וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: כאן עובדים בכיף גברים פריווילגים ונשים מאופרות

הילה טוב

7.3.2018 / 9:30

במקום לנצל את יום האישה לקידום השוויון בעבודה, מסתפקים הארגונים בעריכת סדנאות טיפוח והענקת מתנות לעובדות. הגיע הזמן שהמנהלים ידעו מה המשמעות האמיתית של היום

חמש עובדות על כסף/מערכת "אסור לפספס"

(בווידאו: 5 עובדות על כסף)

מחר (חמישי) שוב ימלאו סדנאות איפור וטיפוח אישי את אולמות ההרצאה שבארגונים הגדולים. ורדים אדומים יחנקו בצלופן שקוף וימתינו מעולפים למחצה עד שיחולקו כאות הוקרה לנשים העובדות בארגון. איש לא ישאל הוקרה על שום מה, ונראה שזה כלל לא חשוב.

זו תהא שעתן היפה של סדנאות הבישול, הטיפוח העצמי ועיסויי הפינוק והכיף. לאורך היום ישזרו נשות הארגון זרי פרחים, ישבו במעגלי תיפוף, ויעטו קרמים לרוב. בקצה היום יחולקו מתנות אישיות לחוגגות, משל היו הן כלות של שמחה. בלוח האירועים הארגוני יסמנו וי גדול על חגיגות יום האישה ויתפנו לחגיגה התורנית הבאה על הלוח.

יום האישה הבינלאומי מתקיים בכל שנה ב 8 במרץ. הסיבות לתאריך שנויות במחלוקת, אבל המטרה ברורה. יום של תביעה משותפת מצד כל הנשים (והגברים) לשוויון זכויות גורף לנשים, לסיכול ניסיונות הנטרול של נשים מצד גורמי הלכה ודת, ולגיבוש אסטרטגיה של המשך ההשתלבות שלנו בחזית הכלכלה, הפוליטיקה והחברה.

פערי גילאים. ShutterStock
שוק העבודה רווי דוגמאות הממחישות את פערי השכר וההזדמנויות של נשים לעומת גברים/ShutterStock

סדנאות האיפור לא ישנו את המציאות

למרבה הפליאה והמבוכה, ההבדלים בין נשים לגברים עדיין קיימים. שוק העבודה רווי דוגמאות הממחישות את פערי השכר וההזדמנויות של נשים לעומת גברים. טבלאות ההשוואה בין התפתחות הקריירה של נשים לעומת גברים, במשרות בכירות כזוטרות, מעוררות זעם.

בעולם שאנשים נופשים על הירח, מפצחים את הגנום האנושי, ורובוטיים רגשניים מחליפים בני אדם אנליטיים, חמישים אחוזים מהמין האנושי נחותות ומופלות בהגדרה רק בגלל שנולדו נקבות. בכמה ארגונים מתקיים דיון אמתי שמבטא דאגה ומסירות כנים לפניה העלובות של החברה שלנו? כמה ראשות וראשי מערכות סוללות וסוללים את דרכן של הנשים הצעירות ושל הבנות של כולנו בשוק העבודה של השנים הבאות?

שום סדנת איפור או ורד מעולף בצלופן לא ישנו את המציאות ההזויה הזו. למרבה המזל גם סדנת אכילה במסטינג או צייד חזירים במעבה היער לא יעשו את ההבדל. יום האישה הבינלאומי הוא חלק מפסיפס אזרחי, פוליטי וכלכלי, של שינוי תודעה ומציאות. התוכן של היום החשוב הזה לא יכול להתמלא בגיבוב זחוח של סדנאות המתאימות ל"יום גיבוש וכיף".

לארגונים יש תפקיד חברתי

את המשאבים שהארגון מעמיד ליום הזה צריך לגייס לטובת הצפת הערך הנשי האותנטי, והשוויון המתחייב בארגון בו נשים עובדות

זו זכותו וחובתו של הארגון לדאוג לכך שיום העבודה הייחודי הזה יהיה ממוקד וחסר פשרות במחאה ובגיבוש אג'נדה פוליטית-חברתית-אזרחית נוקבת. את המשאבים שהארגון מעמיד ליום הזה צריך לגייס לטובת הצפת הערך הנשי האותנטי, והשוויון המתחייב בארגון בו נשים עובדות.

המחקר המגדרי באקדמיה ובתעשייה עצמה מספק סיבות ועובדות מאלפות לתרומתן הייחודית של נשים לכל רוחב הארגון, להשפעתן על תוצרי הדיונים בדירקטוריון, בכוח המנהל ובמחלקות השונות. שוויון הוא לא אפשרות, שוויון הוא תנאי לחברה משגשגת שממצה את מלוא הפוטנציאל שלה. לא צריך להיות שורפי חזיות מקצועיים כדי להצטרף למהפכה. לא חובה להכיר את הסופרג'יסטיות האנגליות או את הנשים האמיצות שעבדו במתפרות ובבתי המלאכה לטקסטיל בניו יורק בשנת 1857 אשר פתחו בשביתה על תנאי העסקתן המפלים והמבזים.

בכל ארגון עובדות נשים, בכל בית גדלות ילדות, בכל ארגון ובכל בית יש גברים החולקים את חייהם עם נשים, ילדות, אמהות וחברות. הגיע הזמן להתנער מהטיפול הקוסמטי בדרישה לשוויון מגדרי. לארגוני העבודה יש תפקיד חברתי וחוזה אזרחי עם הסביבה בתוכה הם חיים. הגיע הזמן שהארגונים יעמדו בתנאי הסף של החוזה.

הכותבת היא יועצת אסטרטגית אישית ומלווה מנכ"לים והנהלות בארגונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully