וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ לישראלי שירד לארה"ב: תמשיך לעבוד בחו"ל

אלון גל

6.4.2018 / 0:00

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: בכל סוף שבוע ייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים כל אחד מאיתנו. השבוע - איש עסקים ישראלי שקורס בין המשפחה לעסק שהקים בארה"ב

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח מהבורסה בת"א למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

שינוי תעסוקתי או שינוי אישי ומשפחתי? הדילמה הזו עומדת בפני רבים מאיתנו. אחד המאזינים, ששוחח לאחרונה עם אלון גל בתוכניתו ב-103fm, שיתף בהתלבטות שלו. גל פישט לו את המצב וצירף את ההמלצה שלו לפתרון הסוגיה.

"גרתי בארצות הברית לפני 10 שנים ופתחתי שם עסק", סיפר המאזין, "לפני 8 שנים חזרתי לארץ, התחתנתי והקמתי משפחה - ותוך כדי המשכתי לנהל את העסק ואת הלקוחות האמריקנים שלי מהארץ. העסק אמנם מצליח ומייצר לי הכנסה גבוהה בממוצע למשק הישראלי, אולם אני מרגיש שאני עובד כמכבה שריפות. לפני שהיו לי ילדים יכולתי לעבוד בלילה ולישון עד מאוחר, והיום זה קצת השתבש לי כי ב-19:00 בערב יש הכי הרבה עומס, וזוהי בדיוק השעה שאשתי צריכה אותי בבית עם הילדים".

לדברי המאזין, "נוצר מצב שהלחצים עולים ואני לא מצליח לישון בלילות, ואף חטפתי התקף אפילפסיה. האופציות שנשארו לי הן לעבור עם האישה והילדים למגורים בארצות הברית לתקופה, לבצע שינוי מחשבתי ולפתוח את העסק שלי לישראלים - או להפוך להיות שכיר. מה עליי לעשות?".

האזינו לתוכנית של אלון גל ב-103FM

"אתה מספר לעצמך סיפורים"

"עשית את הבחירות שלך - ולכל דבר יש מחיר. אנחנו נורא רוצים לבחור באפשרות שלא תדרוש מאיתנו לשלם מחיר כלשהו"

"אתה מספר לעצמך סיפורים", השיב לו גל, "אתה יודע היום שמה שהיה לא יכול עוד להימשך ומשהו חייב להשתנות. את 3 האפשרויות שהעלית תיארת לי באופן שונה. את הראשונה הצגת באופן נקי ומפורט, את האופציה השנייה תיארת בכעס ואת האופציה השלישית הצעת בהומור. אתה לא מתכוון להיות שכיר בארץ, לא מתאים לך לטפל בלקוחות בארץ - ולכן עליך לקחת את משפחתך לארצות הברית לכמה שנים. זו ההחלטה הנכונה ביותר עבורך ועבור משפחתך לפי התיאור שלך".

גל הסביר למאזין את ההיגיון מאחורי ההצעה שלו. "עשית את הבחירות שלך - ולכל דבר יש מחיר. אנחנו נורא רוצים לבחור באפשרות שלא תדרוש מאיתנו לשלם מחיר כלשהו. זה לא ככה במציאות, לכל החלטה יש מחיר ואתה צריך לבחון איזה מחיר אתה מוכן לשלם ואיזה לא", אמר, "אתה לא יכול להמשיך להתקיים בסיטואציה הנוכחית עם עצמך".

"לכן", הוסיף גל, "עליך לקבל החלטה ולעמוד מאחוריה. אל תשב על הגדר כי אתה חווה על בשרך את זה שכשיושבים על הגדר - משלמים את כל המחירים גם יחד. כל מה שתעשה כדי לשנות את מצבך היום יגרום לך לשיפור, כי כיום אתה פוגע ביחסים עם אשתך, בילדיך, ובלקוחותיך גם יחד. אלה החיים. הנתונים ברורים והבחירה בידך, בהצלחה".

אלון גל - על קבוצת הפייסבוק עו"ד צמוד. Creative Commons
אלון גל/Creative Commons

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully