וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון, איביי או אסוס: בדקנו באילו אתרים קניתם ברבעון האחרון

17.4.2018 / 7:00

כמה ישראלים קנו בנייקי, איזו מדינה קיבלה אחוז הזמנות מפתיע מהארץ ובאיזה מקום מדורגת ישראל בעולם ביחס לכמות ההזמנות מעלי אקספרס? נתוני הקניות של הישראלים בחו"ל לרבעון הראשון של 2018 נחשפים - כשברקע המשבר בענף האופנה

יח"צ אתר קאשדו

(בווידאו: גלגולה של חבילה שהוזמנה ברשת מאתר גירבסט)

בזמן שענף האופנה הישראלי ממשיך להתמודד עם המשבר אליו נקלע, לאחר שרשתות ביגוד גדולות הודיעו על קשיים כלכליים וסגירת סניפים, הישראלים ממשיכים לקנות מוצרים בחנויות השופינג המקוון בחו"ל. נתונים חדשים של חברת הבלדרות הישראלית GCX לסיכום הרבעון הראשון של 2018, מציגים את הרגלי הקנייה של הצרכן הישראלי באתרי הקניות הזרים.

על פי הנתונים, 57% מהישראלים קנו ברבעון הראשון של השנה מוצרים מארצות הברית, באתרי הסחר המקוון אמזון, איביי ופאשן נובה; 27% קנו מוצרים מאנגליה באתר של מרקס אנד ספנסר ובאסוס; 6% קנו מוצרים מהונג קונג דרך האתרים גירבסט וריבולב ו-4% קנו מוצרים של נייקי בהולנד.

מכיוון שחברת GCX אינה עובדת עם ענקית הסחר המקוון עלי באבא, בדקנו נתונים מול חברת הבת עלי אקספרס. על פי הנתונים, מדי יום מגיעות לישראל 70 אלף חבילות מסין, 8.5 מיליון חבילות רק ברבעון האחרון של 2018. "ישראל נמצאת כרגע במקום השלישי בעולם בהזמנות מעלי אקספרס, ביחס לגודל האוכלוסייה", מציין חן סבן, מנכ"ל גיים און, נציגת עלי באבא בישראל. "מעליה רק ארה"ב ורוסיה במקום הראשון".

GCX חברת בלדרות. יח"צ,
חברת הבלדרות GCX/יח"צ

הישראלים מוציאים בממוצע 85 דולר בכל קנייה

"ממשלת ישראל צריכה להמשיך במדיניות ההקלות על היבוא האישי באמצעות ביטול אגרות, הקלה בתהליכי הכניסה לישראל והעלאת סף המס מ-75 דולר ל-100 דולר לפחות"

אתמול נכנסה גם גוגל לתמונה, לאחר שנודע כי שירות "גוגל שופינג", אשר זמין ב-37 מדינות בעולם, החל לפעול במתכונת מצומצמת. על פי נתוני GCX, היקף הקניות ביבוא אישי גדל ב-11% ביחס לרבעון הראשון ב-2017. אולם ביחס לרבעון האחרון בשנת 2017 מדובר בקיטון של 28%. ההסבר לכך נעוץ בימי הקניות המרוכזים החלים מדי חודש נובמבר.

עוד עולה מהנתונים כי בכל קנייה בממוצע הישראלים מוציאים 85 דולר - עלייה של 6.8% ביחס לתקופה המקבילה. למרות הסכום הגבוה, מרבית הרכישות (71%) לא עברו את תקרת המס, 75 דולר, עליה מחויבים הצרכנים ביבוא אישי.

"אנו צופים שבמהלך שנת 2018 יישברו שיאים חדשים בהיקפי רכישות אונליין והיבוא האישי של טובין לישראל", אומרת אירית קריאף, יו"ר ומנכ"לית GCX. לדבריה, "ממשלת ישראל צריכה להמשיך במדיניות ההקלות על היבוא האישי באמצעות ביטול אגרות, הקלה בתהליכי הכניסה לישראל והעלאת סף המס מ-75 דולר ל-100 דולר לפחות - ובכך להגדיל את התחרותיות במשק".

הפגנה של ענף האופנה. יותם רונן
עובדי ענף הטקסטיל בהפגנה בעקבות המשבר בחודש שעבר/יותם רונן

יצרני האופנה הישראלים ימכרו פריטים אונליין?

"ברגע שהצרכן הסופי לא קונה מבעל החנות, מתחיל להתגלגל כדור שלג ממנו נפגעת כל שרשרת יצור הבגד. זה מתחיל בבעל החנות, יורד ליצרן, משם למעצבת ולתדמיתנית, למתפרות, לגזרנים ולבסוף ליבואני הבדים"

כאמור, הגידול ברכישות אונליין מגיע על רקע המשבר בחנויות הבגדים הפיזיות. נציגי התנועה לעידוד האופנה בישראל נפגשו בסוף השבוע האחרון עם שר הכלכלה, אלי כהן, שהתחייב לתמוך ביצרנים ישראלים. טענות של יצרני האופנה נגעו בעיקר בעלייה בהיקף קניות ביבוא אישי מחו"ל ובפטור ממס עד 75 דולר.

בפגישה הועלתה הצעה, לפיה משרד הכלכלה יממן מענקים ליצרנים ישראלים שימכרו חלק ניכר מהסחורות בזירות הסחר המקוון. בתום הפגישה, כהן הודיע שיקים צוות פעולה משותף למשרד עם נציגי האוצר, רשות המסים והתנועה לעידוד האופנה.

בשיחה עם וואלה! עסקים מעריך דורון נתנאל, עמיל מכס המייצג 80% מספקי הבדים בישראל מול רשויות המס, כי עד סוף השנה תירשם ירידה של לפחות 15% ביבוא הבדים לארץ לעומת 2017. "הירידה ביבוא הבדים לאופנה מצטרפת לירידה נוספת של 12% בקירוב בין השנים 2016-2017, כך שמדובר בצניחה חדה המסכנת הלכה למעשה את המשך קיומו של ענף האופנה בישראל", הוא טוען.

לדברי דני אלחרר, ראש מטה קשרי הממשל של התנועה לעידוד האופנה, רכישות בחנויות בגדים בישראל ירדו ברבעון האחרון ב-25%-40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. "ברגע שהצרכן הסופי לא קונה מבעל החנות, מתחיל להתגלגל כדור שלג ממנו נפגעת כל שרשרת יצור הבגד. זה מתחיל בבעל החנות, יורד ליצרן, משם למעצבת ולתדמיתנית, למתפרות, לגזרנים ולבסוף ליבואני הבדים. את כדור השלג הזה אנחנו מנסים לעצור", הוא מסכם.

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully