וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזקי האביב הסוער לחקלאות: כ-85 מיליון שקל בחודש אפריל

29.4.2018 / 13:10

לפי נתוני חברת קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, הגשמים שירדו בשבוע האחרון בלבד גרמו לנזק של כ-70 מיליון שקל. הנזקים נגרמו לגידולי חיטה, פירות הקיץ וגפני היין

צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: דיווח על מזג האוויר הסוער בשבוע שעבר)

מזג האוויר החריג שפקד את ישראל בשבוע שעבר והגשמים המאוחרים הסבו לחקלאים נזקים כבדים. לפי נתונים שמפרסמת היום (ראשון) קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, מדובר בנזקים בשווי של למעלה מ-70 מיליון שקל. בנוסף לנזקים של למעלה מ-14 מיליון שקל שגרמו הגשמים שירדו במהלך החודש, מגיע היקף הנזק לחקלאות כתוצאה מפגעי מזג האוויר לכ-85 מיליון שקל בחודש אפריל בלבד. עיקר הנזק נגרם מאירועי ברד, גשם וסערה.

מנתוני קנט עולה כי ב-3 הימים האחרונים בלבד התקבלו בחדר המצב של החברה למעלה מ-600 הודעות נזק ממגדלים בכל רחבי הארץ. זאת בנוסף ללמעלה מ-1,100 הודעות נזק מחקלאים שהתקבלו מאירועי הגשם הנוספים במהלך אפריל. בחברה מציינים כי מדובר בהערכות ראשוניות בלבד ובחדר המצב של החברה עדיין מתקבלות הודעות נזק מאזורים שונים בארץ.

בין היתר דיווחו החקלאים לקרן כי הגשמים העזים גרמו נזק לגידולי הפלחה בדרום הארץ. גידולים אלה נקצרו לאחר החורף והושארו בשדות לייבוש. הגשמים פגעו בכ-30 אלף דונם של גידולי פלחה שחלקם הושמד כליל. הליך הייבוש של השחת לא מאפשר לכסות את התוצרת ולהגן עליה מהגשמים המאוחרים.

נזקי סערה בתפוחים-צפון הארץ. רנט,
נזקים למטע בצפון הארץ, מוקדם יותר השנה/רנט

ההשפעה על מחירי הפירות בקיץ עדיין לא ברורה

הברד פוצע את קליפת הפירות והירקות ומונע במקרים רבים את שיווקם בהמשך. ההיקף הסופי של הנזק יוודע רק לאחר שהפירות יקטפו וישלחו לבתי האריזה

גם הברד הכבד שירד ברחבי הארץ גרם לנזק כבד - בעיקר לגידולי הפירות והירקות ובכלל זה להדרים ולפירות הקיץ כגון דובדבנים, נקטרינה, אפרסק, שקד, תפוח ושזיף, בעיקר בצפון הארץ. הברד פוצע את קליפת הפירות והירקות ומונע במקרים רבים את שיווקם בהמשך. ההיקף הסופי של הנזק יוודע רק לאחר שהפירות יקטפו וישלחו לבתי האריזה.

נזק משמעותי נוסף נגרם כתוצאה מהרוחות והגשמים העזים שגרמו לנשירת פירות וכן מהצפות של שטחים חקלאיים. כמו כן נרשמו פגיעות נוספות בגידולי גפן יין וירקות בשטחים פתוחים. השלכות הנזקים על מחירי הפירות בקיץ הקרוב עדיין לא ברורים

לדברי שמואל תורגמן, מנכ"ל קנט, ביטוח נזקי הטבע של החברה מכסה את מרבית הנזקים. "ללא הביטוח החקלאים יספגו נזקים כלכליים משמעותיים שספק אם יוכלו להתמודד איתם", אמר תורג'מן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully