וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

26 שקלים בחודש: כמה עולה המאכל הכי פופולרי בל"ג בעומר

3.5.2018 / 8:00

הם הגידול הנפוץ בעולם אחרי אורז וחיטה, מהווים כ-40% מהיצוא החקלאי בארץ וישראלי ממוצע אוכל כ-40 ק"ג מהם בשנה. כל מה שרציתם לדעת על תעשיית תפוחי האדמה

לקראת ל"ג בעומר פרסמו השבוע משרד החקלאות והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים אודות המאכל הפופולרי ביותר במדורות, לצד מרשמלו - תפוח אדמה. תפוחי האדמה גדלים במרבית ארצות העולם ונחשבים לגידול השלישי בחשיבותו מבחינת נפח הייצור וצריכתו - אחרי אורז וחיטה.

תפוח האדמה מהווה את אחד הירקות העיקריים בישראל. משק בית מוציא בממוצע כ-26 שקלים בחודש על תפוחי אדמה ובטטות, שמהווים 5% מההוצאה הממוצעת על פירות וירקות. ב-2017 לבדה סך ייצור תפוחי האדמה בישראל הסתכם ב-522 אלף טון: 242 אלף טון לשוק המקומי, 204 אלף טון לייצוא ו-54 אלף טון לתעשייה. ערך הייצור הכולל של תפוחי האדמה עלה על מיליארד שקלים.

תפוחי אדמה אפויים. ShutterStock
תפוחי אדמה/ShutterStock

הייצור העולמי של תפוחי האדמה עומד כיום על כ-380 מיליון טון בשנה. סין, הנחשבת למובילה בענף, מייצרת כ-100 מיליון טון. מדינת ישראל מייצרת כ-570 אלף טון תפוחי אדמה, שמהווים כ-40% מסך כמויות היצוא של ירקות מישראל. כ-280 אלף טון מתוך התוצרת המקומית הם לצריכה מקומית, כ-70 אלף טון כחומר גלם לתעשייה וכ-220 אלפי טון הם לייצוא.

על פי הנתונים, הישראלים מייצאים אולי הרבה תפוחי אדמה, אבל אוכלים קצת פחות. במדינות האיחוד האירופי סך הצריכה לנפש בשנה נאמד בממוצע של 70 ק"ג. במדינות כמו פולין, בריטניה, הולנד ובלגיה הצריכה לנפש מגיעה גם לכ-100 ק"ג בשנה. הישראלי הממוצע, לעומת זאת, צורך בשנה כ-40 ק"ג תפוחי אדמה בלבד. מחיר תפוחי האדמה נאמד בממוצע על כ-4 שקלים לק"ג, תלוי בצבע ובזן.

ישנם 2 סוגים על המדף בסופר: תפוחי אדמה לבנים ותפוחי אדמה אדומים. אבל במשרד החקלאות מתייחסים ל-10 זנים השכיחים ביותר ברשתות השיווק - 5 זנים בעלי קליפה אדומה: דזירה, קנברה, רודאו, מוצארט ורוזנה; ו-5 זנים בעלי קליפה לבנה: סיפרה, מונדיאל, ווינסטון, ואלור, ויואלדי. רוב הצרכנים בישראל מעדיפים תפוחי אדמה אדומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully