וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האותיות קטנות מדי: האם רשתות הפארם באמת שומרות על שקיפות מחירים?

5.3.2018 / 7:00

רשות הגנת הצרכן בדקה עשרות סניפי רשתות שיווק ופארם ביום האכיפה הראשון לצו - המורה להציג פערי מחירים של מוצרי טואלטיקה בין ישראל לעולם. הממצאים לא מעודדים: אף שהמחירים הוצגו - חלק השתמשו בשלטים קטנים, או הניחו אותם ליד המוצר הלא נכון

צילום:יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: ברשתות הקמעונאות מחכים לצרכנים)

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה והתעשייה החלה השבוע במבצע אכיפה רחב; רשתות שיווק ופארם שלא יפרסמו את פערי המחירים בין ישראל והעולם בתחום מוצרי טואלטיקה, צפויות לקנסות בגובה של עד 22 אלף שקל.

מדובר בצו שנכנס לתוקף ביום חמישי האחרון, בחתימת שר הכלכלה אלי כהן, ובו מוטלת החובה על רשתות הפארם ורשתות השיווק הגדולות לפרסם את ממצאי משרד הכלכלה. לצד החובה לפרסם, נדרשות הרשתות לשורה של התחיבויות - בהן הצגת המחיר בעולם בפונט בולט ומיקום השלט לצד המוצר הרלוונטי ומחירו בישראל.

בדיקת וואלה! עסקים במספר סניפים של רשתות שיווק ופארם העלתה ממצאים לא מעודדים. אמנם הרשתות השונות פרסמו לוחות מחירים, אבל פעמים רבות השלט הסתיר את מחיר המוצר, או בסמוך לשלט לא נמצא המוצר הרלוונטי. ייתכן שמדובר בטעות אנוש, אולם על פי הערכות הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, מדובר במקרים בהם כלל לא היה שלט של מחיר המוצר ברחבי העולם, שלט שהוצמד למוצר הלא נכון, או מקרים בהם השלט הוצג באותיות קטנות לעומת מחיר המוצר בישראל. מקרים מסוג זה יקנסו בסכומים הקבועים בחוק.

פערי מחירים בין ישראל ומדינות נבחרות בעולם  (בשקלים). עיבוד תמונה
פערי מחירים ברשתות השיווק והפארם/עיבוד תמונה

"מצאנו כי מדובר בפערי מחירים גדולים ולא הוגנים"

"מחיר לא הוגן לצרכן על פי אמות המידה של הרשות הוא מחיר שמשקף כוחנות כלכלית וגובים אותו רק כי אפשר"

"מצאנו כי מדובר בפערי מחירים גדולים ולא הוגנים", אומר בשיחה עם וואלה! עסקים עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. "מחיר לא הוגן לצרכן על פי אמות המידה של הרשות הוא מחיר שמשקף כוחנות כלכלית וגובים אותו רק כי אפשר", הוא מסביר.

המוצרים שמשרד הכלכלה מחייב לפרסם על גביהם את פערי המחירים הם משחות שיניים ודאודורנטים. מדובר במשחות שיניים של קולגייט - משחת שיניים מקס פרש Cool Mint משחה 100 מ"ל, משחת שיניים משפחתית 100 מ"ל ומשחת השניים טוטאל 100 מ"ל; וכן בדאודורנטים לנשים: דאב דיאודורנט ספריי אורגינל 150 מ"ל; דיאודורנטים לגברים של חברת ג'ילט - AI קליר ג'ל 70 מ"ל, ודיאודורנטים של חברת ספיד סטיק: 24/7 Fresh Rush ג'ל 85 גרם, וג'ל ספורט 85 גרם.

נזכיר כי באפריל בשנה שעברה ערך משרד הכלכלה סדרה של בדיקות במטרה לברר את הסיבות ליוקר המחייה בתחום הטואלטיקה. לאחר פרסום המסקנות, הוקמה ועדה הכוללת את כל הגופים הרלוונטים במשרד הכלכלה, בהם הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, במטרה להפחית את המחירים. הוועדה פרסמה שורה של צעדים, בהם חוק שקיפות המחירים ברשתות הפארם, תמיכה באפליקציות להשוואת מחירים לטובת צרכנות נבונה ועוד.

פערי מחירים בארץ ובעולם
סופר פארם. וואלה! news, מערכת וואלה! NEWS
שלט המצביע על פערי המחירים בסופר פארם/מערכת וואלה! NEWS, וואלה! news
השוואת מחירים בשופרסל. יעל געתון, מערכת וואלה! NEWS
שלט המצביע על פערי המחירים בשופרסל/מערכת וואלה! NEWS, יעל געתון
השוואת מחירים בטיב טעם. יעל געתון, מערכת וואלה! NEWS
שלט המצביע על פערי המחירים בטיב טעם/מערכת וואלה! NEWS, יעל געתון

פרסום ראשון: 00:00

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully