וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית אורקל העולמית: משקיעים בישראל בזכות החדשנות

16.4.2018 / 15:50

במסיבת עיתונאים במטה הישראלי של ענקית התוכנה בפתח תקווה, סיפרה צפרא כץ כי רפורמת המיסוי של נשיא ארה"ב אינה צפויה להשפיע על שיקולי החברה בהשקעותיה בארץ

עוזי נבון מנכ"ל אורקל ישראל צפרה כץ מנכ"לית אורקל העולמית אילן שפיגלמן סמנכ"ל השיווק אורקל ישראל. צילום: עזרא לוי,
מימין: עוזי נבון מנכ"ל אורקל ישראל, צפרה כץ מנכ"לית אורקל ואילן שפיגלמן סמנכ"ל השיווק של החברה בישראל/צילום: עזרא לוי

"החלטנו להשקיע בישראל בזכות החדשנות שיש כאן ולא משיקולי מס". כך אמרה היום (שני) צפרא כץ, מנכ"לית משותפת בענקית התוכנה העולמית אורקל. במסיבת עיתונאים שנערכה במטה החברה בפתח תקווה אמרה כץ כי רפורמת המיסוי של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אינה צפויה להשפיע על שיקולי החברה בהשקעותיה בארץ.

כץ (57) היא ישראלית הנחשבת לאחת המנהלות הבכירות ביותר בצמרת ההייטק העולמית. בדבריה היא התייחסה לכך שבתעשיית ההייטק בישראל גובר החשש כי בעקבות החלטתו של טראמפ להפחית במסי החברות, ישקלו חברות אמריקאיות מחדש את החלטותיהן להשקיע בחו"ל, וחלק מהן אף יעבירו עסקים מחו"ל למדינות זרות.

במשרד האוצר וברשות המסים נערכים לקראת אפשרות כזו, ושוקלים להציע הקלות נוספת לחברות הייטק במטרה למנוע צמצום בהשקעות בארץ. אלא שהיום, כאמור, הבהירה כץ כי לרפרומה אין כל השפעה על הפעילות של החברה בישראל.

החברה שנסחרת בוול סטריט לפי שווי של כ-190 מיליארד דולר

אורקל נשלטת על ידי איש העסקים לארי אליסון שלו דימוי אקסצנטרי. בביקורה ניסתה כץ לרכך את הדימוי, וסיפרה שבישיבות צוותי הפיתוח של החברה יכול אליסון לבטל את דעתו, אם אחד המשתתפים מציג נימוק משכנע לכך

כץ התייחסה גם לשערוריית השימוש בפרטי המשתמשים בפייסבוק ולחקירה שנערכה בעקבותיה, ואמרה כי היא מניחה שחברות הרשתות החברתיות יבקשו לקבל על עצמן כללים חדשים של גילוי מלא למשתמשים, במטרה למנוע הגברת הרגולציה החיצונית עליהם. לדבריה, מרבית הפריצות של ההאקרים למחשבים מתאפשרות בגלל טעויות אנוש של המשתמשים. "הפריצות האלה מתרחשות לרוב לאחר שהתגלתה פריצת אבטחה ולאחר שיצרני התוכנה שלחו ללקוחות קבצי תיקון. ההאקרים עוקבים אחרי משתמשים שלא ביצעו את התיקון ותוקפים אותם", הסבירה.

אורקל, שמרכזה בקליפורניה, היא אחת מהגדולות בחברות התוכנה בעולם, ונסחרת בוול סטריט לפי שווי של כ-190 מיליארד דולר. לאחרונה התחרתה בחברת אמזון על מכרז ענק לשירותי מחשוב עבוד משרד ההגנה האמריקאי. אמזון זכתה במכרז - וכץ התפרסמה כאשר ניצלה ארוחת ערב רבת משתתפים, שבמהלכה אמרה לנשיא ארצות הברית כי המכרז היה בלתי הוגן. היא גם טענה בפניה הנשיא שהוא נוהל בצורה בלתי מקצועית.

בשיחה בישראל אישרה כץ את הדברים והוסיפה: "מעולם לא ראיתי חברה מסחרית שתבחר לרכז את המחשוב שלה באתר אחד בלבד, מבלי לפצל את שירותיה לפחות בין שתי חברות". לדבריה, טראמפ השיב לה שהוא סומך על מקצועיותם של עורכי המכרז.

אורקל נשלטת על ידי איש העסקים לארי אליסון, שהוזכר בעבר כמועמד לרכישת העיתון "ידיעות אחרונות". אליסון, מיליארדר ממוצא יהודי שנמסר לאימוץ בגיל 9 חודשים, חובב ספורט אקסטרים ומחזיק ביאכטה המצוידת בצוללת ננסית. לאליסון דימוי אקסצנטרי. בביקורה ניסתה כץ לרכך את הדימוי, וסיפרה שבישיבות צוותי הפיתוח של החברה יכול אליסון לבטל את דעתו, אם אחד המשתתפים מציג נימוק משכנע לכך: "הוא אומר, אוקיי, רעיון רע. אבל יש לי עוד כמה כאלה. לארי לא מוטרד מכך שמישהו מעלה רעיון גרוע. הדבר היחיד שמעניין אותו הוא שבסוף יתקבלו הרעיונות הטובים ביותר", סיפרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully