וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל מסעדה בחדרה העלים 90 אלף שקל: "ההכנסות עברו לעסק של הבן"

28.2.2018 / 10:20

רשימותיהם של 178 בתי עסק בתחומים שונים בחדרה ויישובי הסביבה נבדקו במסגרת מבצע של רשות המסים. ב-9% מהמקרים נמצאו הכנסות לא רשומות. מה היו התירוצים הבולטים?

חמש עובדות על כסף/מערכת "אסור לפספס"

(בווידאו: 5 עובדות על כסף)

במסגרת מבצע ביקורת של מס הכנסה נבדקו 178 בתי עסק בחדרה, אור עקיבא, פרדס חנה-כרכור, בנימינה, קיסריה, אום אל פחם, כפר קרע, באקה אל גרביה ויישובים נוספים. מהבדיקות עלה כי בקרב 9% מהעסקים לא נרשמו הכנסות כדין. המבצע, שנוהל בראשות פקיד השומה חדרה, התמקד בבתי עסק בתחום המסחר, התעשייה ומתן השירותים.

רופא שיניים באזור קיבל שני תקבולים ממשני לקוחות שונים - אחד בסך 400 שקל והשני בסך 550 שקל ולא הוציא בגינם קבלה או חשבונית כנדרש . הרופא טען כי חשב שיש לו מספר ימים לרשום. "התכוונתי לרשום בזמן החופשי שלי".

בביקורת אצל בעל עסק למסגרות, נמצאו מספר שיקים דחויים שטרם הופקדו בבנק בסך 7,500 שקל וכן מוצרים בסך 5,100 שקל, שניתנו לו בעסקת בארטר, בתמורה לעבודות מסגרות שבגינם לא הוצאה חשבונית מס. בעל העסק השיב כי פחד שהשיקים לא יכובדו לכן לא רשם אותם. "לגבי עסקת הבארטר - לא חשבתי שצריך לרשום עסקאות בארטר כאלו", טען בעל העסק.

פורום ראיית חשבון. ShutterStock
9% מבעלי העסקים לא רשמו הכנסותיהם כחוק/ShutterStock

"היה לחץ בעבודה"

בבדיקת דפי חשבון הבנק וספרי החשבונות של סוכן ביטוח נמצאו העברות בנקאיות שבוצעו בחודשים ינואר ופברואר 2018 בסך 105,195.70 שקלים, אשר בגינם לא הוציא חשבוניות או קבלות ואותם לא תיעד בספרים כנדרש. הסוכן אמר לחוקרים: "אם הייתם באים מחר הכל היה רשום אבל לא הספקתי לרשום".

בעל מסעדה קיבל מקדמה עבור ארוחה על סך 2,000 שקל, ב-23 בפברואר. מבדיקה במערכת הספרים, נמצא שהכנסה זו לא נרשמה. בנוסף, נמצא כי אותו בעל עסק ביצע פעולות ביטול הכנסות בקופה רושמת תוך ביצוע רישום פעולות מינוס בקופה בסך 91 אלף שקל בחודשים ינואר ופברואר. המסעדן סיפק הסבר מנומק וטען כי בקשר למקדמה, היה רושם את ההכנסה אחרי האירוע. "לגבי הביטולים, חלק מועבר לקופה של הבן כי הבן פתח עסק וההכנסות ירשמו על הבן ועל השאר אני לא יודע כנראה העובדים גונבים אותי", טען בעל המסעדה.

במהלך ביקורת בחנות לממכר מוצרי טבק ונרגילה, התקיימה קניית ביקורת מקדימה שלא נרשמה בספרי העסק כנדרש. תשובת בעל העסק: "הבן הקטן שלי היה בעסק, אמרתי לו שירשום הכל והוא כנראה לא רשם. זה גם עסק חדש".

קבלן שיפוצים מחדרה, שלא רשם הכנסה בסך 6,000 שקל, אותם קיבל מלקוחה בהעברה בנקאית, טען: "ההעברה הייתה לפני שבועיים, אולי היה לי לחץ בעבודה ולכן לא הספקתי לרשום את 6,000 השקלים שקיבלתי".

אישום: חשבוניות כוזבות בהיקף 32 מיליון שקל

בתוך כך, דיווחה הרשות כי כתב אישום בנסיבות מחמירות הוגש נגד בעלי חברת בנייה ושיפוצים לבית משפט השלום בפתח תקווה, בגין ניכוי מס תשומות שלא כדין בסך של 4,865,388 שקלים. כתב האישום הוגש על ידי עוה"ד אביטל רוזן מהיחידה המשפטית מע"מ מחוז מרכז.

על פי כתב האישום, רשם הקבלן חשבוניות כוזבות בסך של 31,895,338 שקלים כולל מע"מ בספרי הנהלת החשבונות של החברה שבבעלותו, ובכך ניכה שלא כדין את מס התשומות הנובע מחשבוניות הפיקטיביות הללו.

עוד עולה מכתב האישום כי במשך כשנה וחצי ניכה הנאשם 208 מסמכים הנחזים להיות חשבוניות מס כוזבות על שם 6 עסקים שונים, וזאת מבלי שעשו או שהתחייבו לעשות את העסקאות שלגביהן הוצאו החשבוניות.

כתב האישום הוגש בעקבות חקירה משותפת שנוהלה על ידי יחידת חקירות מכס ומע"מ תל אביב ויחידת חקירות מכס ומע"מ חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully