנו את כל המחירים

28.2.2018 / 7:30

מילויים אקזוטיים, בצק משמנת וביצים ומחיר שמתאים לקינוח גורמה: אוזני ההמן יצאו כבר מזמן מאזור הנוחות - והפכו לעוגייה לכל דבר. המחירים בהתאם. צפו בכתבה

צילום: יותם רונן, עריכה: נועה לוי, תמונת שער: דן לב

(בווידאו: יצאנו לחפש את אוזן ההמן השווה בעיר)

מאכלי החג המסורתיים עברו בשנים האחרונות שדרוג קולינרי משמעותי. זה התחיל בסופגניות שהפכו מבצק מטוגן וריבה אדומה לקינוח עשיר, מסוגנן ויקר - וכעת אחריהן בתור אוזני ההמן. לא עוד קמח, מים ופרג, אלא עוגייה מלאה בטעמים, עשירה במרקמים - ובכלל לא זולה.

סקירת השוק של וואלה! עסקים מתחילה ברשת השיווק רמי לוי. בעונת הסופגניות, רשת המרכולים ידעה לתת את המענה הזול ביותר - 90 אגורות ליחידה. כעת רמי לוי ממשיך לעמוד בהבטחות: ניתן לקנות ברשת מארז של 400 גרם אוזני המן מוכנות ב-7 שקלים, או לגשת למאפיית עמית, הזכיין של הרשת בסניפים, ולקנות אוזני המן טריות ב-1.90 שקלים ל-100 גרם.

טווח המילויים רחב: שוקולד ושוקולד נוטלה, קרם פטסייר, אגוזים, פרג, תמרים ועוד. אולם רמי לוי אינו לבד בקטגוריה הזולה. רשת קופיקס מנסה לתת מענה הולם גם בפורים - ומציעה אוזני המן במילוי שוקולד ותמרים, במחיר 5 שקלים למארז של 4 אוזני המן. גם ברשת בתי הקפה גרג ניתן למצוא אוזן המן במחיר סביר, 3 שקלים ליחידה.

אוזני המן של דודו אוטמזגין. איתן וקסמן,
אוזני ההמן של דודו אוטמזגין/איתן וקסמן

טווח מחירים רחב, איכות בצק משתנה - וגם הטעם והמחיר

עוד על הפרק: עולם הקונדיטוריות ובתי הקפה. כאן טווח המחירים רחב, איכות הבצק משתנה - ובהתאם, הטעם והמחיר. אז כמה זה עולה לנו? ברשת הקונדיטוריות מיקי שמו תמצאו אוזני המן מבצק פריך במילוי שזיפים ביין, מרציפן, ועוד; וכן אוזני המן ללא סוכר במילוי פרג או אגוזים. המחיר אחיד: 39 שקלים למארז. מי שמבקש לקנות אוזן בודדת, ישלם 5 שקלים ליחידה מבצק שמרים במילוי פרג, ריקוטה וצימוקים או אגוזים.

גם קונדיטוריית בקדור מציעה אוזני המן ב-5 שקלים ליחידה, במילוי פרג, כפיר ליים וחלבה, פיסטוק פטל, ועוד.

כמה עולות אוזני המן?
קונדיטוריית שמו  
 
אוזני המן מבצק פריך - 30 שקל למארז
אוזני המן מבצק שמרים - 5 שקל ליחידה
 
רשת ארקפה
 
אזני המן במגוון מילויים - 4 שקל ליחידה
11 שקל ל-3 יחידות
39 שקל ל-13 יחידות
 
קונדיטוריית בקדור
 
אוזני המן במגוון מילויים - 5 שקל ליחידה
 
קונדיטוריית מתוקה
 
אוזני המן במגוון מילויים
38 שקל  למארז של 22-20 יחידות
50 שקל למארז של כ-32 יחידות
105 שקל למארז של כ-60 יחידות
 
רמי לוי
 
אוזני המן במגוון מילויים שוקולד
19.90 שקל לקילוגרם. עיבוד תמונה
כמה עולות אוזני המן?/עיבוד תמונה

ברשת בתי הקפה ארקפה תוכלו לרכוש אוזני המן במילוי פירות יער וקרם שקדים, תמרים, קרם פטיסייר ועוד. המחיר: 4 שקלים ליחידה, 11 שקלים ל-3 יחידות ו-39 שקלים למארז של 13 יחידות.

מאפיית ג'ייקובס מציעה אוזני המן במילוי שוקולד בראוניז, בקלאווה, פקאן מקורמל ועוד; וכן אוזני המן ללא תוספת סוכר או אוזן המן מבצק כוסמין במחיר 44 שקלים למארז ובו כ-13 אוזני המן.

אוזני המן של מיקי שמו. דן פרץ,
אוזני המן של מיקי שמו/דן פרץ

חומרי הגלם מייקרים משמעותית את המוצר

"חומרי הגלם מייקרים דרמטית את המוצר. זה עולם אחר לגמרי - קמח ומים מול קמח, חמאה, שמנת, ביצים ואבקת סוכר. זה יכול להכפיל, לשלש ולרבע את עלויות חומרי הגלם ואת המוצר הסופי"

בתפריט של מאפיית מתוקה אפשר למצוא אוזני המן במילוי שוקולד ודובדבני אמרנה, שוקולד פיסטוק, שוקולד תפוז וג'ינג'ר, קרמל ואגוזים, חלבה וקפה ועוד. המחיר הוא 38 שקלים למארז של כ-22 יחידות, 50 שקלים למארז של כ-32 יחידות ו-105 שקלים למארז של כ-60 יחידות.

מדוע המחירים יקרים כל כך ומה בעצם השתנה? "פעם אוזן ההמן הייתה אוזן שיש בה קמח ומים ומלית פשוטה", מסבירה מירי ארזי, בעלי רשת מתוקה, "אצלנו אוזני ההמן עשויות מבצק דקיק ובו חמאה, שמנת וביצים. המלית מורכבת מגנשים מבושלים". לדבריה, חומרי הגלם מייקרים דרמטית את המוצר: "זה עולם אחר לגמרי - קמח ומים מול קמח, חמאה, שמנת, ביצים ואבקת סוכר. זה יכול להכפיל, לשלש ולרבע את עלויות חומרי הגלם ואת המוצר הסופי".

ומה בגזרת יוצאי הדופן? קונדיטורית ברמן השיקה אוזני המן מלוחות במילוי פטריות ואוזני המן במילוי בטטה. המחיר המומלץ לצרכן הוא בין 59-89 שקלים לקילו ומחיר מארז חגיגי 32.90 שקלים ל-300 גרם.

גם דודו אוטמזגין, שהמציא את הסופגניה היקרה בארץ שעלתה 100 שקלים ליחידה מצופה זהב, מצליח בחג הזה לשמור על תדמית חדשנית: ברשת ניתן למצוא אוזני המן במשקל 10 גרם, כמו פרלין קטן, במחיר 15 שקלים ליחידה, במילויים מגוונים, וציפויים שונים, למשל טראפלס, קראנצ'י וכמובן גם זהב.

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully