וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יוצאים מהמינוס: 10 המכות של ההתנהלות הכלכלית שלכם

דודו נציה

2.4.2018 / 8:00

אתם לא יודעים כמה אתם מוציאים, לא מתמקחים על הריביות, לוקחים הלוואות ולא סומכים על הוראות קבע. מה הטעויות הגדולות שמונעות ממכם להגיע לחירות כלכלית? מדריך

חמש עובדות על כסף/מערכת "אסור לפספס"

האם גם לכם קורה שבסוף החודש אתם מגלים שאתם עדיין במינוס למרות שנדמה לכם שהקטנתם הוצאות ואפילו הצלחתם לחסוך קצת כסף? נכון מאוד, קל להאשים את יוקר המחייה, הממשלה ועמלות הבנקים. אבל לפעמים כדאי לבדוק גם את עצמנו.

לקראת חג הפסח, שנקרא גם חג החירות, לפניכם 10 טעויות שרבים מהישראלים נוהגים לעשות בכל חודש מחדש. טעויות אלה הופכות אותם לעבדים ומרחיקים מהם את ההזדמנות לחירות כלכלית.

רואת חשבון. ShutterStock
לאזן בין ההוצאות וההכנסות/ShutterStock

1. מוציאים יותר מאשר מכניסים

אחת הבעיות המרכזיות שלנו היא שאנחנו לא יודעים כמה אנחנו מוציאים לעומת סך ההכנסות שלנו. כשמגיע סוף החודש אנחנו מנסים בכל פעם להבין למה המשכורת שלנו נבלעת בתוך תהום ההוצאות שלנו.

המלצה: עיבדו עם אקסל. ראו היכן אתם מוציאים וכמה. בהתחלה זה יראה לכם לא טבעי אבל אחרי שתתרגלו, תוכלו לנהל ביתר חוכמה את חשבון ההוצאות שלכם מול ההכנסות.

2. משלמים בתשלומים

אנחנו אוהבים לקנות בתשלומים באמצעות כרטיסי אשראי ובכך להרגיש שההוצאות שלנו נמוכות ממה שהן באמת. הבעיה בכך היא שלפעמים שוכחים שסכום התשלומים העתידיים תופס לנו את מסגרת האשראי. אין סיבה לכך. תשלום באמצעות צ'קים בתשלומים עתידיים מהווה דרך יעילה לקבלת אשראי חוץ בנקאי מעבר למסגרת המוגבלת שמוענקת על ידי הבנק וחברות כרטיסי האשראי. אם רוצים לבצע רכישה בסכום גבוה, מומלץ לבצעה בתשלומים בצ'קים שלא יושבים על מסגרת האשראי.

3. מפחדים מהוראות קבע

יש לנו נטייה לחשוב שכולם עובדים עלינו ולכן למרות שמדובר בצעד מאוד פשוט, הרבה ישראלים עדיין לא עושים שימוש מספק בהוראות קבע בנקאית במקום בהוראת קבע בכרטיס אשראי . למה צריך להתקשר ולשלם כל חודש וחודש למחלקת הגבייה של חברת החשמל, הטלפון או העירייה מחדש את החיוב החודשי. צרכנות נבונה היא דבר חשוב, אבל כמות הכסף שהישראלים משלמים כקנסות פיגורים לא משתלמים. חסכו לעצמכם את הניירת ובעיקר את הקנסות המיותרים.

4. לא חוסכים לילדים

לחסוך עבור עצמנו בכל גיל זו בהחלט פעולה חיונית וחשובה, אך להתחיל לחסוך עבור הילדים שלנו יכול להקל עליהם וגם עלינו בעתיד הרחוק. בשלב מסוים בחיינו הרי נרצה לעזור להם: כשהם ירצו לקנות בית, להתחתן או סתם לצאת ללמוד. עדיף לנו לשים כסף עבורם כל חודש בצד מאשר להגיע למצב של הוצאות חד פעמיות גדולות.

5. לא מתמקחים

אחת התכונות שמאפיינות אותנו הישראלים בכל הקשור לצרכנות היא היכולת שלנו להתמקח על הורדת המחירים. כמה חבל שאנחנו לא מתמקחים גם כשאנחנו לוקחים הלוואות. הדבר נכון גם מול מנהלי הכספים שלנו. למרות המודעות ההולכת וגדלה, רבים מהישראלים עדיין לא יודעים בכלל כמה הם משלמים דמי ניהול. חבל, התמקחות כזו יכולה לחסוך לנו סכומים גבוהים שאנחנו מאבדים מהחיסכון החודשי ומהפנסיה העתידית שלנו.

צ'ק. ShutterStock
תשלום בצ'קים אינו נושא ריבית/ShutterStock

6. לוקחים הלוואות כדי להקטין את המינוס

נכון שהריבית שמשלמים על מינוס במרבית המקרים גבוהה יותר מהריבית שמשלמים על הלוואה אך ישנה גם אפשרות נוספת - אמצעי תשלום שבמסגרתו אין צורך לשלם ריבית. שימוש מושכל בצ'קים מאפשר לבצע רכישותינו בתשלומים דחויים ללא צורך בעלות כספית או בריבית כלשהי.

7. נוהגים למשוך את כספי הפיטורים

ישראלים רבים חוטאים במשיכת דמי הפיצויים מהפנסיה לאחר סיום העסקה במקום העבודה. ברגע המשיכה זה נעים וכיף אך מה שהם לא יודעים שאותה משיכה יכולה להקטין משמעותית את קצבת הפנסיה החודשית העתידית.

8. משלמים פי שתיים

אנחנו לא אוהבים לצאת פראיירים אבל להרבה מאתנו יש אותו דבר פעמיים - הדוגמא הטובה ביותר היא ביטוח אובדן כושר עבודה או חשבונות בנק וכרטיסי אשראי מיותרים שגורמים לנו לשלם עמלות כפולות. לכן, אחדו וותרו על כפילויות - צעד זה יאפשר לנו שליטה טובה יותר על ההתנהלות ויעזור לבצע מעקב על ניהול כלכלת הבית.

9. רודפים אחרי תשואה

המרדף אחרי אותו אפיק השקעה שמבטיח לנו תשואה היא נטייה טבעית המסנוורת אותנו. אבל הנטייה הזאת היא לא יותר מאשר פנטזיה. זכרו שביצועי העבר אינם אינדיקציה לרווחים בעתיד ואין באמת מי שיודע איך להכות את השוק.

10. לא טורחים ללמוד על הכסף

לא אין הכוונה לקורסים המלמדים כיצד לעשות כסף ולהתעשר. אין באמת כאלה קורסים. פשוט תלמדו על ההוצאות שלכם, על לאן הולך הכסף, איפה אתם יכולים להתייעל, על מה אתם מוצאים כפול ועל מה אתם יכולים לוותר. תעברו על חשבונות האשראי שלכם ועל העמלות שלכם.

הכותב הוא סמנכ"ל לקוחות בחברת ERN

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully