וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים על הכיס שלכם: בנק הדואר מנפיק כרטיס נטען באירו ובפאונד

12.3.2018 / 11:30

מדובר בכרטיס נטען במזומן, שאינו כפוף לחשבון בנק ואינו מצריך שימוש בכרטיס אשראי. ניתן להטעין בו שקלים וכן 2 מטבעות זרים בוגבה של עד 20 אלף שקל

עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: ריאיון עם חיים מזעקי, סמנכ"ל התפעול בחברת דואר ישראל)

התחרות על כיס הצרכן עולה מדרגה: חברת דואר ישראל הנפיקה היום (שני) כרטיס נטען במזומן שאינו תלוי חשבון בנק ואינו מצריך שימוש בכרטיס אשראי, ובו ניתן להטעין סכום בגובה של עד 20 אלף שקל. לראשונה מאפשר הכרטיס, מבית מאסטרקארד, הטענה במזומן (pre-paid) של מטבעות זרים לצד השקל - אירו ופאונד (לירה שטרלינג). במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר בתל אביב הסבירו בכירי החברה כי ניתן להשתמש בכרטיס בכל בית עסק באירופה ובישראל, כולל תחנות דלק, כאשר עלותו 45 שקל והוא תקף ל-5 שנים.

בשוק קיימים מספר מוצרים דומים הכפופים לבנקים השונים, אולם סכום הטעינה נמוך משמעותית ולא ניתן להטעין אותם במטבע זר. כך למשל בנק דיסקונט מחזיק בכרטיס נטען המשויך לחשבון בנק ומותר לשימוש החל בגיל 16. את הכרטיס ניתן להטעין דרך האינטרנט או אפליקציה ייעודית וכן בבנק ובדרכי ההתקשרות עמו. הכרטיס בשונה משאר המוצרים הדומים אינו בינלאומי וניתן לטעון בו עד 450 שקל, מתוכם ניתן להשתמש בסכום מקסימלי של עד 400 שקל ביום.

גם בנק הפועלים ובנק לאומי מחזיקים כרטיסים נטענים, שניהם ניתנים לשימוש החל מגיל 16, משויכים לחשבון בנק וניתנים להטענה באינטרנט, אפליקציה, או ישירות מהחשבון. סכום הטעינה המרבי בבנק הפועלים הוא 1,000 שקל ואילו בבנק לאומי הסכום כפול. בבנק הפועלים לעומת זאת אין הגבלת משיכה יומית, לעומת בנק לאומי שמגביל בסכום של עד 400 שקל. שניהם ניתנים לטעינה רק בשקלים. בכרטיס הנטען של בנק הדואר ניתן למשוך ביום עד 4,400 שקל ולהשתמש מידי יום ב-6,600 שקלים או סכום דומה במטבע זר.

השוואת הכרטיסים הנטענים הקיימים בשוק. עיבוד תמונה
השוואה בין כרטיסים נטענים בישראל/עיבוד תמונה

"מיליון תושבים ללא כרטיס אשראי עדיין צריכים ללכת לסופרמרקט"

שר התקשורת, איוב קרא, שלקח חלק במסיבת העיתונאים ציין כי "בישראל קיימים כמיליון תושבים ללא כרטיס אשראי או חשבון בנק - ועדיין צריכים ללכת לסופרמרקט ולבצע קניות". לדבריו, "כיום, למרות הגידול בשימוש בכרטיסי האשראי, לא חלה ירידה בשימוש במזומן - ואני וחבריי לממשלה נלחמים בתופעה, בדומה לכל הממשלות בעולם הפועלות לצמצום המזומנים. זו הסנונית הראשונה - הכרטיס הנטען של בנק הדואר, שמטרתו להקל על כמיליון תושבים שעד היום הבנקים וחברות כרטיסי האשראי לא רוצים. האנשים האלה יוכלו מעכשיו להסתובב ברחוב בראש מורם ולבצע את קניותיהם בסופרמרקט בדומה לכולם".

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, ציין כי "חברת דואר ישראל עברה תוך 3 שנים מהפכה עצומה, מחברה שנקלעה למשבר - לחברה בשינוי חיובי. דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, אמר כי "צמצמנו זמני המתנה, שיפרנו את איכות המיון ומסירת החבילות, הרחבנו את נקודות המסירה, העברנו פעילויות רבות לתחום הדיגיטל ואנו ממשיכים ומטפלים בשיפור השירות גם בתחומים נוספים. צעדנו כברת דרך ועברנו משלב ההבטחות לשלב ההוכחות".

אבי בלו, מנהל בנק הדואר, הוסיף כי "מתוך כמיליון כרטיסים נטענים בישראל, אנו מחזיקים בנתח של כ-70% מהשוק. זיהינו 3 קהלי יעד מרכזיים לתחום הכרטיסים הנטענים: הורים לבני נוער הקונים ברשת, נוסעים לחו"ל המשתמשים בכרטיס כתחליף למזומן, והפלח המרכזי הוא קרוב למיליון ישראלים, שחברות כרטיסי האשראי והבנקים מסרבים לתת להם כרטיסי אשראי, ואנו רוצים אותם איתנו".

אבי בלו,  דני גולדשטיין, איוב קרא, חזי צאיג. איל קרן,
אבי בלו, דני גולדשטיין, איוב קרא וחזי צאיג במסיבת העיתונאים/איל קרן
seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully